Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW poprvé ukázal nový Amarok, dostat má vůbec poslední nový diesel německé automobilky
8.12.2021 | Petr Prokopec
Pokud vše půjde podle německých plánů, můžeme se teď a tady poprvé podívat na auto, pod jehož kapotou se má objevit vůbec poslední nový TDI. Jde o Amarok druhé generace, který bude neobvykle postaven na základech pick-upu modrého oválu.
Není tomu dlouho, co jsme si mohli představit nový Ford Ranger. Ten se zatím ukázal jen v pravostranném provedení, na verzi s volantem vlevo ale jistě nebudeme muset dlouho čekat. Stejně jako se pozvolna začíná na světlo světa klubat i německá varianta. Součástí vrhu bude totiž i druhá generace Volkswagenu Amarok. Jelikož k podepsání spolupráce mezi oběma automobilkami došlo až po zahájení vývoje, je jasné, že výsledný produkt bude spíše dílem modrého oválu než „lidového vozu“.
Nicméně VW již dříve uvedl, že „vše, co zákazník uvidí nebo nač si bude moci sáhnout, bude odlišné“. Že nešlo jen o prázdná slova, se nyní Volkswagen rozhodl potvrdit publikací prvních oficiálních ilustrací. Z nich je patrné, že nový Amarok bude Ranger připomínat maximálně siluetou, neboť se dočkal vlastní čelní masky, světel, nárazníku a dokonce i kapoty motoru. Kromě toho se zdá, že bude mít také klenutější blatníky, jakkoliv na potvrzení si musíme počkat do chvíle, než vylezou ven skutečné fotky.
Stejně tak je otázkou, jak tomu bude v případě boků. Zdá se totiž, že VW přijde také s vlastní verzí krytů zpětných zrcátek a dokonce i s unikátními dveřmi, byť jediným lišícím prvkem nejspíše bude o trochu ostřejší prolis. A pochopitelně pak i litá kola, neboť každá značka bude mít svou nabídku. S ohledem na shodný technický základ se ale nejspíše nebude lišit rozteč šroubů, v případě zájmu tak zákazníci budou moci zvolit pro modrý ovál kola Volkswagenu, stejně jako se Amarok bude moci chlubit kousky od Fordu.
Záď vozu pak aktuálně zůstává zahalena tajemstvím, nicméně jelikož v tomto ohledu prostor pro odlišnosti příliš velký není, dá se předpokládat jen s rozdílnou grafikou koncových lamp. Kromě toho pak verze Volkswagenu jistě neponese na víku korby nápis Ranger. Tím ale venkovní rozdíly skončí. V případě motorového prostoru pak VW už dříve sliboval částečně vlastní motory, mezi nimiž by měl být perlou poslední nový TDI, čtyřválec s dvěma turby a výkonem okolo 300 koní. Jen automatické převodovky a pohon všech kol lze očekávat každopádně.
Přesunout se můžeme ještě dovnitř, kde se změny týkají hlavně detailů. Architektura kabiny je však shodná, i Amarok tedy nabídne digitální přístrojový štít a vertikální obrazovku multimédií. Němci nicméně vše okoření vlastním pojetím spodku středové konzole, stejně jako specifickým středovým tunelem, kde kupříkladu držáky na nápoje jsou příčně orientované a usazené až za voličem automatu, nikoliv vedle něj. Jiné jsou pak i dveřní panely, stejně jako volant.
Suma sumárum tak lze říci, že Ranger a Amarok nejsou jednovaječná dvojčata, i když dostanou stejnou „matku“. Výrobu obou vozů totiž bude na starosti továrna Fordu v Jižní Africe. Volkswagen by přitom měl svou verzi v plné parádě odhalit příští rok, prodej ale nejspíše bude zahájen až v tom následujícím. Do té doby bude k mání Amarok první generace produkovaný argentinskou továrnou a před svým úplným skonem dorazí v několika speciálních edicích.




Amarok druhé generace se ukázal na prvních oficiálních ilustracích. Spřízněný Ford Ranger připomene jen siluetou, jinak opravdu sází na odlišný design, částečně specifická má být i technika. Foto: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen
Bleskovky
 Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
 před 33 minutami
 Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
 28.10.2025
 Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
 27.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Koho uvidíme 2026 v MS-Moto3? včera 16:00
- Týmy a jezdci WSBK 2026 včera 10:37
- Vyhazov manažera komplikuje Salačovu pozici 29.10.2025
- Jose Antonio Rueda může odletět domů 29.10.2025
- Pozitivní zpráva z Kuala Lumpur 29.10.2025
Nejnovější články
 Jaguar zrušil letošní premiéru své údajně revoluční novinky, nedivili bychom se, kdyby tuhle příšeru odpískal nadobro Jaguar zrušil letošní premiéru své údajně revoluční novinky, nedivili bychom se, kdyby tuhle příšeru odpískal nadobro
 před hodinou
 Volkswagen se poprvé po letech propadl do ztráty, za kvartál odepsal desítky miliard Volkswagen se poprvé po letech propadl do ztráty, za kvartál odepsal desítky miliard
 před 3 hodinami
 Legendární „Sennova” Honda se skutečně vrátí i s motorem V6 bez turba a ručním řazením, má to jen jeden háček Legendární „Sennova” Honda se skutečně vrátí i s motorem V6 bez turba a ručním řazením, má to jen jeden háček
 včera
 Korejská Škoda Kamiq v bazarech láká nízkými cenami. Dost prostoru nabízí i s motory, které nové už nekoupíte Korejská Škoda Kamiq v bazarech láká nízkými cenami. Dost prostoru nabízí i s motory, které nové už nekoupíte
 včera
 Prodeje aut v Evropě dál táhnou spalovací motory. Má je 84 procent nových vozů, odbyt elektromobilů visí na 4 zemích Prodeje aut v Evropě dál táhnou spalovací motory. Má je 84 procent nových vozů, odbyt elektromobilů visí na 4 zemích
 včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
 tisková zpráva
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
 tisková zpráva
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
 tisková zpráva
- Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
 tisková zpráva
- OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
 tisková zpráva
- Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
 tisková zpráva
 

 
    
    
    
   
      
      
      
    
 RSS
 RSS Facebook
 Facebook Twitter
 Twitter