Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Elon Musk se narychlo sešel s šéfem VW na letišti, nechal ho vyzkoušet nové modely
8.9.2020 | Petr Prokopec
Podobná schůzka šéfů významných automobilek je krajně neobvyklá, ale takový je i Elon Musk a Herbert Diess k němu chová zvláštní obdiv. Šéf Tesly z konkurence pro Model 3 dvakrát odvázaný nebyl, kvalitativně je jinde. Dynamicky ale ztrácí.
V minulém týdnu navštívil Elon Musk Berlín, aby zkontroloval, jak pokračuje výstavba evropské továrny Tesly a absolvoval několik schůzek s politiky a obchodními partnery. Poté nastoupil do svého soukromého tryskáče a v souladu s dříve ohlášený letovým plánem se očekávalo, že zamíří zpět do USA. On ale místo toho po chvíli překvapivě přistál na letišti v Braunschweigu.
Právě tam se narychlo sešel se šéfem koncernu VW Herbertem Diessem, s nímž absolvoval zhruba dvouhodinovou soukromou schůzku. Kromě toho si Musk krátce vyzkoušel i Volkswagen ID.3 a usednou rovněž do chystaného crossoveru ID.4. Otázkou nicméně je, zda cokoliv z výše zmíněného něco znamená, o průběhu schůzky ale nemusíme hovořit jen v náznacích.
Sám Diess se totiž na svém účtu na síti LinkedIn pochlubil minutovým videem, ve kterém Musk usedne za volant. Jakkoliv ovšem naznačuje, že řízení je na vůz pro masy vcelku dobré, celkově není německým elektromobilem příliš okouzlen. Nejspíše i proto, že ID.3 cílí na ty samé zákazníky, jež má oslovovat rovněž Tesla Model 3. Musk si v kabině stoprocentně musel všimnout vyšší kvality, než se kterou se setkávají jeho zákazníci. Radost mu ovšem mohl dělat fakt, že dynamicky má jeho produkt navrch.
Dané skutečnosti má nejspíše na paměti i Diess. Ten nedávno debatoval se šéfem americké divize Volkswagenu Scottem Keoghem o budoucnosti zmíněného modelu ID.4. A jak se ukázalo, Němci s ním nechtějí jít přímo proti Tesle Model Y, místo toho jsou jejich cílem lidé, kteří běžně kupují vozy se spalovacím ústrojím. Ve srovnání s nimi totiž ID.4 dokáže obstát v rámci dynamiky i praktičnosti. Jakmile se ale postaví na semaforech vedle Tesly, je jasné, která značka bude v cíli první.
Neznamená to ale, že by VW nechtěl Tesle konkurovat. Otevřeně už oznámil, že v rámci objemu produkce elektrických aut americkou konkurenci dožene a předžene, a to nejpozději do tří let. „Pokud bude mít Tesla tři továrny, v nichž bude možné vyrábět 300 až 500 tisíc aut ročně, poté celkově mluvíme o 900 000 až 1,5 milionu vozů. Stejného čísla chceme dosáhnout v roce 2023, pravděpodobně však dříve,“ uvedl k tématu šéf odborů německé automobilky Bernd Osterloh.
VW přitom doufá, že Teslu nedohoní jen v rámci produkce, ale také softwarovými možnostmi. V tomto ohledu má zazářit zejména nově vzniklá technologická skupina Artemis, na kterou dohlíží šéf Audi Markus Duesmann. Osterloh doufá, že dílo se povede dotáhnout do zdárného konce a VW Group tak bude mít již ve velmi krátké době více dat o zákaznících, než má Tesla po několika letech.
Zda se dané záměry povede naplnit, je zatím ve hvězdách. Ostatně právě v oblasti softwaru VW Group momentálně poněkud tápe. Lze tak jen dodat, že Diess se dle svých slov na další shledání s Muskem těší. Pokud přitom u toho bude Porsche Taycan a chystaná třímotorová Tesla Model S, pak by taková schůzka mohla být ještě zajímavější.
Elon Musk se během návštěvy Německa sešel se šéfem VW Group Herbertem Diessem a krátce otestoval Volkswagen ID.3. Foto: Herbert Diess@LinkedIn
Zdroje: Auto Motor und Sport, Welt am Sonntag
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 8 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 9 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 11 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda