Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW řekl, co čeká modely se spalovacími motory, část konkurence tím musel zaskočit
5.3.2021 | Petr Miler
Automobilky mohutně směřují k elektrifikaci, ať už o ni někdo stojí, nebo ne. Také Volkswagen se v tomto směru zdá být celý žhavý, jenže nic zjevně není tak horké, jak se uvaří.
Evropský automobilismus stojí na rozcestí, to je nepochybné. Zatímco na jedné straně stojí většina zákazníků, kteří jsou typově spokojeni se svými současnými auty a z velmi racionálních důvodů (od menší hodnoty za peníze přes omezenou praktičnost až po obavu ze ztráty hodnoty) odmítají změnu, na té druhé jsou politici, kteří dělají všechno proto, aby si taková auta nemohl koupit nejlépe nikdo.
Je to bezprecedentní pokus „ohnout” tak obrovský trh. Principielně nejde pro Evropskou unii o nic nového, ještě nikdy se ale nepokusila tak razantně manipulovat něčím spojeným s tak obrovským průmyslovým odvětvím, které má enormní vliv na prosperitu celého kontinentu. Někteří si myslí, že se to EU podaří, desítky milionů lidí opět ohnou páteř a za dvojnásobnou cenu si koupí polovinu svého dosavadního auta. Jiní jsou ale přesvědčeni, že to nemůže vyjít a tolik lidí si nebude chtít koupit nic jiného, že to i „neomylnou” EU přivede ke změně postoje.
Co se stane, nevíme, některé automobilky se ale na rozuzlení rozhodly nečekat a zákazníkům nabídnout jen to, co samy chtějí. Považujeme to za krátkozraké a riskantní, ale zejména Jaguar a Ford a po něm třeba i Volvo se nechaly slyšet, že v roce 2025 resp. 2030 už nebudou prodávat nic jiného než elektrická auta.
Kde kdo čekal, že se na stejnou loď naskočí si koncern VW, jehož vedení poslední dobou rozdává elektrické úsměvy na všechny strany, všechen zdravý rozum se ale z Wolfbsurgu zjevně ještě nevytratil. Automobilka dnes totiž oznámila své další záměry s modely vybavenými tradičně spalovacími motory a na smetiště dějin s nimi rozhodně nespěchá, což zejména Ford muselo zaskočit.
Volkswagen by si sice rád říkal „softwarem tažený poskytovatel mobility”, což zní neskutečně pateticky, realita je ale taková, že už teď ví, že nejméně modely Golf, Passat, T-Roc a Tiguan dostanou nástupce vybavené spalovacími motory. Uvážíme-li pak, že takový Golf přišel v osmé generaci na trh teprve loni a i kdyby hodně rychle spěchal do důchodu, nebude nahrazen před rokem 2026, chystá VW leccos, jen ne kvapné nahrazení konvenčních aut elektrickými.
Šéf Volkswagenu jako značky Ralf Brandstätter bez okolků přiznal, že firma bude tyto modely ještě nějaký čas potřebovat, neboť je si moc dobře vědoma situace na trhu. Například i v Německu a ve Francii, kde je nyní elektrická mobilita podporována extrémním přerozdělováním, podle průzkumů více jak polovina lidí taková auta odmítá ze zcela racionálních příčin - prostě nedokážou obsloužit jejich potřeby. Jaguaru je to jedno a za pár let jim nenabídne nic, Ford už teď ví, že totéž udělá o pět let později, VW si ale raději počká, jak se vše semele. Což je bez ohledu na to, kdo na co vsadil, jediný rozumný přístup.
VW slibuje, že pro tyto vozy nabídne plug-in hybridní verze s dojezdem alespoň 100 km, ale to není podstatné - trochu méně schopné nabízí už dnes a tradiční zákazníky jimi beztak neoslovuje. Zdá se tedy, že auta se spalovacími motory zase tak rychlý skon nečeká - budeme se opakovat, ale ignorovat předem přání zákazníků a jít jen za preferencemi strůjců regulací není moudré a trochu uniká, jak si kdokoli dovolí troufnout v roce 2021 říci, co bude nabízet v roce 2030. Do té doby se toho může stát ještě hodně...

































Nezdá se, že by se s Volkswageny vybavenými spalovacími motory bylo nutné nějak rychle loučit - nejméně čtyři modely čeká nejméně po jedné další generaci. Ilustrační foto: Jaroslav Vavera, Autoforum.cz
Zdroj: Volkswagen
Bleskovky
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
včeraStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025
Nejnovější články
Populární japonské mini muselo kvůli EU v prodeji jako nové skončit. V bazarech dokazuje, že je čeho litovat
před 9 hodinamiOtylá obluda od BMW je stále větší propadák, nekupuje ji už skoro nikdo
před 11 hodinamiHasiči znovu varují před požáry elektrických aut a nemožností s nimi efektivně bojovat, nikdo je neposlouchá už roky
včeraDalší zákazník Porsche může děkovat automobilce, že zmastila jednu ze svých ikon, na dvou letech ježdění s ní dokonce vydělal
včeraSpolečný elektromobil Hondy a Sony je zatím pořádný provar. Firmám už prodělal přes 10 miliard, aniž by byl blízko dokončení
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva