Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW představil luxusní pětimetrový Passat. V Evropě by to byl trhák, prodávat se tu ale nebude
3.9.2024 | Petr Prokopec
Němci pořád umí vyrobit velmi zajímavé levné auto, tohle patří mezi taková. Jenže když to platí na evropské poměry a takový vůz se v Evropě vůbec neprodává, je to jaksi k ničemu.
První generace Smartu ForTwo byla opravdu maličkým vozem, na délku ji bylo možné naměřit pouze 2 540 milimetrů. Ovšem ani její nástupci nepřesáhli 2,7metrovou metu. Nový Volkswagen Passat Pro ji v nemalé míře překonává už jen svých rozvorem, obě nápravy od sebe totiž dělí 2 871 mm. Díky tomu tato verze měří od nárazníku k nárazníku 5 006 mm. A jelikož ji chybí „batoh“ na zádech a přívlastek Variant, nejspíše vám začíná být jasné, že Evropané s ní počítat nemohou.
Místo toho jde o novinku pro Čínu, kde se VW v podstatě snažil přijít s autem konkurujícím hlavně jinému autu ze své vlastní líhně. Němci totiž ve spolupráci s místní značkou FAW již nějaký ten pátek produkují model Magotan, který disponuje identickým rozvorem, jen je o 16 mm kratší. A jeho čelní partie nejsou střižené až tak odvážně. Passat Pro, zvlášť pak exempláře osazené paketem Black Warrior, však působí jako dravec, jehož úkolem je přesunout veškerou před ním se pohybující dopravu do zpětného zrcátka.
Sedan stojící na platformě MQB pohání dvoulitrový čtyřválec, jenž produkuje 220 koní výkonu a 350 Nm točivého momentu. Na čínském trhu jde o známou písničku, která se hraje již roky a ještě tomu nějakou chvíli bude. Dynamika je totiž u místní klientely spíše až na druhém místě, prim zde hraje prostor a luxus na palubě, stejně jako digitální vychytávky. A jak se zdá, Němci to konečně pochopili, načež kupříkladu spolupracovali s výrobcem dronů DJI na semiautonomním řízení.
Passat Pro je tak osazen novým asistenčním systémem L2++ IQ.Pilot, stejně jako dostal do vínku 10,3palcový digitální přístrojový štít, 15palcovou obrazovku multimédií nebo 11,6palcový displej před spolujezdcem. Zmínit můžeme také audio systém Harman Kardon se 16 reproduktory, ambientní podsvícení umožňující výběr ze 30 barev či vůni, která je součástí klimatizace. Sedadla pak dostala extra výplň, aby kromě ventilace či masáže nabízela posezení jako na obláčku.
Německá automobilka oznámila, že novinka se bude prodávat nejen vedle Magotanu, ale také vedle čínského Passatu, který byl původně představen v roce 2019 a následně o tři léta později faceliftován. Uspokojen by tak měl být každý zájemce, který k VW v Číně zamíří. A aby si tím značka byla skutečně jista, hodlá následně představit také základní 1,5litrovou verzi, která bude disponovat 160 koňmi. I tento výkon pochopitelně zamíří dopředu, a to skrze automat DSG.
Ceny zatím VW, který novinku „ukuchtil“ se svým druhým čínským partnerem, tedy značkou SAIC, zatím neupřesnil, domyslíme si je ovšem snadno. Ostatně předobjednávky je možné s dealery začít sepisovat už teď s očekáváním cen pohybujících se na úrovni Magotanu. Ten se dnes s dvoulitrem prodává v přepočtu za nějakých 600 tisíc korun, což by z ně udělalo v Evropě. Jenže tady se prodávat nebude a na čínské poměry jde spíš o drahé auto. Tomu se říká trefná produktová strategie...








Pětimetrový VW Passat Pro vypadá zajímavě, pod kapotou pak nabídne i slušné stádo koní. Jenže se zdá, že na čínské poměry bude vcelku drahý. V Evropě, kde by za své ceny frčel, k dispozici nebude. Foto: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
včera
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nejnovější články
Z prvního elektrického Rolls-Roycu se stal takový propadák, že na něj automobilka musela začít nabízet slevy
před 50 minutami
Audi chce svůj postupující rozklad zachránit „modelovou ofenzívou”. Tohle má vážně být ta spása?
před 2 hodinami
Nový Renault Twingo je zklamání. Jinak hezký a prostorný vůz nabízí míň než 6 let stará Škoda
před 3 hodinami
Honda zabila možná poslední šanci zachránit image nového Preludu, navíc sama sebe usvědčuje ze lži
před 5 hodinami
Další na odstřel: Ford má po letech ztrát a trápení bez náhrady ukončit výrobu svého klíčového elektromobilu
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
