Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Němci v testu strhali nový VW ID.3, trpí řadou podobných problémů, jako Tesly
10.9.2020 | Petr Prokopec
Není obvyklé, aby německá média kritizovala auta domácí výroby, tady ale zjevně Auto Motor und Sport neměl na výběr. Nový Volkswagen ID.3 se Teslám nepodobá jen typem pohonu.
Na Teslu řada lidí stále pohlíží jako na začínající automobilku. Je nicméně třeba si uvědomit, že založena byla již před dlouhými sedmnácti lety a první model vypustila do světa již v roce 2005. Od té doby soustavně rozšiřuje nabídku i navyšuje produkci, přesto se i letos potýká s tragickou kvalitou nových aut, a to také v případě modelů, které vyrábí léta. Přesto je mnohými právě pro svou relativně krátkou historii omlouvána.
Na Volkswagen takto nikdo hledět nebude, a to ani v případě jeho ryze elektrické novinky. Potvrzuje to i německý magazín Auto Motor und Sport, který mohl otestovat jeden z raných exemplářů modelu ID.3, Pro wolfsburskou novinku to moc dobře nedopadlo a pozoruhodné je, že vozu je primárně vyčítáno přesně to, s čím je stále více lidí konfrontováno u Tesly. Kritika tak padá třeba na nerovnoměrné slícování karoserie či sedadla, která vypadají opotřebovaně, i když jsou nová.
Je to snad prokletí všech elektrických aut? Snad nikoli, bez zajímavosti ale není, že německý magazín v případě Tesel takto kritický není, třebaže její kvalitativní nedostatky jsou ještě horší. Auto Motor und Sport ale americkou automobilku stále považuje za nováčka v oboru, a tak podobné chyby přehlíží či zlehčuje. V případě Volkswagenu nicméně uvádí, že tady se již na mládí nelze vymlouvat. „Lidový vůz“ je totiž dle magazínu zavedeným výrobcem, který se měl pochlapit daleko více.
V čem je tedy problém? Ve stručnosti řečeno, v lecčem. O slícování karosářských dílů a sedadlech nevypadajících zrovna zánovně už řeč byla, potíže ale byly i se slícováním plastů v interiéru nebo nenalakování částí karoserie tam, kam lidské oko běžně nevidí. Problémy dále byly softwarového rázu a AMS uvádí, že palubní systém se dlouho nahrával a špatně reagoval. Navigace občas nevěděla, kde se auto vůbec nachází a službu vypovídala třeba i parkovací kamera. Kromě toho byl dojezd vozu citelně nižší, než měl být, redaktoři při běžné jízdě zvládli pouze 260 kilometrů.
Při pohledu na tyto nedostatky se požadovaná cena 49 000 Eur (cca 1,3 milionu Kč) za testované provedení zdá být skutečně neadekvátní, přičemž situaci příliš nezachraňují ani momentálně enormní německé dotace. Nejsou to nedostatky na úrovni Tesly, ale jak jsme již zmínili, VW ani ty menší nikdo neodpustí, zjevně ani domácí média.
Magazín Auto Motor und Sport nebyl z Volkswagenu ID.3 zrovna nadšený, zejména v kvalitativní a softwarové rovině objevil na autě spoustu chyb. Foto: Achim Hartmann a Jonas Greiner, Auto Motor und Sport
Zdroj: Auto Motor und Sport
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před hodinou - Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před 3 hodinami - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 4 hodinami - Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 6 hodinami - „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva