Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW představil další verzi svého nejnovějšího elektrického propadáku, také ta prodeje nakopne jen stěží
6.6.2024 | Petr Prokopec
Je to rozpačité auto už na pohled, další nacucaná houba na kolech, jejíž podivné proporce působí ještě hůř ve sportovním provedení. Právě tím se ID.7 GTX jako liftback snaží být.
Také Volkswagen ID.7 je v Česku zatím prodejním fiaskem. V kolonce jeho letošního odbytu dle dat SDA svítí pouhých 65 aut, což je za pět měsíců roku neskutečně málo. Však během stejné doby se i takového Lexusu ES, skoro neznámého hybridu s podobnou cenovkou, který většina lidí ani nerozezná na silnici, prodalo 138 kusů, tedy víc jak dvakrát tolik.
V ještě větší míře ovšem ID.7 prohrává s modelem Passat, který má elektrická novinka dříve nebo později nahradit. I proto je tradiční ikona VW k dispozici už jen jako kombík, zatímco budoucnost značky lze mít jak v této karosářské variantě, tak i jako liftback. Přesto však má Passat jen za jediný měsíc na kontě lepší registrace (v květnu šlo o 90 aut), celkově pak od ledna do května překonává svého příbuzného s 439 registracemi o parník. Nelze se tomu divit, spalovací kombík nabízí mnohem víc použitelnosti za menší peníze.
Němci se ale i tak snaží, aby zájem publika nakopli. V březnu proto ID.7 představili ve verzi GTX jako kombík, který oproti standardu doznal posílení - místo jednoho zadního motoru naladěného na 286 koní disponuje dvěmma, 340 koňmi a pohonem všech kol. Stovku pak ID.7 GTX Tourer zdolá za 5,5 sekundy, přičemž baterie o kapacitě 86 kWh mají vystačit na kombinovaných 585 kilometrů a lze je dobíjet při maximálním výkonu 200 kW.
Tutéž techniku nyní vyfasoval také liftback, který má ovšem na svém kontě o trochu nižší hmotnost a lepší aerodynamiku. Zrychlení tedy v jeho případě zabere 5,4 sekundy, zatímco teoretický dojezd byl natažen na 595 km. Dobíjecí výkon pak zůstává, s ohledem na odlišnou karoserii je ale třeba počítat s méně objemným zavazadlovým prostorem - místo 605 litrů máte k dispozici jen 532 l. Kapacitu po sklopení sedadel pak VW u liftbacku neupřesnil, u kombíku jde o 1 714 l.
Tato čísla jsou poměrně důležitá, neboť i ta vysvětlují, proč ID.7 na Passat Variant neskutečně ztrácí. Spalovací kombi totiž pobere 690 až 1 920 litrů, za každé situace je tedy praktičtější než elektromobil. Nezmění to ani provedení GTX, které je ve finále dokonce pomalejší než základní Passat, tedy v rámci nejvyšší rychlosti. Zatímco elektromobilu omezovač přistřihne křídla při 180 km/h, jedna-pětka zvládne 222 km/h.
Znovu je tak třeba se vlastně ptát, co VW od svého elektrického programu očekává. Rodina ID totiž nezvládá konkurovat ani svým spalovacím příbuzným, mimo koncern pak zaostává pomalu za každým soupeřem. To vážně není recept na úspěch, nebo jsme něco přehlédli?















ID.7 je nově ve verzi GTX k dispozici také jako liftback. S prodeji to ale stěží něco udělá, ID.7 je propadák a nejspíš jím i dál zůstane. Foto: Volkswagen
Zdroje: Volkswagen, dat SDA
Bleskovky
Přímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
před 10 hodinamiExpert před summitem NATO varuje ty, kteří se lepí k silnici: Limuzína prezidenta USA vás klidně přejede
23.6.2025Řidič off-roadu Toyoty při honičce zmizel policii vskutku svérázným způsobem, vzal to obchodním centrem
22.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Mezi 30 nejprodávanějších aut v Evropě se letos nedostal ani jeden elektromobil, ani jeden. A i dál se dějí zajímavé věci
27.5.2025VW unikla podoba ostré verze auta, které i s velikostí překonávající Octavii stojí 465 tisíc Kč. Takhle zkusí odvrátit svůj úpadek
27.5.2025Škoda Octavia stála před 10 léty skutečně skoro půlku, RS jako dnešní základ. Podívejte se na dobové ceníky
27.5.2025Kolaps Porsche pokračuje i v domácím Německu. Je na tom tak špatně, že slevy musí dávat už i na ikonické verze 911
28.5.2025Prodeje Jaguarů v Evropě se propadly téměř na nulu, z Česka se ale v tomto prostředí stává hotové království divokých koček
28.5.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva