Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW unikla podoba ostré verze auta, které i s velikostí překonávající Octavii stojí 465 tisíc Kč. Takhle zkusí odvrátit svůj úpadek
27.5.2025 | Petr Prokopec
Víc hodnoty za peníze, to je nezpochybnitelná cesta k dobytí ztracených pozic. Právě po takové se Volkswagen zkouší vydat s inovovaným Lamandem, které nabídne také v ostré verzi GTS. Poměrem hodnoty a ceny oslní, ovšem možná jen Evropany, v Číně to bude mít složitější.
Volkswagen Lamando je pro německou automobilku jedním z vůbec nejdůležitějších modelů, třebaže u nás na něj v prodeji nenarazíte. Jde totiž především o čínskou záležitost, jejíž první generace debutovala v roce 2014. Osm let na to dorazilo stávající provedení, u kterého značka přistoupila k opravdu výrazné modernizaci. S evoluční verzí platformy MQB došlo na protažení jak délky, tak i rozvoru. VW se nicméně rozhodl, že s ní spojí pouze 1,5litrový benzinový motor.
Na Lamando L, jak oficiálně zní název druhé generace, jsme si mohli posvítit již před časem, kdy přes veřejnou přístupnou databázi čínského ministerstva průmyslu a informačních technologií (MIIT) unikly první snímky vozu i informace o něm. V rámci modernizace chce VW nabídku řádně zatraktivnit, protože v Číně dostává v posledních letech pořádně na frak od domácí konkurence. Chce tedy znovu nabízet maximum hodnoty za peníze a v rámci těchto snah pošle na trh také ostrou variantu GTS. Tu lze vnímat jako jistý ekvivalent Golfu GTI, jehož přeplňovaný dvoulitr ostatně bude používat. Jednotka bude v tomto případě naladěna na 220 koní výkonu a 350 Nm točivého momentu.
Ve srovnání se 160 kobylami a 250 Newtonmetry základní verze jde o významný posun, který by měl přinést citelně lepší jízdní dynamiku. Tato data nicméně čínské ministerstvo v tuto chvíli nenabízí. Další informace ale známy jsou, Lamando L GTS si tak můžeme blíže představit. Začneme u délky 4 791 milimetrů, která základ o chlup překonává kvůli agresivněji pojatému přednímu nárazníku. U délky je dobré se na chvíli zastavit, neboť ukazuje, jak velké auto to jde - je to o víc jak 10 cm delší hodnota než u současné Octavie, která se blíží i současnému Superbu. Lamando tedy trochu klame tělem, je to větší macek, než se zdá.
Ale vraťme se k modifikovanému vzhledu, který podpoří i zadní nárazník s jakýmsi náznakem difuzoru. VW v případě ostré varianty v základu počítá také s 19palcovými litými koly, která bude možné objednávat v několika designech. Výkon motoru pochopitelně bude směřovat na ta přední skrze sedmistupňový dvouspojkový automat. Němci tedy kuchtili podle osvědčeného receptu, počítat však nemohou s podobnou propagací jako originál, který se objevil v čínské mutaci Top Gearu jako dostupné auto, ve kterém se střídaly místní celebrity.
To nejzajímavější je ale - jak to v Číně bývá - cena. Vylepšené výchozí Lamando L do prodeje zamíří ještě před koncem června s cenou startující na 153 tisících CNY, tedy na zhruba 465 tisících korunách. To je na auto větší než Škoda Octavia (a dokonce i čínská Octavia Pro) parádní peníze, v případě verze GTS se pak bude jednat o nějakých 210 000 CNY, což odpovídá 640 tisícům korunám.
I tím by tu VW rozbil bank, jen máme trochu obavu, že stvořil lákavý vůz z evropského pohledu, se kterým ten čínský nemusí úplně souznít. Lamando GTS se Číňanům líbit bude, o tom žádná, jeho cena je ale na tamní poměry přece jen už poněkud neskromná. Přesto je to asi ten nejlepší nápad, jak VW může v Číně odvrátit svůj úpadek - s ničím jiným než s podobnými auty tam teď neboduje a nezaboduje.



Lamando L GTS dostalo do agresivnější vizáž spojenou s 220 koňmi výkonu. Za nějakých 640 tisíc korun by to byl v Evropě hit, v Číně to bude mít o něco složitější. Foto: MIIT, CC0 Public Domain
Zdroj: MITT přes Autohome China
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před hodinouHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nejnovější články
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před hodinouUSA kompletně ruší regulace postavené kolem emisí CO2. Nejen pro svět aut je to dramatická změna
před 2 hodinamiNejnovějšímu obrněnému speciálu prezidenta Trumpa se směje půl světa. „Golf Force One” ale není vtip, je skutečný
včeraŠéf Jaguaru Land Roveru náhle skončil v momentě, kdy Jaguar nevyrábí vůbec nic. Že by to byl důvod?
včeraMechanik ukázal, jak se v elektrickém propadáku VW mění pylový filtr, musíte rozebrat skoro půlku auta
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva