Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW uvedl na český trh tři nové verze Golfu 2017, dvě už jsme tu ani nečekali
22.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Faceliftovaný Golf už nabídku českého Volkswagenu obohatil dříve, ne však ve všech verzích. Teď se v ČR začaly prodávat další tři, dvě trochu nečekaně.
České ceny faceliftovaného Volkswagenu Golf jsou již nějakou dobu známé. Dosud jste si ovšem mohli pořídit „pouze“ benzinové či dieselové modely, které ostatně budou tvořit majoritní podíl prodejů. Tuzemské zastoupení německé automobilky se rozhodlo, že k mání u nás budou také hybridní Golf GTE a ryze elektrická varianta e-Golf. Tedy verze, u kterých jsme zaznamenali vesměs jen kusové prodeje a předpokládali jsme, že po faceliftu už se u nás ani prodávat nebudou.
Důvodem jsou krom jejich elektrické, široce neadorované podstaty také ceny, které nejsou zrovna nízké. Hybrid stojí 1 024 900 Kč, tedy za více než dvojnásobek sumy, za jakou můžete pořídit základní hatchback osazený přeplňovaným litrovým tříválcem. Sice u něj lze očekávat bohatší standardní výbavu i vyšší dynamické schopnosti, o které se stará čtyřválec 1,4 TSI o výkonu 150 k a elektromotor dodávající 102 k. Akcelerace na stovku trvá 7,6 sekundy, celkový dojezd byl vyčíslen na 880 km a čistě na elektřinu jde ujet 50 km. To ale nejsou čísla, která by stála za více než milion korun.
Obdobně lze uvažovat o elektrickém Volkswagenu e-Golf, který je k mání od 959 900 Kč. Za to nabídne lithium-iontové baterie o kapacitě 35,8 kWh, což má dle normovaného cyklu vystačit na 300 km. Pokud ovšem zapojíte klimatizaci a budete trochu agresivnější při práci s plynovým pedálem, lze dle značky počítat spíše s dojezdem 200 km. Elektromotor o výkonu 100 kW pak má zaručit sprint z klidu na stovku za 9,6 s.
Standardní výbava mimo jiné zahrnuje 16palcová litá kola, automatickou klimatizaci, systém preventivní ochrany PreCrash, adaptivní tempomat s funkcí Front Assist a autonomními brzdami či detekcí chodců nebo multimediální systém Discover Pro s 9,2palcovým displejem a ovládáním pomocí gest. Připlatit si pak můžete za digitální přístrojový štít Active Info Display. Golf GTE je vybaven prakticky stejně, byť i přes vyšší cenu si musí vystačit s nižší úrovní multimédií Composition Media.
Jako třešinku na dortu pak zmíníme příchod třetí dosud neprodávané verze Volkswagenu Golf 2017 - GTI Performance, která má pod kapotou přeplňovaný dvoulitr jako základní provedení GTI. Její výkon však narostl na 245 koní, což stačí na 6,2sekundové zrychlení. Kromě toho je možné počítat s většími kotoučovými brzdami, červenými třmeny s logem GTI či mechanickou uzávěrkou předního diferenciálu.
Uvnitř GTI Performance také již v základu najdeme výše uvedený digitální přístrojový štít. Kromě toho ovšem dorazil také multimediální systém Composition Média s osmi reproduktory či automatické ovládání světel a dešťový senzor. Cena 745 900 Kč pak vůči novinkám s alternativním ústrojím vypadá velmi přijatelně.





Volkswagen Golf GTE startuje na českém trhu nad milionem korun...







...elektrický e-Golf pak těsně pod ním












Verze GTI Performance je z novinek nejlevnější a... nevypadá nejlépe?
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu včera 17:04
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů včera 16:00
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada 4.11.2025
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
včera
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
včera
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
včera
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.05. 22:08 - mafel
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- Lampárna (stěžovatelna) 11.05. 20:41 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.05. 18:48 - pavproch
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
