Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW se vrací sebevědomí, znovu testuje extrémní Golf odpískaný kvůli Dieselgate
20.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Auto na fotkách není obyčejný Golf R, pyšní se neobvyklými koncovkami výfuku. Ty jsou běžně spojeny s Audi a pětiválcem naladěným na 400 koní.
Kauza Dieselgate začíná momentálně opětovně plnit česká média. Důvodem je hromadná žaloba proti automobilkám Volkswagen a Škoda, ke které se aktuálně mělo připojit již téměř tisíc tuzemských motoristů. Pro každého z nich chce přitom firma Safe Diesel vysoudit kompenzaci ve výši 220 000 Kč, což není zrovna malá suma, zvláště pokud by měla být zaplacena někomu, kdo za svůj vůz utratil třeba i méně než dvojnásobek této částky.
Argumentem žalující strany jsou výrazné újmy, jichž se majitelům vozů s motory TDI EA 189 mělo dostat. Podle firmy Safe Diesel si tito lidé v dobré víře koupili vůz osazený podvodným softwarem a ačkoliv se Volkswagen již za tento krok omluvil a byl i několikrát pokutován, jde stále o podvod. S tím lze souhlasit, mimo to ale firma dodává, že hodnota těchto aut se snížila. O tom ovšem již lze pro změnu v dieselmilovném Česku pochybovat.
Ve výsledku lze tedy spíše jako pravý důvod hromadné žaloby shledat fakt, že „my v Evropě nejsme zákazníci druhé kategorie a máme stejná nebo obdobná práva jako ve Spojených státech a v Kanadě“, jak sdělil František Honsa, právní zástupce majitelů inkriminovaných aut. Jsme tedy vskutku zvědavi, jak vše dopadne, zatím jen můžeme dodat, že Škoda nevidí žalobu jako oprávněnou a tudíž, dokud ji to nenařídí nejspíše ta nejvrchnější soudní instance ze všech, nikomu nic vyplácet nebude.
Kauza Dieselgate tedy stále žije a mění i samotný Volkswagen. Ten v posledních letech nasměroval velkou část zdrojů od vývoje dieselů k alternativnímu druhu pohonu a také zredukoval aktivity na poli závodním i v rámci vývoje sportovních modelů. Jednou z obětí se přitom měla stát i produkční verze konceptu Golf R400, původně pro výrobu potvrzený stroj, jehož zrod měl ale padnout za oběť právě škrtům souvisejícím s Dieselgate. Jenže v poslední době se VW znovu vrací sebevědomí a to může mít za následek i zrod nejostřejšího z ostrých Golfů.
Svědčit o tom mají snímky špionážních fotografů, kteří na Nordschleife nachytali testovací prototyp Volkswagenu Golf R, jehož záď zdobí neobvyklé oválné koncovky výfuku. Ty přitom máme spojeny s ostrými modely Audi, konkrétně pak s modelem RS3. Právě s jeho 2,5litrovým pětiválcem pod kapotou by přitom novinka měla dorazit.
Zda se tak skutečně stane, stále není stoprocentně jisté, nicméně přítomnost prototypu na Ringu naznačuje, že ledy se ve Wolfsburgu skutečně pohnuly. Kdy ale novinku čekat, to je momentálně nejisté. Stoprocentně však u toho nebudou ony oválné koncovky výfuku, ty si Audi ponechá pro sebe. Měnit se pak ostatně bude i bodykit, zvláště když na snímcích vidíme vůz ještě v předfaceliftovém provedení.
Podle všeho by přitom agresivnější stylizace zahrnující i rozšíření hlavně v oblasti vytažených blatníků a tedy rovněž specifická litá kola měla být již ve vývoji. Stran toho a motoru, jehož výkon by měl stoupnout dokonce nad Audi, a to na 420 koní, pak vůz dostane do vínku i pohon všech kol, který by měl na zadní nápravu přenášet i více než 50 % výkonu.
Pokud vše dopadne, jak si tu malujeme, měl by produkční R420 být nejvýkonnějším i nejrychlejším a nejzábavnějším Volkswagenem Golf historie. Nezlobili bychom se na to, VW schopný čas od času postavit něco pořádně ujetého nám v posledních letech docela chybí...









Na Ringu byl nachytán tajuplný prototyp Volkswagenu Golf s koncovkami výfuku, jenž máme spojeny spíše s Audi RS3. Může tak jít o předzvěst příchodu vrcholné verze R420
Zdroj: Auto Evolution
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Příplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
před 5 hodinamiMožná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
před 10 hodinamiLevnější verze nových Mercedesů dají ostatním lidem na palubě jasně najevo, jak moc jste na nich šetřili
9.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
„Prvním pravidlem byznysu je dělat to, co chce zákazník,” říká šéf Škody. Takže nabídne víc nechtěných elektromobilů, to dá rozum
před 2 hodinami„Designové návrhy od AI jsou z 99 % na ho...,” prohlásil šéfdesignér Mercedesu. Copak asi říká na ty svoje?
před 3 hodinamiPříplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
před 5 hodinamiMuselo to přijít: Škoda zvažuje, jestli zařízne spíš Octavii, nebo skončí Superb
před 6 hodinamiKdyž už, tak už: Ford ohlásil svou už 110. letošní svolávací akci. Týká se skoro 1,5 milionu aut, firma o problému ví už 10 let
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.11. 15:43 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.11. 11:38 - řidičBOB
- Dříve M135i, nyní ///M2 09.10. 18:19 - Vrooom
- BMW Divize 09.09. 14:47 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 09.08. 20:47 - řidičBOB
- Mercedes - auto pro masy 09.08. 18:59 - řidičBOB
- Onboard videa 09.08. 16:14 - řidičBOB
- Americké vozy a vše kolem nich 09.08. 14:55 - pavproch