Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW poprvé ukázal nový Amarok, dostat má vůbec poslední nový diesel německé automobilky
8.12.2021 | Petr Prokopec
Pokud vše půjde podle německých plánů, můžeme se teď a tady poprvé podívat na auto, pod jehož kapotou se má objevit vůbec poslední nový TDI. Jde o Amarok druhé generace, který bude neobvykle postaven na základech pick-upu modrého oválu.
Není tomu dlouho, co jsme si mohli představit nový Ford Ranger. Ten se zatím ukázal jen v pravostranném provedení, na verzi s volantem vlevo ale jistě nebudeme muset dlouho čekat. Stejně jako se pozvolna začíná na světlo světa klubat i německá varianta. Součástí vrhu bude totiž i druhá generace Volkswagenu Amarok. Jelikož k podepsání spolupráce mezi oběma automobilkami došlo až po zahájení vývoje, je jasné, že výsledný produkt bude spíše dílem modrého oválu než „lidového vozu“.
Nicméně VW již dříve uvedl, že „vše, co zákazník uvidí nebo nač si bude moci sáhnout, bude odlišné“. Že nešlo jen o prázdná slova, se nyní Volkswagen rozhodl potvrdit publikací prvních oficiálních ilustrací. Z nich je patrné, že nový Amarok bude Ranger připomínat maximálně siluetou, neboť se dočkal vlastní čelní masky, světel, nárazníku a dokonce i kapoty motoru. Kromě toho se zdá, že bude mít také klenutější blatníky, jakkoliv na potvrzení si musíme počkat do chvíle, než vylezou ven skutečné fotky.
Stejně tak je otázkou, jak tomu bude v případě boků. Zdá se totiž, že VW přijde také s vlastní verzí krytů zpětných zrcátek a dokonce i s unikátními dveřmi, byť jediným lišícím prvkem nejspíše bude o trochu ostřejší prolis. A pochopitelně pak i litá kola, neboť každá značka bude mít svou nabídku. S ohledem na shodný technický základ se ale nejspíše nebude lišit rozteč šroubů, v případě zájmu tak zákazníci budou moci zvolit pro modrý ovál kola Volkswagenu, stejně jako se Amarok bude moci chlubit kousky od Fordu.
Záď vozu pak aktuálně zůstává zahalena tajemstvím, nicméně jelikož v tomto ohledu prostor pro odlišnosti příliš velký není, dá se předpokládat jen s rozdílnou grafikou koncových lamp. Kromě toho pak verze Volkswagenu jistě neponese na víku korby nápis Ranger. Tím ale venkovní rozdíly skončí. V případě motorového prostoru pak VW už dříve sliboval částečně vlastní motory, mezi nimiž by měl být perlou poslední nový TDI, čtyřválec s dvěma turby a výkonem okolo 300 koní. Jen automatické převodovky a pohon všech kol lze očekávat každopádně.
Přesunout se můžeme ještě dovnitř, kde se změny týkají hlavně detailů. Architektura kabiny je však shodná, i Amarok tedy nabídne digitální přístrojový štít a vertikální obrazovku multimédií. Němci nicméně vše okoření vlastním pojetím spodku středové konzole, stejně jako specifickým středovým tunelem, kde kupříkladu držáky na nápoje jsou příčně orientované a usazené až za voličem automatu, nikoliv vedle něj. Jiné jsou pak i dveřní panely, stejně jako volant.
Suma sumárum tak lze říci, že Ranger a Amarok nejsou jednovaječná dvojčata, i když dostanou stejnou „matku“. Výrobu obou vozů totiž bude na starosti továrna Fordu v Jižní Africe. Volkswagen by přitom měl svou verzi v plné parádě odhalit příští rok, prodej ale nejspíše bude zahájen až v tom následujícím. Do té doby bude k mání Amarok první generace produkovaný argentinskou továrnou a před svým úplným skonem dorazí v několika speciálních edicích.




Amarok druhé generace se ukázal na prvních oficiálních ilustracích. Spřízněný Ford Ranger připomene jen siluetou, jinak opravdu sází na odlišný design, částečně specifická má být i technika. Foto: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen
Bleskovky
VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
včeraBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025
Nejnovější články
Luxusní superjachta Orient Expressu se ukázala před dokončením. Už vztyčila karbonové stěžně, samy jsou větší než většina jachet
před 11 hodinamiZtráty v desítkách miliard, 20 tisíc propuštěných. Nissan padá ke dnu, teď ale vytáhl radikální plán, jak vše vyřešit
včeraMajitel Mazdy si zkusil sám vyměnit olej, aby ušetřil 1 800 Kč za práci servisu, teď musí zaplatit 90 tisíc za opravu
včeraNad Volkswagenem byl poprvé v historii vyhlášen bankrot, pro Němce je to další z řady nepříjemností
včeraJaguar a Land Rover prodělávají přes 140 milionů denně, neúnosná situace trvá už příliš dlouho
včera
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.15. 18:48 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.15. 14:11 - pavproch
- IT poradna 09.15. 11:37 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 09.15. 10:50 - M.Z.
- Výběr navigace do auta 09.15. 09:08 - killerbring
- Komfortní jednotka passat b5.5 09.14. 17:48 - Šimon
- Onboard videa 09.14. 13:49 - řidičBOB