Nejnovější Ford zaskočil nabídkou motorů, přichází se třemi diesely, dokonce i s šestiválcovým

Od automobilky, která slibuje, že za pár let nenabídne nic než hybridy a o chvíli později dokonce jen elektromobily, bychom v roce 2021 čekali leccos, jen ne toto. Ale je to realita.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nejnovější Ford zaskočil nabídkou motorů, přichází se třemi diesely, dokonce i s šestiválcovým

24.11.2021 | Petr Prokopec

Nejnovější Ford zaskočil nabídkou motorů, přichází se třemi diesely, dokonce i s šestiválcovým

/

Foto: Ford

Od automobilky, která slibuje, že za pár let nenabídne nic než hybridy a o chvíli později dokonce jen elektromobily, bychom v roce 2021 čekali leccos, jen ne toto. Ale je to realita.

Ford Ranger byl po dlouhou dobu ryze americkou záležitostí. Nicméně poté, co modrý ovál začal spolupracovat s Mazdou, jež poskytla základ pro novou generaci, zamířil rovněž na světové trhy. Po roce 2011 se jej dočkala také Evropa, kde si pick-up rozhodně nevedl a nadále nevede vůbec špatně. Ostatně jen loni se jej prodalo 43 046 exemplářů. To sice na první pohled není zrovna enormní číslo, nicméně pokud si uvědomíme, že Focus jako jeden z firemních bestsellerů měl ve stejném období na kontě pouze čtyřnásobné registrace, pak je třeba Fordu Ranger zatleskat.

Je přitom již delší dobu známo, že automobilka pracuje na nové generaci, a to ve spolupráci s Volkswagenem. Němci totiž na stejném základu postaví Amarok druhé generace. Tomuto pick-upu se však budeme věnovat až v době jeho premiéry, nyní si posvítíme především na Ranger. Premiéru má za sebou mezinárodní provedení, které se od příštího roku bude vyrábět v Thajsku a Jižní Americe. Do těchto zemí pochopitelně zamíří, stejně jako s ním mohou počítat třeba Australané.

Momentálně je pak otázkou, jak se bude lišit americké a evropské provedení, neboť Ford zatím příliš mnoho informací do placu nedal. I to málo, co bylo zveřejněno, však dokáže překvapit. Nový Ranger bude mít k dispozici pouze jedinou benzinovou jednotku, a to 2,3litrový čtyřválec EcoBoost. Mimo to ovšem počítá hned se třemi diesely, z nichž jeden bude dokonce šestiválcový. Čtyřválce se pak budou lišit v rámci přeplňování, neboť dostanou jedno či dvě turba. Skoro šokující od značky, která sází vše na jednu kartu, která po naftě opravdu nevoní.

O výkonech zatím nepadlo ani slovo, Ford místo toho dále uvedl, že pohonné jednotky bude možné spojit s šestistupňovým manuálem či automatem, případně pak s desetistupňovým automatem. Zajímavé pak je, že oproti současnému mezinárodnímu provedení nemáme u novinky počítat s pohonem zadních kol. K mání bude pouze čtyřkolka, a to ve dvou verzích. První počítá s elektronickou mezinápravovou spojkou, druhá se stálým zapojením obou náprav.

Novinka přitom stejně jako předchůdce vsadí na platformu T6, ta nicméně byla patřičně vylepšena. Stejně tak došlo k přesunutí zadních tlumičů, což má navýšit komfort, i posunutí předních kol dopředu kvůli zlepšení nájezdového úhlu. Zároveň Ford s pomocí vodního formování uzpůsobil čelní strukturu natolik, aby zvětšil motorový prostor. Nikoliv až tak kvůli zmíněnému šestiválci, nýbrž s ohledem na alternativní pohon, alespoň hybrid časem dorazit má.

Od podvozku se můžeme přesunout do kabiny, která působí daleko moderněji než u dosluhující generace. Ford přitom spároval digitální přístrojový štít s 10,1- nebo 12palcovou obrazovkou multimédií. Druhá varianta je pak orientována na výšku a disponuje i specifickým off-roadovým menu. Opomenuta ovšem nebyla ani praktičnost, počítat lze tedy s celou řadou úložných prostor jak ve dveřích, tak pod předními či zadními sedadly. Dvojitá je i schránka před spolujezdcem.

Velká pozornost byla věnována korbě, jež dokáže pobrat daleko více nákladu. Ranger má totiž o 50 milimetrů širší rozchod kol, stejně jako se o 50 mm prodloužil rozvor. Víko pak má sloužit jako pracovní lavice, načež disponuje třeba integrovaným metrem a odkládacími kapsami. Další zajímavostí jsou integrovaná venkovní světla, která mohou rozzářit celé okolí vozu a majiteli tak umožní práci i v noci. Stejně jako je lze využit při kempování.

S dalšími informacemi se automobilka pochlubí blíže k zahájení prodeje, přičemž americká varianta dorazí v první půli příštího roku, aby v té druhé mohla zamířit k zákazníkům. V případě cen přitom můžeme očekávat spíše jen menší nárůst, i v důsledku oné spolupráce s Volkswagenem.


Nejnovější Ford zaskočil nabídkou motorů, přichází se třemi diesely, dokonce i s šestiválcovým - 1 - Ford Ranger 2021 AU verze prvni sada 01Nejnovější Ford zaskočil nabídkou motorů, přichází se třemi diesely, dokonce i s šestiválcovým - 2 - Ford Ranger 2021 AU verze prvni sada 02Nejnovější Ford zaskočil nabídkou motorů, přichází se třemi diesely, dokonce i s šestiválcovým - 3 - Ford Ranger 2021 AU verze prvni sada 03Nejnovější Ford zaskočil nabídkou motorů, přichází se třemi diesely, dokonce i s šestiválcovým - 4 - Ford Ranger 2021 AU verze prvni sada 04Nejnovější Ford zaskočil nabídkou motorů, přichází se třemi diesely, dokonce i s šestiválcovým - 5 - Ford Ranger 2021 AU verze prvni sada 05Nejnovější Ford zaskočil nabídkou motorů, přichází se třemi diesely, dokonce i s šestiválcovým - 6 - Ford Ranger 2021 AU verze prvni sada 06Nejnovější Ford zaskočil nabídkou motorů, přichází se třemi diesely, dokonce i s šestiválcovým - 7 - Ford Ranger 2021 AU verze prvni sada 07Nejnovější Ford zaskočil nabídkou motorů, přichází se třemi diesely, dokonce i s šestiválcovým - 8 - Ford Ranger 2021 AU verze prvni sada 08Nejnovější Ford zaskočil nabídkou motorů, přichází se třemi diesely, dokonce i s šestiválcovým - 9 - Ford Ranger 2021 AU verze prvni sada 09Nejnovější Ford zaskočil nabídkou motorů, přichází se třemi diesely, dokonce i s šestiválcovým - 10 - Ford Ranger 2021 AU verze prvni sada 10Nejnovější Ford zaskočil nabídkou motorů, přichází se třemi diesely, dokonce i s šestiválcovým - 11 - Ford Ranger 2021 AU verze prvni sada 11Nejnovější Ford zaskočil nabídkou motorů, přichází se třemi diesely, dokonce i s šestiválcovým - 12 - Ford Ranger 2021 AU verze prvni sada 12Nejnovější Ford zaskočil nabídkou motorů, přichází se třemi diesely, dokonce i s šestiválcovým - 13 - Ford Ranger 2021 AU verze prvni sada 13Nejnovější Ford zaskočil nabídkou motorů, přichází se třemi diesely, dokonce i s šestiválcovým - 14 - Ford Ranger 2021 AU verze prvni sada 14Nejnovější Ford zaskočil nabídkou motorů, přichází se třemi diesely, dokonce i s šestiválcovým - 15 - Ford Ranger 2021 AU verze prvni sada 15Nejnovější Ford zaskočil nabídkou motorů, přichází se třemi diesely, dokonce i s šestiválcovým - 16 - Ford Ranger 2021 AU verze prvni sada 16Nejnovější Ford zaskočil nabídkou motorů, přichází se třemi diesely, dokonce i s šestiválcovým - 17 - Ford Ranger 2021 AU verze prvni sada 17Nejnovější Ford zaskočil nabídkou motorů, přichází se třemi diesely, dokonce i s šestiválcovým - 18 - Ford Ranger 2021 AU verze prvni sada 18Nejnovější Ford zaskočil nabídkou motorů, přichází se třemi diesely, dokonce i s šestiválcovým - 19 - Ford Ranger 2021 AU verze prvni sada 19Nejnovější Ford zaskočil nabídkou motorů, přichází se třemi diesely, dokonce i s šestiválcovým - 20 - Ford Ranger 2021 AU verze prvni sada 20Nejnovější Ford zaskočil nabídkou motorů, přichází se třemi diesely, dokonce i s šestiválcovým - 21 - Ford Ranger 2021 AU verze prvni sada 21Nejnovější Ford zaskočil nabídkou motorů, přichází se třemi diesely, dokonce i s šestiválcovým - 22 - Ford Ranger 2021 AU verze prvni sada 22Nejnovější Ford zaskočil nabídkou motorů, přichází se třemi diesely, dokonce i s šestiválcovým - 23 - Ford Ranger 2021 AU verze prvni sada 23Nejnovější Ford zaskočil nabídkou motorů, přichází se třemi diesely, dokonce i s šestiválcovým - 24 - Ford Ranger 2021 AU verze prvni sada 24Nejnovější Ford zaskočil nabídkou motorů, přichází se třemi diesely, dokonce i s šestiválcovým - 25 - Ford Ranger 2021 AU verze prvni sada 25Nejnovější Ford zaskočil nabídkou motorů, přichází se třemi diesely, dokonce i s šestiválcovým - 26 - Ford Ranger 2021 AU verze prvni sada 26Nejnovější Ford zaskočil nabídkou motorů, přichází se třemi diesely, dokonce i s šestiválcovým - 27 - Ford Ranger 2021 AU verze prvni sada 27Nejnovější Ford zaskočil nabídkou motorů, přichází se třemi diesely, dokonce i s šestiválcovým - 28 - Ford Ranger 2021 AU verze prvni sada 28Nejnovější Ford zaskočil nabídkou motorů, přichází se třemi diesely, dokonce i s šestiválcovým - 29 - Ford Ranger 2021 AU verze prvni sada 29Nejnovější Ford zaskočil nabídkou motorů, přichází se třemi diesely, dokonce i s šestiválcovým - 30 - Ford Ranger 2021 AU verze prvni sada 30
Nový Ford Ranger bude k mání nejen s několika dieselovými motory, ale také v mnoha úrovních výbavy. Vrcholem je Wildtrak, mimo to nicméně výrobce nabídne téměř 600 originálních doplňků, z nichž mnohé vyvinul s off-roadovým specialistou ARB. Foto: Ford

Zdroj: Ford

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše