Němci v testu strhali nový VW ID.3, trpí řadou podobných problémů, jako Tesly

Není obvyklé, aby německá média kritizovala auta domácí výroby, tady ale zjevně Auto Motor und Sport neměl na výběr. Nový Volkswagen ID.3 se Teslám nepodobá jen typem pohonu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Němci v testu strhali nový VW ID.3, trpí řadou podobných problémů, jako Tesly

10.9.2020 | Petr Prokopec

Němci v testu strhali nový VW ID.3, trpí řadou podobných problémů, jako Tesly

/

Foto: Achim Hartmann, Auto Motor und Sport

Není obvyklé, aby německá média kritizovala auta domácí výroby, tady ale zjevně Auto Motor und Sport neměl na výběr. Nový Volkswagen ID.3 se Teslám nepodobá jen typem pohonu.

Na Teslu řada lidí stále pohlíží jako na začínající automobilku. Je nicméně třeba si uvědomit, že založena byla již před dlouhými sedmnácti lety a první model vypustila do světa již v roce 2005. Od té doby soustavně rozšiřuje nabídku i navyšuje produkci, přesto se i letos potýká s tragickou kvalitou nových aut, a to také v případě modelů, které vyrábí léta. Přesto je mnohými právě pro svou relativně krátkou historii omlouvána.

Na Volkswagen takto nikdo hledět nebude, a to ani v případě jeho ryze elektrické novinky. Potvrzuje to i německý magazín Auto Motor und Sport, který mohl otestovat jeden z raných exemplářů modelu ID.3, Pro wolfsburskou novinku to moc dobře nedopadlo a pozoruhodné je, že vozu je primárně vyčítáno přesně to, s čím je stále více lidí konfrontováno u Tesly. Kritika tak padá třeba na nerovnoměrné slícování karoserie či sedadla, která vypadají opotřebovaně, i když jsou nová.

Je to snad prokletí všech elektrických aut? Snad nikoli, bez zajímavosti ale není, že německý magazín v případě Tesel takto kritický není, třebaže její kvalitativní nedostatky jsou ještě horší. Auto Motor und Sport ale americkou automobilku stále považuje za nováčka v oboru, a tak podobné chyby přehlíží či zlehčuje. V případě Volkswagenu nicméně uvádí, že tady se již na mládí nelze vymlouvat. „Lidový vůz“ je totiž dle magazínu zavedeným výrobcem, který se měl pochlapit daleko více.

V čem je tedy problém? Ve stručnosti řečeno, v lecčem. O slícování karosářských dílů a sedadlech nevypadajících zrovna zánovně už řeč byla, potíže ale byly i se slícováním plastů v interiéru nebo nenalakování částí karoserie tam, kam lidské oko běžně nevidí. Problémy dále byly softwarového rázu a AMS uvádí, že palubní systém se dlouho nahrával a špatně reagoval. Navigace občas nevěděla, kde se auto vůbec nachází a službu vypovídala třeba i parkovací kamera. Kromě toho byl dojezd vozu citelně nižší, než měl být, redaktoři při běžné jízdě zvládli pouze 260 kilometrů.

Při pohledu na tyto nedostatky se požadovaná cena 49 000 Eur (cca 1,3 milionu Kč) za testované provedení zdá být skutečně neadekvátní, přičemž situaci příliš nezachraňují ani momentálně enormní německé dotace. Nejsou to nedostatky na úrovni Tesly, ale jak jsme již zmínili, VW ani ty menší nikdo neodpustí, zjevně ani domácí média.


Němci v testu strhali nový VW ID.3, trpí řadou podobných problémů, jako Tesly - 1 - VW ID3 Auto Motor und Sport test 2020 problemy 01Němci v testu strhali nový VW ID.3, trpí řadou podobných problémů, jako Tesly - 2 - VW ID3 Auto Motor und Sport test 2020 problemy 02Němci v testu strhali nový VW ID.3, trpí řadou podobných problémů, jako Tesly - 3 - VW ID3 Auto Motor und Sport test 2020 problemy 03Němci v testu strhali nový VW ID.3, trpí řadou podobných problémů, jako Tesly - 4 - VW ID3 Auto Motor und Sport test 2020 problemy 04Němci v testu strhali nový VW ID.3, trpí řadou podobných problémů, jako Tesly - 5 - VW ID3 Auto Motor und Sport test 2020 problemy 05Němci v testu strhali nový VW ID.3, trpí řadou podobných problémů, jako Tesly - 6 - VW ID3 Auto Motor und Sport test 2020 problemy 06
Magazín Auto Motor und Sport nebyl z Volkswagenu ID.3 zrovna nadšený, zejména v kvalitativní a softwarové rovině objevil na autě spoustu chyb. Foto: Achim Hartmann a Jonas Greiner, Auto Motor und Sport

Zdroj: Auto Motor und Sport

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.