Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Polo TSI BlueMotion: s benzinovým tříválcem chce jezdit za 4,1 litru
14.11.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Polo dostalo motor 1,0 TSI naladěný na 95 koní, se kterým kromě nízké spotřeby zvládá 190 km/h. Dále má sníženým podvozek či 15palcová kola.
Není tomu dlouho, co jsme zmínili rozšíření české nabídky Volkswagenu Polo o verzi Start, která počítá se třídveřovou karoserií a tříválcovým motorem 1,0 MPI naladěným na 60 nebo 75 koní. Daný agregát je však již tak trochu přežitkem, neboť na jeho místo na tříválcové výsluní se cpe pohonná jednotka se stejným počtem válců i objemem, ovšem dopovaná turbodmychadlem. Tu jsme si mohli podrobně představit před pár hodinami, neboť v rámci modernizace čtyř kruhů našla svou cestu také pod kapotu Audi A1.
V případě Volkswagenu můžeme rovněž počítat s výkonem 95 koní, spotřeba však šla díky jiné řídicí jednotce a dalším modifikacím na karoserii či podvozku dolů o dvě desetiny litru, a to na 4,1 l/100 km. Tomuto apetitu odpovídají emise CO2 ve výši 94 gramů na kilometr, díky čemuž se Polo TSI BlueMotion chlubí v případě efektivity zařazením do třídy A. Tento fakt je však podstatný hlavně pro západnější západ Evropy.
Kromě pozměněné pohonné jednotky, která je stále schopna rozpohybovat vůz až na nejvyšší rychlost 190 km/h, můžeme zmínit i ony další modifikace. Tedy snížení světlé výšky, aerodynamičtější čelní masku a zakrytovaný podvozek. Nechybí ani specifická 15palcová litá kola s pneumatikami o nízkém valivém odporu a rozměru 185/60 nebo převodovka s delším zpřevodováním.
Opomenuto nebylo ani regenerativní brzdění, otravný systém start/stop či šipečky naznačující řidiči, jak se stát silničním šnekem. Zbytek prvků je již zcela standardní, což znamená přítomnost elektro-mechanického posilovače řízení či multikolizní brzdy v základní výbavě. Za příplatek pak lze sáhnout po autonomních brzdách. Cena přitom v Německu startuje na 15 925 Eur (cca 438 000 Kč).






Volkswagen Polo TSI BlueMotion dostal pod kapotou litrový tříválec naladěný na 95 koní. S ním chce zvládat nejvyšší rychlost 190 km/h, v průměru si přitom řekne o 4,1 l/100 km
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025Jedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Qualifying 8h Suzuka: Honda před BMW 11:29
- Iannone končí po sezóně v týmu Go Eleven 10:03
- Suzuka 8h - první kvalifikace 08:38
- Kalendář MS-Superbike 2026 včera 10:28
- O víkendu se koná Suzuka Eight Hours včera 08:36
Nejnovější články
Šéf Jaguaru Land Roveru náhle skončil uprostřed změny zaměření celé firmy, co se teď bude dít?
před 2 hodinamiMechanik ukázal, jak se v elektrickém propadáku VW mění pylový filtr, musíte rozebrat skoro půlku auta
před 3 hodinamiNový šéf Stellantisu řádí jako černá ruka, nařídil rychlý návrat dalšího výdělečného osmiválcového stroje
před 5 hodinami„Americkej kýbl” si na nejnáročnějším okruhu světa namazal na chleba téměř všechny a všechno hned v několika verzích
před 6 hodinamiNa severu Itálie vypnuli všechny stacionární radary, s novými pravidly se nevyplatí. Ministr říká, že přesně to byl účel
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 07.31. 19:16 - Vrooom
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub
- Další zajímavá autovidea 07.30. 13:48 - Vrooom