Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW neobvykle přiznává, že jeho klíčový nový model má vady, chystá vylepšení
3.10.2020 | Petr Prokopec
Sotva se začal prodávat a ze zákazníků jej převzaly jen první tisícovky nedočkavců. V takové chvíli Volkswagen své novinky obvykle označuje za perfektní, v případě nového ID.3 je tomu ale jinak.
Volkswagen teprve před pár týdny rozjel dodávky prvního ryze elektrického modelu ID.3. Z pohledu zákazníků je to tedy žhavá novinka a takové Volkswagen lidu obvykle předkládá jako auta vyladěná k dokonalosti, ID.3 je ale jiný VW. Docela odlišně pojaté auto je pro Němce docela velké dobrodružství, a tak i k jeho vývoji přistoupili jiným způsobem. Jakkoli tedy jde o nový vůz, šéf vývoje Volkswagenu Frank Welsch připustil, že aut má slabá místa, která bude třeba vylepšit.
„Stále je zde prostor pro vylepšení. ID.3 je obrovským skokem kupředu, ale stále nejsme v konečné stanici,“ uvedl Welsch s tím, že aktuálně jsou hned tři klíčové oblasti, kde lze dosáhnout výrazného zlepšení. Tou první je dojezd, který sice aktuálně vrcholí na teoretických 550 kilometrech, ovšem šéf vývoje říká, zákazníci budou chtít víc.
„Lidé potřebují dojezd. Toho nedosáhneme tím, že dáme lidem větší baterie, protože tak bychom jen zvýšili hmotnost a cenu. Jde tu o zvýšení energetické hustotu baterií,“ dodal Welsch. Zároveň zmínil, že druhou oblastí, na které je třeba zapracovat, je konektivita. „Uděláme hlasové ovládání mnohem inteligentnějším. Zároveň můžeme také mnohem více zapracovat na rozšířené realitě head-up displeje. Jsme první, kdo něco takového má, a můžeme to vylepšit pomocí softwaru, protože hardware již ve voze je.“
Tím Welsch jen poukázal na skutečnost, že ID.3 je stejně jako Golf osmé generace konstantně připojen k internetu. Online modernizovat jej tak lze kdykoliv, což je možná také důvod, proč auto není dokonale doladěné „na první dobrou”. Podle šéfa vývoje se optimalizace budou primárně týkat podpůrných systémů, jako je navigace, udržování vozu ve zvoleném pruhu či třeba rozpoznávání sněhových vloček na silnici, pokud teplota klesne příliš nízko.
A máme tu ještě třetí oblast, která je vadou spíše v přeneseném slova smyslu „Lidé milují sportovní vozy a rádi za ně utrácí peníze. Měli bychom je tedy mít i v elektrickém světě. Proto jsme ostatně stvořili ID R - abychom ukázali, že sportovní elektromobilita může být dokonce ještě lepší než ta klasická. Potřebujeme tedy jen pohon všech kol a výkonný elektromotor,“ říká dále Welsch. Podle něj už teď ID.3 nabízí více prostoru než Golf GTI, který dokáže vyrovnat jízdními vlastnostmi, auto se tedy musí posunout ještě citelně dále. ID.3 R tak má dorazit do pěti let s dynamikou a vlastnostmi, které současný Golf GTI překonají ve všech ohledech.
Zajímavé je, že Welsch neřekl slova o problematické kvalitě vozu, na kterou se snáší kritika ze všech stran. I my jsme si mohli ID.3 osahat a dojem produktu za klidně 1 milion Kč rozhodně nedělá - použité materiály i kvalita montáže jsou na poměry VW zklamáním a ani dealeři značky nejsou spokojeni s tím, jaký dojem auto na zákazníky dělá.








VW ID.3 se sotva dostal do prodeje a automobilky už chystá vylepšení. Je si vědoma slabin v oblasti dojezdu, konektivity a některých podpůrných systémů, kupodivu ale ne kvality. Foto: Volkswagen
Zdroj: Autocar
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Marc Marquez vyhrál Dutch TT včera 15:01
- První brazilské vítězství v Moto2; Salač out včera 14:00
- Vítězem Moto3 byl prohlášen lídr šampionátu Rueda včera 13:00
- Sprint Race: Marc Marquez před bratrem Alexem 28.6.2025
- PP pro Moreiru, 14. Salač - crash 28.6.2025
Nejnovější články
Zákazníkovi Fordu krátce po koupi samovolně shořelo auto, o rok později dostal od firmy dárek, na který nezapomene
před 3 hodinamiČíňané prý nafukují svá prodejní čísla. Jako prodaná ve velkém evidují auta, která nikdo nekoupil, vyzráli tím i na EU
včeraPorsche dává lekci Ferrari. Takhle můžou Italové znovu dosáhnout toho, že majitelé nebudou na svých autech prodělávat kalhoty
včeraRusové zkouší bodovat v zatím neprobádaných vodách, představili své SUV-kupé pro nejchudší
včeraVelká Británie dál hrdě ukazuje cestu EU, výroba aut se tam propadla na nejnižší úroveň od roku 1949
včera
Živá témata na fóru
- Cyklistické vlákno 06.28. 23:30 - denis
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.28. 20:39 - řidičBOB
- Cupra obecně 06.28. 15:49 - Carrert93
- BMW Divize 06.28. 14:14 - pavproch
- kola e89+Tiguan+Scout 06.28. 11:35 - pavproch
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.28. 11:04 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.27. 16:50 - Spectral
- Lampárna (stěžovatelna) 06.26. 16:17 - Kavis