VW Polo TSI BlueMotion: s benzinovým tříválcem chce jezdit za 4,1 litru

Polo dostalo motor 1,0 TSI naladěný na 95 koní, se kterým kromě nízké spotřeby zvládá 190 km/h. Dále má sníženým podvozek či 15palcová kola.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

VW Polo TSI BlueMotion: s benzinovým tříválcem chce jezdit za 4,1 litru

14.11.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

VW Polo TSI BlueMotion: s benzinovým tříválcem chce jezdit za 4,1 litru

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Polo dostalo motor 1,0 TSI naladěný na 95 koní, se kterým kromě nízké spotřeby zvládá 190 km/h. Dále má sníženým podvozek či 15palcová kola.

Není tomu dlouho, co jsme zmínili rozšíření české nabídky Volkswagenu Polo o verzi Start, která počítá se třídveřovou karoserií a tříválcovým motorem 1,0 MPI naladěným na 60 nebo 75 koní. Daný agregát je však již tak trochu přežitkem, neboť na jeho místo na tříválcové výsluní se cpe pohonná jednotka se stejným počtem válců i objemem, ovšem dopovaná turbodmychadlem. Tu jsme si mohli podrobně představit před pár hodinami, neboť v rámci modernizace čtyř kruhů našla svou cestu také pod kapotu Audi A1.

V případě Volkswagenu můžeme rovněž počítat s výkonem 95 koní, spotřeba však šla díky jiné řídicí jednotce a dalším modifikacím na karoserii či podvozku dolů o dvě desetiny litru, a to na 4,1 l/100 km. Tomuto apetitu odpovídají emise CO2 ve výši 94 gramů na kilometr, díky čemuž se Polo TSI BlueMotion chlubí v případě efektivity zařazením do třídy A. Tento fakt je však podstatný hlavně pro západnější západ Evropy.

Kromě pozměněné pohonné jednotky, která je stále schopna rozpohybovat vůz až na nejvyšší rychlost 190 km/h, můžeme zmínit i ony další modifikace. Tedy snížení světlé výšky, aerodynamičtější čelní masku a zakrytovaný podvozek. Nechybí ani specifická 15palcová litá kola s pneumatikami o nízkém valivém odporu a rozměru 185/60 nebo převodovka s delším zpřevodováním.

Opomenuto nebylo ani regenerativní brzdění, otravný systém start/stop či šipečky naznačující řidiči, jak se stát silničním šnekem. Zbytek prvků je již zcela standardní, což znamená přítomnost elektro-mechanického posilovače řízení či multikolizní brzdy v základní výbavě. Za příplatek pak lze sáhnout po autonomních brzdách. Cena přitom v Německu startuje na 15 925 Eur (cca 438 000 Kč).


VW Polo TSI BlueMotion: s benzinovým tříválcem chce jezdit za 4,1 litru - 1 - VW Polo TSI BlueMotion prvni sada 01VW Polo TSI BlueMotion: s benzinovým tříválcem chce jezdit za 4,1 litru - 2 - VW Polo TSI BlueMotion prvni sada 02VW Polo TSI BlueMotion: s benzinovým tříválcem chce jezdit za 4,1 litru - 3 - VW Polo TSI BlueMotion prvni sada 03VW Polo TSI BlueMotion: s benzinovým tříválcem chce jezdit za 4,1 litru - 4 - VW Polo TSI BlueMotion prvni sada 04VW Polo TSI BlueMotion: s benzinovým tříválcem chce jezdit za 4,1 litru - 5 - VW Polo TSI BlueMotion prvni sada 05VW Polo TSI BlueMotion: s benzinovým tříválcem chce jezdit za 4,1 litru - 6 - VW Polo TSI BlueMotion prvni sada 06
Volkswagen Polo TSI BlueMotion dostal pod kapotou litrový tříválec naladěný na 95 koní. S ním chce zvládat nejvyšší rychlost 190 km/h, v průměru si přitom řekne o 4,1 l/100 km

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.