Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW řekl, co bude se spalovacími motory, už teď ví, co nabídne Golf v roce 2027
29.10.2019 | Petr Prokopec
Žádná křišťálová koule, ale produktové plánování beroucí ohledy na všechny dnes známé faktory velí Volkswagenu nejen přijít s další generací Golfu, ale i nabízet jej dál pouze se spalovacími motory.
Uplynulo sotva pár dnů, co Volkswagen oficiálně odhalil Golf osmé generace, přesto se ihned začalo mluvit o nástupci. Není přitom ani moc překvapivé, že se tak děje. Tlak na elektrifikaci je enormní a Němci de facto již vyrukovali s duchovním nástupcem svého letitého bestselleru. Nový model ID.3 nabízí daleko větší vnitřní prostor, jeho provozní náklady jsou naopak nižší. Horší je to s cenou a dojezdem resp. dobou potřebnou na dobití, ale i v tomto směru bude vývoj nejspíše kráčet dále.
Za těchto okolností a s ohledem na politický a aktivistický tlak vlastně nebylo vůbec jisté, zda Golf s pořadovým číslem devět vůbec vznikne a pokud ano, jestli to nebude „jen” další elektromobil. Jak ovšem zjistil britský Top Gear, nic převratného se ani za 8 let na tomto poli nestane. Lars Hentschel z divize německé automobilky zaměřené na vývoj pohonných jednotek uvedl, že „neexistuje způsob, jak mít v roce 2030 stoprocentní elektrifikaci. Dokonce ani můj šéf Herbert Diess tomu není nakloněn. To bychom již zašli příliš daleko.“
Hentschel proto říká, že nový Golf skutečně vznikne, a co více, pod jeho kapotu zamíří jen spalovací pohonné jednotky. Nicméně je otázkou, jaké koncepce a naladění se dočkáme. Stačí si uvědomit, že již stávající generace počítá s pěticí mild-hybridních a plug-in hybridních variant, zatímco v rámci té sedmé bylo k mání pouze jedno. Vůbec bychom se tedy nedivili, kdyby napříště již byla elektrifikace součástí každé motorizace, za delší část provazu ale budou pořád tahat nafta s benzinem.
Vše samozřejmě záleží také na skutečnosti, jak dlouhý bude životní cyklus osmé generace. Němci sice dříve mluvili o zkracování, to však bylo ještě před skandálem Dieselgate. Poté se ale vše změnilo, Golf 7 tak musel odsloužit sedm let a Golf 8 čeká totéž. Nástupce bychom se tedy měli dočkat až v roce 2027 a ani tehdy zjevně nebude problém koupit si mainstreamové auto s relativně konvenční technikou. A protože i od další generace lze čekat mnohaletý cyklus, problém to nebude ani po roce 2030.
Je otázkou, co přijde poté. VW nicméně naznačuje, že realitou bude také Golf 10. Nakonec, svět není jen Evropa a i kdyby se EU postavila na hlavu, v Rusku, Africe nebo Jižní Americe elektromobily nenařídí. A firmy jako Volkswagen budou muset být se svými ikonickými modely úspěšné i tam.



Jen chvíli po představení osmé generace Volkswagenu Golf mluví Němci o nástupci. Ten skutečně dorazí, a to navíc se spalovacím ústrojím
Motory TSI a TDI tak čeká opravdu ještě dlouhá budoucnost, i příští Volkswagen Passat má jisté jen ty
Zdroj: Top Gear
Bleskovky
Nepovedené nové BMW M5 dostalo znovu nakopáno od svého vlastního předchůdce, ránu z milosti mu přidal Mercedes
13.5.2025Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Autodrom Most bude hostit WorldSBK dalších pět let až do roku 2030 včera 14:00
- Yamaha Tracer 7 a Tracer 7 GT 2026: zážitkové cestování včera 13:22
- Stav šampionátu Superbike před Mostem včera 10:00
- Testy Moto3 a Moto2 v Le Mans 13.5.2025
- Honda CB125F 2026: s novým displejem 13.5.2025
Nejnovější články
Rolls-Royce zkouší trumfnout objednávku Bentley. Jedinému zákazníkovi naráz předal 6 aut, o rekordní nákupy se stará už od roku 1970
před hodinouMoskvič začal vyrábět svůj nový vrcholný model. Silné a vybavené auto je větší než Škoda Kodiaq, vyjde ale nesrovnatelně levněji
před 3 hodinamiFord zkouší zachránit svůj elektrický propadák s pomocí kdysi slavného fotbalisty. Ví ale ještě někdo, kdo to vůbec je?
včeraJakou ojetou Škodu Octavia zvolit? Podle detailních dat TÜV se ta vůbec nejlepší už pár let nedělá
včeraItalové odhalili protijed na moderní auta. Má motor V8 bez turba, manuál a dokonce zapalovač s popelníkem
včera
Živá témata na fóru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.15. 08:04 - spooon
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.14. 21:10 - northwind
- Detektory policejních radarů 05.14. 18:23 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 05.13. 20:35 - Brus
- Cyklistické vlákno 05.12. 18:45 - Brus
- Onboard videa 05.11. 13:18 - brnenska.odchytova
- whitelist & blacklist 05.10. 09:44 - Stepan
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan