Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW propustí víc lidí, než se zdá. Ze softwarové divize jich vyhodí dalších 1 600, v plánech to ale není vidět
14.3.2025 | Petr Prokopec
Nedá se říci, že by „oficiální” propouštění u VW bylo malé, pořád ale neukazuje celý obrázek. Část lidí tak jako tak pracujících na vývoji aut Volkswagenu dělá pro jím stoprocentně vlastněné dceřiné firmy, které budou tišeji propouštět též. Cariad patří mezi ně.
Psal se konec roku 2022 a Cariad, softwarová divize koncernu Volkswagen, chystal svou první prezentaci na veletrhu spotřební elektroniky CES v Las Vegas. Firma za sebou měla nábor zhruba 1 500 nových talentů z oblasti informačních technolofií, které mělo v následujícím roce doplnit dalších 1 700 nových zaměstnanců. S ničím jiným než se skvělou budoucností tedy Cariad nepočítal, přičemž ve Vegas svou dosavadní práci prezentoval na produkčním ID.Buzz.
Přesunout se můžeme do současnosti, která nepřeje ani elektromobilu VW, ani samotnému Volkswagenu. ID.Buzz je propadák a celý Volkswagen schytává jednu finanční ránu za druhou. Potýkat se s nimi bude mj. masivním propouštěním a zavíráním továren v Německu, dosud skloňovaných 35 tisíc zrušených pracovních míst ale není kompletní bilancí. Ačkoli to není malé číslo, firma dále zaměstnává spoustu lidí v různých dceřiných firmách, které nejsou součástí kolektivních dohod a jednají samostatně. Jednou z nich je právě Cariad.
A ani té se nedaří, jak rozebírá Handelsblatt. Ten informuje dalších o škrtech, které softwarovou divizi čekají. Společnost bude muset opustit 1 600 lidí neboli 30 procent všech zaměstnanců. O překvapení se ale ve finále nejedná, spíš čekáme, až Němci oznámí, že končí celá divize, neboť zatím se předvedla pouze v negativním světle a automobilka za ni má náhrady.
Koncern VW se už dříve začal pozvolna obracet na třetí strany, přičemž loni přistoupil k velké dohodě s americkým Rivianem, jehož software bude používat hlavně v Americe a Evropě. V Číně pak Němci najeli na spolupráci s Horizon Robotics, a to přesto, že Cariad loni odstartoval vývoj společné architektury se značkou Xpeng. Vozy využívající nové platformy CEA by přitom měly dorazit příští rok, k mání ale budou pouze v Říši středu.
VW již Reuters potvrdil, že na propouštění dojde ještě letos, a to především skrze různé „dobrovolné“ programy. Minimálně u části výpovědí se tak dá očekávat štědré odstupné. Automobilka zároveň uvedla, že tzv. transformační program, jehož součástí ono propouštění je, byl odsouhlasen již v roce 2023. Mimo to prý softwarová divize hrála v koncernu jen okrajovou roli, načež jeho podnikání nemá být nějak výrazně zasaženo.
To je v přímém rozporu s tím, co Němci hlásali ještě vcelku nedávno či s oním náborem nových pracovních sil v roce 2023. Ale to nakonec není podstatné, hlavní zprávou je něco jiného - pokud pro VW pracujete v jakémkoli vztahu, jisté nemáte nic. Vlastně máte jistotu tím menší, čím dál jste od mateřské firmy. To nakonec platí i o Škodě, také tam se budou pracovní místa ve velkém rušit a sekeře uniknou jen kmenoví zaměstnanci se smlouvami na dobu určitou, kteří sami nemají v úmyslu odejít. Zatím.


Softwarová divize Volkswagenu se ještě loni po spojení s Xpengem chlubila zářnou budoucností. Teď míří ji automobilka demontuje a říká, že to plánovala už v roce 2023. Co nám to jen připomíná? Foto: Cariad
Zdroje: Handelsblatt, Reuters
Bleskovky
Mechanik rozebral legendární výkonný motor Toyoty po najetí 668 tisíc km a ukázal, jak vypadá zevnitř
včeraŠéf Bugatti ukázal svou soukromou sbírku aut. Je to smečka k pohledání, závidět mu budete jedno každé z nich
30.9.2025Vorsprung durch nesmysl: Dealer ukázal, jak u nového Audi A5 otevřete dveře, když se vám vybije baterka
29.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- V Indonésii bez Ogury včera 15:11
- Mandalika: Ruedův první mečbol včera 14:47
- Největší soupeři Valentina Rossiho, Marc Marquez mezi ně nepatří včera 10:00
- Kawasaki Z1100 2026: s kvalitní elektronikou 1.10.2025
- Další zastávkou je Mandalika 1.10.2025
Nejčtenější články
Kombíky Volva končí bez nástupce, tento je dalším v řadě. Z klasických aut značky zbývá jen poslední mohykán
3.9.2025Přelomový Jaguar nachytali při testech, jak si hraje na něco, čím není, bude to jen další hřebíček do jeho rakve
3.9.2025BMW dál nesází vše na jednu kartu, do tří let začne svá auta osazovat neobvyklým typem pohonu
3.9.2025Další tradiční evropský dodavatel automobilek skončil a odevzdává se Číňanům. „Už se tady nedá nic vydělat,” říká šéf
3.9.2025Majitel elektromobilu od nové automobilky pravidelně zažívá noční můry, ze spirály selhání auta i servisu nedokáže uniknout
3.9.2025
Živá témata na fóru
- BMW Divize 10.02. 18:57 - delphin
- Policejní kontroly a měření 10.02. 17:20 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 10.02. 15:50 - řidičBOB
- Onboard videa 10.01. 21:22 - Truck Daškam
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 10.01. 20:12 - řidičBOB
- phev sup/passat vs EV vs rav4? 10.01. 15:59 - mlunovozík
- Kodování Mercedes aut. AMG Menu atd. 10.01. 14:19 - HAD87
- Škoda Auto obecně 10.01. 12:57 - jerry