Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejnovější Ford zaskočil nabídkou motorů, přichází se třemi diesely, dokonce i s šestiválcovým
24.11.2021 | Petr Prokopec
Od automobilky, která slibuje, že za pár let nenabídne nic než hybridy a o chvíli později dokonce jen elektromobily, bychom v roce 2021 čekali leccos, jen ne toto. Ale je to realita.
Ford Ranger byl po dlouhou dobu ryze americkou záležitostí. Nicméně poté, co modrý ovál začal spolupracovat s Mazdou, jež poskytla základ pro novou generaci, zamířil rovněž na světové trhy. Po roce 2011 se jej dočkala také Evropa, kde si pick-up rozhodně nevedl a nadále nevede vůbec špatně. Ostatně jen loni se jej prodalo 43 046 exemplářů. To sice na první pohled není zrovna enormní číslo, nicméně pokud si uvědomíme, že Focus jako jeden z firemních bestsellerů měl ve stejném období na kontě pouze čtyřnásobné registrace, pak je třeba Fordu Ranger zatleskat.
Je přitom již delší dobu známo, že automobilka pracuje na nové generaci, a to ve spolupráci s Volkswagenem. Němci totiž na stejném základu postaví Amarok druhé generace. Tomuto pick-upu se však budeme věnovat až v době jeho premiéry, nyní si posvítíme především na Ranger. Premiéru má za sebou mezinárodní provedení, které se od příštího roku bude vyrábět v Thajsku a Jižní Americe. Do těchto zemí pochopitelně zamíří, stejně jako s ním mohou počítat třeba Australané.
Momentálně je pak otázkou, jak se bude lišit americké a evropské provedení, neboť Ford zatím příliš mnoho informací do placu nedal. I to málo, co bylo zveřejněno, však dokáže překvapit. Nový Ranger bude mít k dispozici pouze jedinou benzinovou jednotku, a to 2,3litrový čtyřválec EcoBoost. Mimo to ovšem počítá hned se třemi diesely, z nichž jeden bude dokonce šestiválcový. Čtyřválce se pak budou lišit v rámci přeplňování, neboť dostanou jedno či dvě turba. Skoro šokující od značky, která sází vše na jednu kartu, která po naftě opravdu nevoní.
O výkonech zatím nepadlo ani slovo, Ford místo toho dále uvedl, že pohonné jednotky bude možné spojit s šestistupňovým manuálem či automatem, případně pak s desetistupňovým automatem. Zajímavé pak je, že oproti současnému mezinárodnímu provedení nemáme u novinky počítat s pohonem zadních kol. K mání bude pouze čtyřkolka, a to ve dvou verzích. První počítá s elektronickou mezinápravovou spojkou, druhá se stálým zapojením obou náprav.
Novinka přitom stejně jako předchůdce vsadí na platformu T6, ta nicméně byla patřičně vylepšena. Stejně tak došlo k přesunutí zadních tlumičů, což má navýšit komfort, i posunutí předních kol dopředu kvůli zlepšení nájezdového úhlu. Zároveň Ford s pomocí vodního formování uzpůsobil čelní strukturu natolik, aby zvětšil motorový prostor. Nikoliv až tak kvůli zmíněnému šestiválci, nýbrž s ohledem na alternativní pohon, alespoň hybrid časem dorazit má.
Od podvozku se můžeme přesunout do kabiny, která působí daleko moderněji než u dosluhující generace. Ford přitom spároval digitální přístrojový štít s 10,1- nebo 12palcovou obrazovkou multimédií. Druhá varianta je pak orientována na výšku a disponuje i specifickým off-roadovým menu. Opomenuta ovšem nebyla ani praktičnost, počítat lze tedy s celou řadou úložných prostor jak ve dveřích, tak pod předními či zadními sedadly. Dvojitá je i schránka před spolujezdcem.
Velká pozornost byla věnována korbě, jež dokáže pobrat daleko více nákladu. Ranger má totiž o 50 milimetrů širší rozchod kol, stejně jako se o 50 mm prodloužil rozvor. Víko pak má sloužit jako pracovní lavice, načež disponuje třeba integrovaným metrem a odkládacími kapsami. Další zajímavostí jsou integrovaná venkovní světla, která mohou rozzářit celé okolí vozu a majiteli tak umožní práci i v noci. Stejně jako je lze využit při kempování.
S dalšími informacemi se automobilka pochlubí blíže k zahájení prodeje, přičemž americká varianta dorazí v první půli příštího roku, aby v té druhé mohla zamířit k zákazníkům. V případě cen přitom můžeme očekávat spíše jen menší nárůst, i v důsledku oné spolupráce s Volkswagenem.
Nový Ford Ranger bude k mání nejen s několika dieselovými motory, ale také v mnoha úrovních výbavy. Vrcholem je Wildtrak, mimo to nicméně výrobce nabídne téměř 600 originálních doplňků, z nichž mnohé vyvinul s off-roadovým specialistou ARB. Foto: Ford
Zdroj: Ford
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 2 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
Nejnovější články
- Šéf Bosche si najednou myslí, že za pár let budou elektromobily kupovat skoro všichni, ještě před měsícem o tom pochyboval
před 10 minutami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před hodinou - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 2 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 3 hodinami - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 15:32 - Truck Daškam
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 14:29 - mattonecz
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 11:02 - HondaMan
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22