Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW T-Roc v detailech: německý Juke odhalen, v prodeji bude do tří let
3.3.2014 | Marek Bednář | 1 příspěvek
(+ živé foto) Koncept T-Roc se plně odhalil. Podle VW je jeho design posledním vývojovým krokem designu wolfsburských SUV.
Po prvních skicách, které Volkswagen pustil do světa minulý týden, tu máme v předvečer zahájení ženevského autosalonu větší fotosadu a také nové informace o wolfsburském konceptu T-Roc. Tento stroj, resp. jeho produkční verze, by se v roce 2017 měla stát členem rodiny SUV značky Volkswagen a zařadit se tak po bok Touaregu, Tiguanu a snad také připravovaného Taigunu. Má konkurovat strojům jako Nissan Juke, Renault Captur nebo Opel Mokka.
Jak již víme, T-Roc je třídveřové SUV s odnímatelnými střešními panely, které lze schovat do zavazadelníku. Volkswagen jeho design popisuje jako poslední evoluci vzhledu své rodiny SUV. Přední část je rozdělena horizontálně, což jednak odkazuje na zbytek současných modelů VW a jednak zdůrazňuje šířku auta, která činí 1,83 metru. To jej činí o kousek širší než Tiguan, T-Roc však bude o téměř 25 cm kratší a 20 cm nižší než tento model.
Všechna světla jsou diodová a vůz je vybaven několika kamerami namířenými jak dozadu, tak i dopředu. Na palubě také najdeme systémy usnadňující jízdu v terénu, například asistenty sjezdu z prudkých kopců nebo rozjezdu do kopce. Je také možno zvolit jeden ze třech jízdních režimů - pro asfalt, pro off-road a pro jízdu po sněhu. Kromě asfaltového módu bude síla rozdělená v poměru 50:50 na přední a zadní kola.
Pod kapotou T-Roku pracuje vznětový dvoulitr z Golfu GTD, tedy motor o výkonu 184 koní a 380 Nm. Sílu posílá na sedmistupňovou převodovku DSG, na stovce má být za 6,9 vteřiny, má zvládnout až 210 km/h a na 100 km mu má stačit 4,9 litru paliva. Jako téměř všechno, co Volkswagen vyrábí nebo plánuje vyrábět, i T-Roc stojí na platformě MQB, to znamená mimo jiné vzpěry McPherson vpředu a víceprvkovou nápravu vzadu. Kola na konceptu jsou devatenáctipalcová a jsou obuta do pneumatik šíře 245 mm.
Volkswagen vidí představení T-Roku jako další koncept z řady, kterou odstartovalo velké CrossBlue a pokračovali v ní CrossBlue Coupe a Taigun. Jak se bude produkční verze T-Roku jmenovat, zatím není známo, a letos se to s ohledem na vzdálené datum uvedení do prodeje pravděpodobně nedozvíme. Skoro jistě však bude její název začínat právě na písmeno T.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014














T-Roc naživo v Ženevě
Design Volkswagenu T-Roc podle automobilky představuje poslední vývojový krok vzhledu wolfsburských SUV
Sada skic byla zveřejněna už minulý týden
Diskuze 1 příspěvek
Bleskovky
Němec zkusil vytáhnout maximum z 9 let staré dodávky na tamní dálnici, tachometr mu nestačil
před 7 hodinamiNěkdo naboural s výjimečným Ferrari za 13 milionů pět jiných aut a nechal ho na místě, utekl po svých
včeraPolicista v neoznačeném služebním autě vybrzďoval motorkáře, způsobil nehodu, která ho mohla zabít
včera
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Tesla Model Y na německé dálnici ukázala naprostou nepoužitelnost elektromobilů pro jakkoli rychlé ježdění
29.4.2022Majitel vrcholného Audi zjistil, že jeho auto dostalo stropní sprchu zdarma. Oprava ho naopak přijde draho
29.4.2022Japonci porazili Teslu v její vlastní hře, ukazují, jak měl fungovat její volant s tvary beraních rohů
29.4.2022Nejdražší moderní Saab v prodeji byl poslední nadějí před krachem, dnes je i jetý ceněnou raritou
29.4.2022Dacia vyrobila auto už skoro pro každého Čecha, její bilance posledních let je fascinující
29.4.2022