Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW začal lákat na nové auto, které ještě dva roky nebude vyrábět, lidé tento krok přesto oslavují
před 3 hodinami | Petr Prokopec
Zní to podivně, neboť to je podivné, o současném uvažování Volkswagenu to ale přece jen naznačuje něco pozitivního. Lidé ví, že firma bude muset něco změnit, pokud chce přežít. A tohle je znakem přece jen pozitivnější budoucnosti.
Volkswagen je dnes až po uši v problémech. Má-li se z nich dostat, potřebuje přijít znovu s atraktivními auty schopnými oslovovat víc než jen okrajové skupiny zákazníků.
Mezi taková se nejspíš zařadí druhá generace modelu T-Roc, který vychází ze stále úspěšného Golfu. Svého sourozence coby SUV dokonce pravidelně překonává, takže skutečně má šanci prodávat se ve velkém, přesto všechno není jen růžové. Automobilka v případě tohoto modelu nevystoupila ze svého stínu a nenabídla skutečně nový vůz, v podstatě velký facelift tady jen zlepšuje to, co Němci nabízejí už od roku 2017. Jednoocí mezi slepými ale obvykle vidí dost, a tak T-Roc prodejně fungovat skoro jistě bude. Ostatně narostl do délky, což se projevilo na prostornější kabině i zavazadelníku, samotné pojetí interiéru je spíš zklamáním. A vykopnutí dieselů zpod kapoty též, však je dnes kupuje okolo 20 procent zákazníků, to není zdaleka nic.
Je tedy skutečně prakticky jisté, že novinka bude dál lákat davy, ovšem jestli ty budou stejně početné jako dosud, na to momentálně hlavu na špalek nedáme. Což je možná i myšlenka, jakou se zabývají rovněž ve Wolfsburgu. Značka proto nedělá zbytečné okolky a krátce po odhalení základních modelů začíná lákat i na ten vrcholný, tedy na T-Roc R. A to i když do výroby hned tak nedorazí.
O jeho pohon se bude starat přeplňovaný benzinový dvoulitr, který doplní výfuk Akrapovič se čtyřmi koncovkami, také zde bude vše při starém. Vývojáře zaměstná pouze doplnění mild-hybridní techniky spočívající ve 48voltovém elektrickém okruhu, která by vozu měla zajistit občasné navýšení výkonu při akceleraci a aspoň trochu snížit papírovou spotřebu. Otázkou je pak výkon, T-Roc R však velmi pravděpodobně nezamíří výše než na 333 koní, které má na kontě Golf R. Ten dnes spoléhá na čistě spalovací motor, které doplňuje dvouspojkový automat, jenž by byl jedinou volbou také u SUV.
Dalším společným jmenovatelem pro oba vozy se stane pohon všech kol 4Motion, který ovšem T-Roc R spáruje s řadou komponentů, kterých se dočkal předokolkový Golf GTI Edition 50. Půjde hlavně o tužší tlumiče, které následně doplní 20palcová kola s širšími pneumatikami. To by novince mělo dodat mnohem vyšší stabilitu a umocnit tak její sportovní kredit. Dá se ovšem taktéž předpokládat, že veškeré nové prvky se projeví na ceně, která zamíří hodně vysoko.
Z toho důvodu by VW měl skutečné „eRko“ co nejvíce designově odlišit od stávajícího T-Rocu R-Line. Čekat tedy můžeme hlavně agresivnější nárazníky, zvýrazněné boční prahy či mohutný střešní spoiler. Dovnitř se pak nastěhují sportovní sedadla či volant, které doplní Alcantara a nejspíš i karbonové dekory. Očekávat se dá také unikátní grafika přístrojového štítu a obrazovky multimédií.
Jak už jsme ale naznačili, třebaže Němci vyrukovali s prvními ilustracemi a ukázali i maskovaný prototyp, premiéra sériové verze je stále daleko a zahájení prodeje ještě dál. V prvním případě se dá počítat se závěrem příštího roku, na výrobu pak má dojít dokonce až v říjnu 2027, tedy za dlouhé dva roky. Přesto lidé tohle avízo oslavují - dává naději, že VW dál změní svůj dosavadní směr a i za mnoho let bude nabízet lákavá spalovací auta. Pokud v roce 2027 přijde mild-hybridní T-Roc R, co firmě brání, aby někdy tou dobou přišla i s novým Golfem se stejnou technikou?


Němci už začali lákat na nový T-Roc R ilustracemi... Foto: Volkswagen






...i reálnými fotkami, pokus o jejich odmaskování můžete vidět níže. Hotové auto se ale plně odhalí nejdřív příští rok a s výrobou se počítá až od října 2027. Přesto je tento vůz zdrojem pozitivních pocitů. Foto: Volkswagen
Zdroje: Volkswagen, kolesaru@Instagram
Bleskovky
„Bugatti pro chudé“ je vážně laciný zabiják, až násobně dražší soupeře v bezprecedentním testu rozcupovalo rozdílem třídy
včera
Lamborghini konečně začalo vyrábět svůj „levný” hybridní sporťák, podívejte se na něj na montážní lince
17.11.2025
Muž ukradl autobus MHD. Jezdil s ním i s lidmi normálně po městě, dokonce nenechal nastoupit člověka s propadlou „síťovkou”
16.11.2025
Nejnovější články
Absurdní čtyřválcový Mercedes C od AMG skutečně končí, déle jak tři roky se na trhu trápit nevydržel
před hodinou
VW začal lákat na nové auto, které ještě dva roky nebude vyrábět, lidé tento krok přesto oslavují
před 3 hodinami
Hyundai přiznává, že elektromobily se musí dobíjet stejně rychle, jako se auta tankují. To ale není ani trochu blízko, ukazuje nový rekord
před 4 hodinami
ADAC zjišťoval, kolik kapacity baterií zbylo po najetí 200 000 km plug-in hybridům, i nejlepší výsledek je bída
včera
Jaguar Land Rover vykázal za poslední kvartál hrozivou ztrátu, už se z ní také nemusí vzpamatovat
včera
Živá témata na fóru
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 11.19. 10:54 - mattonecz
- Policejní kontroly a měření 11.19. 10:17 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.19. 10:15 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 11.19. 08:10 - jerry
- Motor 1,6 55kw nestartujezza vlhka Felicia Octavia 11.18. 18:51 - Vašek76
- Lampárna (stěžovatelna) 11.18. 14:03 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 11.18. 13:59 - pavproch
- Opel obecně 11.18. 11:06 - HondaMan
