Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW se vrací sebevědomí, znovu testuje extrémní Golf odpískaný kvůli Dieselgate
20.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Auto na fotkách není obyčejný Golf R, pyšní se neobvyklými koncovkami výfuku. Ty jsou běžně spojeny s Audi a pětiválcem naladěným na 400 koní.
Kauza Dieselgate začíná momentálně opětovně plnit česká média. Důvodem je hromadná žaloba proti automobilkám Volkswagen a Škoda, ke které se aktuálně mělo připojit již téměř tisíc tuzemských motoristů. Pro každého z nich chce přitom firma Safe Diesel vysoudit kompenzaci ve výši 220 000 Kč, což není zrovna malá suma, zvláště pokud by měla být zaplacena někomu, kdo za svůj vůz utratil třeba i méně než dvojnásobek této částky.
Argumentem žalující strany jsou výrazné újmy, jichž se majitelům vozů s motory TDI EA 189 mělo dostat. Podle firmy Safe Diesel si tito lidé v dobré víře koupili vůz osazený podvodným softwarem a ačkoliv se Volkswagen již za tento krok omluvil a byl i několikrát pokutován, jde stále o podvod. S tím lze souhlasit, mimo to ale firma dodává, že hodnota těchto aut se snížila. O tom ovšem již lze pro změnu v dieselmilovném Česku pochybovat.
Ve výsledku lze tedy spíše jako pravý důvod hromadné žaloby shledat fakt, že „my v Evropě nejsme zákazníci druhé kategorie a máme stejná nebo obdobná práva jako ve Spojených státech a v Kanadě“, jak sdělil František Honsa, právní zástupce majitelů inkriminovaných aut. Jsme tedy vskutku zvědavi, jak vše dopadne, zatím jen můžeme dodat, že Škoda nevidí žalobu jako oprávněnou a tudíž, dokud ji to nenařídí nejspíše ta nejvrchnější soudní instance ze všech, nikomu nic vyplácet nebude.
Kauza Dieselgate tedy stále žije a mění i samotný Volkswagen. Ten v posledních letech nasměroval velkou část zdrojů od vývoje dieselů k alternativnímu druhu pohonu a také zredukoval aktivity na poli závodním i v rámci vývoje sportovních modelů. Jednou z obětí se přitom měla stát i produkční verze konceptu Golf R400, původně pro výrobu potvrzený stroj, jehož zrod měl ale padnout za oběť právě škrtům souvisejícím s Dieselgate. Jenže v poslední době se VW znovu vrací sebevědomí a to může mít za následek i zrod nejostřejšího z ostrých Golfů.
Svědčit o tom mají snímky špionážních fotografů, kteří na Nordschleife nachytali testovací prototyp Volkswagenu Golf R, jehož záď zdobí neobvyklé oválné koncovky výfuku. Ty přitom máme spojeny s ostrými modely Audi, konkrétně pak s modelem RS3. Právě s jeho 2,5litrovým pětiválcem pod kapotou by přitom novinka měla dorazit.
Zda se tak skutečně stane, stále není stoprocentně jisté, nicméně přítomnost prototypu na Ringu naznačuje, že ledy se ve Wolfsburgu skutečně pohnuly. Kdy ale novinku čekat, to je momentálně nejisté. Stoprocentně však u toho nebudou ony oválné koncovky výfuku, ty si Audi ponechá pro sebe. Měnit se pak ostatně bude i bodykit, zvláště když na snímcích vidíme vůz ještě v předfaceliftovém provedení.
Podle všeho by přitom agresivnější stylizace zahrnující i rozšíření hlavně v oblasti vytažených blatníků a tedy rovněž specifická litá kola měla být již ve vývoji. Stran toho a motoru, jehož výkon by měl stoupnout dokonce nad Audi, a to na 420 koní, pak vůz dostane do vínku i pohon všech kol, který by měl na zadní nápravu přenášet i více než 50 % výkonu.
Pokud vše dopadne, jak si tu malujeme, měl by produkční R420 být nejvýkonnějším i nejrychlejším a nejzábavnějším Volkswagenem Golf historie. Nezlobili bychom se na to, VW schopný čas od času postavit něco pořádně ujetého nám v posledních letech docela chybí...









Na Ringu byl nachytán tajuplný prototyp Volkswagenu Golf s koncovkami výfuku, jenž máme spojeny spíše s Audi RS3. Může tak jít o předzvěst příchodu vrcholné verze R420
Zdroj: Auto Evolution
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
včeraNěkdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
4.5.2025Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025
Nejnovější články
K mání je dodnes nevyužitý, krásně zachovalý VW Passat B5.5 ve verzi, kterou nezastaví ani konec světa, přesto stojí drobné
před 9 hodinamiZnačka, která svým novým vozům už nedává zadní okna, svolává auta do servisů, protože v nich lidé nevidí dozadu
před 11 hodinamiSrovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
včeraŠkoda je vážně mimo realitu. V době, kdy jiní zkouší na takové kontroverzní kroky zapomenout, hrdě přichází s duhovým Elroqem
včeraMechanik rozebral jeden z největších držáků mezi motory po 350 000 km a nenašel téměř žádné opotřebení. Když „odejde”, je to vždy záhada
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva