Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW v USA odhalil Passat s výrazně jiným vzhledem. U nás takové drama nečekejme
14.1.2019 | Petr Prokopec
Pravda, je to drama na poměry velmi konzervativního modelu velmi konzervativní značky, ale i tak je teď Passat s pouhým faceliftem pro USA docela šik. V Evropě se změní mírněji.
Není žádným tajemstvím, že letos dorazí na trh modernizovaný Volkswagen Passat. S odhalením faceliftu jsme dosud spojovali březnový autosalon v Ženevě, nakonec se však dočkáme o poznání dříve, a sice ještě tento měsíc. Konkrétně pak dnes v odpoledních či večerních hodinách. Německá novinka bude totiž debutovat na detroitské motor show, s ohledem na místo premiéry je ale jasné, že nepůjde o evropské provedení - na to si skutečně budeme muset počkat až do onoho března.
Aktuálně tedy zůstaneme u americké verze, jenž se dočkala citelně odlišné a konečně také atraktivní vizáže, která má navíc blíže lokalitě, ve které je nabízena. Sedan totiž zdobí daleko větší množství chromu, než tomu bylo doposud. Souběžně s tímto materiálem navíc dorazila zvětšena a nově stylizovaná čelní maska, které dělají společnost přeprofilované světlomety. Výsledek vypadá výrazně hodnotněji i atraktivněji, zvláště díky paketu R-Line, který ještě dále přihazuje agresivnější čelní blatník nebo naznačené výdechy na blatnících.
Při bočním pohledu pak neobjevíme pouze stylová dvoubarevná litá kola, ale možná i překvapivě změny na koncovém sloupku. Nové je totiž vybrání posledního zadního okna, které již není tak zalomené po vzoru BMW. Místo toho tu máme více prosklení a styl, jaký v zámoří používá třeba Honda či Toyota. V rámci zádě pak dorazily ještě užší koncové lampy, zatímco zmiňovaný paket R-Line dále přihodil černě lakovaný spoiler a černé elementy v okolí modifikovaných koncovek výfuku.
Přesunout se můžeme do interiéru, kde největší změnou je inovovaná palubní deska. Ta se dočkala nových výdechů klimatizace, na které navazuje dekorace vedoucí napříč celou šířkou vozu. Díky tomu mohl Volkswagen eliminovat rozsáhlé plastové plochy předchůdce a posunout alespoň vizuálně Passat do vyšších sfér. Tím ale změny nekončí, dále lze zmínit přepracovaný přístrojový štít a moderní multimédia. Logicky pak lze vsadit i na příchod nového čalounění a dekoračních prvků.
V rámci motorového prostoru se dost možná objeví pouze přeplňovaný benzinový dvoulitrový čtyřválec, jehož 176 koní a 280 Nm točivého momentu bude šestistupňový automat přenášet pouze na přední kola. Passat byl přitom dříve v zámoří k dispozici ještě s atmosférickým 3,6litrovým motorem VR6, který nabízel 283 koní a 349 Nm, nicméně tato varianta loni z nabídky zmizela. A je zatím otázkou, jestli Volkswagen tuto pohonnou jednotku vrátí do prodeje.
Na bližší podrobnosti bude třeba ještě pár hodin vyčkat. Aktuálně tak jen dodáme, že Passat nemá ve Státech zrovna bezproblémový život. Loni totiž bylo prodáno pouze 41 401 vozů, což je nejhorší výsledek od roku 2011. Na druhou stranu, v té době byly registrace poloviční a v letech 2009 a 2010 dokonce jen čtvrtinové. Úplně na dně tedy Passat není, úplně na vrcholu rovněž ne. Značce by ale mohla napomoci skutečnost, že General Motors a Ford tento segment opouští.
Dodejme, že facelift Passatu pro Evropu bude citelně mírnější, jak nejlépe připomenou už dříve publikované fotky prakticky nemaskovaného prototypu níže. Zda je to tak dobře nebo špatně, už musíte posoudit sami.









Americká verze Volkswagenu Passat se dočkala více chromu či jinak zalomeného zadního bočního okna, vypadá o dost jinak a troufneme si říci, že i lépe
Evropské provedení vozu se s faceliftem změní citelně mírněji
Bleskovky
Číňané po zkopírování Bugatti a Rolls-Royce měli obšlehnout také Bentley, nedivili bychom se už ničemu
20.10.2025Vtipálci ukázali riziko aut řízených nikým, desítky robotických taxíků zcela zablokovaly provoz a netušily, která bije
18.10.2025Nový Mercedes třídy S by s designem posledního konceptu vypadal docela „cool”, designér ho nakreslil
16.10.2025
Nejčtenější články
Praktický a úsporný sporťáček skončil po třech letech jako totální propadák, hrstku prodaných aut dnes koupíte za pakatel i sotva jetou
22.9.2025Na těchto SUV majitelé přichází až o 2 miliony korun za jediný rok, aspirují na nové krále ztráty hodnoty
22.9.2025Nové nejrychlejší silniční auto světa je z Číny, jede skoro 500 km/h. Morálně to něco znamená, fakticky vůbec nic
22.9.2025Nová studie odhalila další slabé místo života s elektrickými auty. Jejich nabíječky selhávají, i když jsou relativně rychlé a „funkční”
22.9.2025Porsche spustilo lavinu, další koncernová značka mění svou budoucnost z elektrické na spalovací mávnutím proutku
23.9.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva