Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Polo TSI BlueMotion: s benzinovým tříválcem chce jezdit za 4,1 litru
14.11.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Polo dostalo motor 1,0 TSI naladěný na 95 koní, se kterým kromě nízké spotřeby zvládá 190 km/h. Dále má sníženým podvozek či 15palcová kola.
Není tomu dlouho, co jsme zmínili rozšíření české nabídky Volkswagenu Polo o verzi Start, která počítá se třídveřovou karoserií a tříválcovým motorem 1,0 MPI naladěným na 60 nebo 75 koní. Daný agregát je však již tak trochu přežitkem, neboť na jeho místo na tříválcové výsluní se cpe pohonná jednotka se stejným počtem válců i objemem, ovšem dopovaná turbodmychadlem. Tu jsme si mohli podrobně představit před pár hodinami, neboť v rámci modernizace čtyř kruhů našla svou cestu také pod kapotu Audi A1.
V případě Volkswagenu můžeme rovněž počítat s výkonem 95 koní, spotřeba však šla díky jiné řídicí jednotce a dalším modifikacím na karoserii či podvozku dolů o dvě desetiny litru, a to na 4,1 l/100 km. Tomuto apetitu odpovídají emise CO2 ve výši 94 gramů na kilometr, díky čemuž se Polo TSI BlueMotion chlubí v případě efektivity zařazením do třídy A. Tento fakt je však podstatný hlavně pro západnější západ Evropy.
Kromě pozměněné pohonné jednotky, která je stále schopna rozpohybovat vůz až na nejvyšší rychlost 190 km/h, můžeme zmínit i ony další modifikace. Tedy snížení světlé výšky, aerodynamičtější čelní masku a zakrytovaný podvozek. Nechybí ani specifická 15palcová litá kola s pneumatikami o nízkém valivém odporu a rozměru 185/60 nebo převodovka s delším zpřevodováním.
Opomenuto nebylo ani regenerativní brzdění, otravný systém start/stop či šipečky naznačující řidiči, jak se stát silničním šnekem. Zbytek prvků je již zcela standardní, což znamená přítomnost elektro-mechanického posilovače řízení či multikolizní brzdy v základní výbavě. Za příplatek pak lze sáhnout po autonomních brzdách. Cena přitom v Německu startuje na 15 925 Eur (cca 438 000 Kč).






Volkswagen Polo TSI BlueMotion dostal pod kapotou litrový tříválec naladěný na 95 koní. S ním chce zvládat nejvyšší rychlost 190 km/h, v průměru si přitom řekne o 4,1 l/100 km
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
před 6 hodinami„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
včeraUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Ceny aut vzrostly za pět let o krutých 40 procent, říká studie. Nevadí to jen u těch, která začínala nízko
před 2 hodinamiNová nejlevnější Lada prošla crash testem. 84 interních zkoušek skončilo na jedničku, toto byl ten 85.
před 3 hodinamiVolkswagen na nejnáročnějším okruhu světa překonal rekord, jehož existenci neví nikdo krom jeho autorů
před 5 hodinamiČínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
před 6 hodinamiElektromobily reálně generují třikrát víc emisí než hybridy, říká šéf Toyoty ve snaze upozornit na nejvíc přehlížený problém
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- kola e89+Tiguan+Scout a Thule 06.16. 14:30 - pavproch
- IT poradna 06.16. 14:15 - pavproch
- BMW Divize 06.16. 14:03 - pavproch
- Jednostopé okénko 06.16. 10:05 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 06.16. 09:56 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 06.16. 07:53 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.15. 10:23 - řidičBOB
- Politický koutek 06.15. 07:51 - Stepan