Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW propustí víc lidí, než se zdá. Ze softwarové divize jich vyhodí dalších 1 600, v plánech to ale není vidět
14.3.2025 | Petr Prokopec
Nedá se říci, že by „oficiální” propouštění u VW bylo malé, pořád ale neukazuje celý obrázek. Část lidí tak jako tak pracujících na vývoji aut Volkswagenu dělá pro jím stoprocentně vlastněné dceřiné firmy, které budou tišeji propouštět též. Cariad patří mezi ně.
Psal se konec roku 2022 a Cariad, softwarová divize koncernu Volkswagen, chystal svou první prezentaci na veletrhu spotřební elektroniky CES v Las Vegas. Firma za sebou měla nábor zhruba 1 500 nových talentů z oblasti informačních technolofií, které mělo v následujícím roce doplnit dalších 1 700 nových zaměstnanců. S ničím jiným než se skvělou budoucností tedy Cariad nepočítal, přičemž ve Vegas svou dosavadní práci prezentoval na produkčním ID.Buzz.
Přesunout se můžeme do současnosti, která nepřeje ani elektromobilu VW, ani samotnému Volkswagenu. ID.Buzz je propadák a celý Volkswagen schytává jednu finanční ránu za druhou. Potýkat se s nimi bude mj. masivním propouštěním a zavíráním továren v Německu, dosud skloňovaných 35 tisíc zrušených pracovních míst ale není kompletní bilancí. Ačkoli to není malé číslo, firma dále zaměstnává spoustu lidí v různých dceřiných firmách, které nejsou součástí kolektivních dohod a jednají samostatně. Jednou z nich je právě Cariad.
A ani té se nedaří, jak rozebírá Handelsblatt. Ten informuje dalších o škrtech, které softwarovou divizi čekají. Společnost bude muset opustit 1 600 lidí neboli 30 procent všech zaměstnanců. O překvapení se ale ve finále nejedná, spíš čekáme, až Němci oznámí, že končí celá divize, neboť zatím se předvedla pouze v negativním světle a automobilka za ni má náhrady.
Koncern VW se už dříve začal pozvolna obracet na třetí strany, přičemž loni přistoupil k velké dohodě s americkým Rivianem, jehož software bude používat hlavně v Americe a Evropě. V Číně pak Němci najeli na spolupráci s Horizon Robotics, a to přesto, že Cariad loni odstartoval vývoj společné architektury se značkou Xpeng. Vozy využívající nové platformy CEA by přitom měly dorazit příští rok, k mání ale budou pouze v Říši středu.
VW již Reuters potvrdil, že na propouštění dojde ještě letos, a to především skrze různé „dobrovolné“ programy. Minimálně u části výpovědí se tak dá očekávat štědré odstupné. Automobilka zároveň uvedla, že tzv. transformační program, jehož součástí ono propouštění je, byl odsouhlasen již v roce 2023. Mimo to prý softwarová divize hrála v koncernu jen okrajovou roli, načež jeho podnikání nemá být nějak výrazně zasaženo.
To je v přímém rozporu s tím, co Němci hlásali ještě vcelku nedávno či s oním náborem nových pracovních sil v roce 2023. Ale to nakonec není podstatné, hlavní zprávou je něco jiného - pokud pro VW pracujete v jakémkoli vztahu, jisté nemáte nic. Vlastně máte jistotu tím menší, čím dál jste od mateřské firmy. To nakonec platí i o Škodě, také tam se budou pracovní místa ve velkém rušit a sekeře uniknou jen kmenoví zaměstnanci se smlouvami na dobu určitou, kteří sami nemají v úmyslu odejít. Zatím.


Softwarová divize Volkswagenu se ještě loni po spojení s Xpengem chlubila zářnou budoucností. Teď míří ji automobilka demontuje a říká, že to plánovala už v roce 2023. Co nám to jen připomíná? Foto: Cariad
Zdroje: Handelsblatt, Reuters
Bleskovky
Muž ukradl autobus MHD. Jezdil s ním i s lidmi normálně po městě, dokonce nenechal nastoupit člověka s propadlou „síťovkou”
včera
Číňané zkusili napodobit slavnou reklamu Land Roveru s vlastním off-roadem. Selhali tak, že se teď musí omlouvat celé zemi
14.11.2025
Nadšenec ukázal, co se stane, když autu seberete pružiny a tlumiče. Bláznivého nápadu lituje ještě teď
13.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Další vítězství motocyklu Aprilia včera 19:30
- Nečekané vítězství pro Izana Guevaru, 14. Salač včera 18:00
- Poslední Moto3 vyhrál Adrian Fernandez včera 17:44
- Alex Marquez vyhrál Sprint ve Valencii 15.11.2025
- Vítězem GP Macau Davey Todd 15.11.2025
Nejnovější články
Jediný kdy vyráběný sportovní diesel Mercedesu vznikl v pouhých 691 kusech. Dnes je to zapomenutá rarita, tento jde koupit skoro nový
před 2 hodinami
Víc a víc řidičů elektromobilů se vyhýbá ježdění s nimi na dovolenou. Buď nejedou vůbec, nebo si půjčí jiné auto
před 4 hodinami
Němci postavili proti VW Golf jeho elektrického nástupce. ID.3 nápadně nadržovali, přesto prohrál
včera
Tuzexový sen Čechoslováků si můžete koupit dodnes nejetý, stačit vám na něj bude míň korun než kdysi bonů
včera
Nový ambasador Bentley se aspoň věrohodně tváří jako někdo, kdo by auta značky mohl kupovat
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
