Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW začal prodávat jeden ze svých největších bestsellerů v novém, auto velké skoro jako Škoda Superb nabízí od 350 tisíc Kč
před 3 hodinami | Petr Prokopec
A Němci nabízí dokonce více za méně, než nabízeli dosud. Nic neukazuje lépe, v jaké bryndě jsou. A jak moc dobře si navzdory svým proklamacím uvědomují, kde leží těžiště prodejů a zisků. Tohle je prostě „normální” dostupné rodinné auto prodávané po statisících.
Právě se díváte na jeden z bestsellerů VW vůbec. Říká si Sagitar a jako housky na krámě mizí z „regálů” na nejdůležitějším trhu německé automobilky, tedy v Číně. V posledních měsících se ovšem začalo projevovat to, že současná verze je v prodeji již šest let. To je poměrně dlouhá doba i na Evropu, v Říši středu to pak platí minimálně dvojnásob. Proto Němci začali pracovat na modernizaci, kterou nám částečně již v březnu poodhalily dokumenty z čínského ministerstva průmyslu a informačních technologií.
Nyní tento vůz s inovovaném provedení se jménem Sagitar L debutoval na autosalonu v Čcheng-tu, představení tedy můžeme dotáhnout do konce. Začneme u rozměrů, neboť jakkoli rozvor 2 713 milimetrů zůstal nezměněn, délka se natáhla ze 4 753 na 4 812 mm. Bavíme se tedy o autě velkém skoro jako Škoda Superb (4,9 m) a citelně delším, než je Škoda Octavia (4,69 m). Stojí za tím příchod nových nárazníků a čelní masky, na kterou nyní přímo navazují světlomety. To vůz opticky rozšířilo, v kombinaci s jeho reálným prodloužením tak má Sagitar L dramatičtější postoj.
Zajímavým detailem jsou nové zapuštěné kliky dveří, u kterých VW spojil elektronické ovládání s mechanickým zámkem. Konstrukce má odolat síle až 200 Nm, což majitelé ocení hlavně v tuhé zimě, kdy hrozí, že zámek zamrzne. Mimo to se automobilka ovšem zaměřila především na interiér, který přes zachování rozvoru má nabídnout víc prostoru pro cestující vpředu i vzadu, a díky zrevidovanému podvozku také vyšší komfort.
Němci palubní desku osadili 10,25palcovým přístrojovým štítem a 15palcovým centrálním displejem s vysokým rozšířením. Mimo to je možné počítat také s head-up displejem či hlasovým ovládáním. Stejně jako se Sagitar L stal prvním čínským vozem značky, u kterého došlo na integraci autonomního řízení IQ.Pilot. To má umožnit jak samočinnou jízdu po dálnicích, tak detekci dopravního značení a automatické reakce na okolní dopravu.
Po stránce motorické se ovšem již nic nezměnilo, přední kola tedy nadále roztáčí přeplňovaná benzinová jedna-pětka naladěná na 160 koní výkonu a 250 Nm točivého momentu. Jejich přenos dostal na povel sedmistupňový automat, jiná převodovka či jiný agregát již nejsou k dispozici. Dle VW má přitom Sagitar L zvládnout zrychlení na stovku za 8,8 sekundy a jeho maximum činí 200 km/h, což jsou na Čínu víc než dostačující parametry.
Asi největší změnou vůči minulosti je ovšem pokles sebevědomí značky při tvorbě cen. Novinka je totiž k mání od 119 900 juanů, což odpovídá asi 350 tisícům korunám. Ve srovnání s verzí před faceliftem tak zlevnila o 8 000 CNY (23 500 Kč), což není málo. Ještě větší je rozdíl je ovšem u plně vybavené verze, za kterou nově klientela dá 135 900 CNY (cca 397 tisíc Kč). Dříve si přitom bez 172 900 CNY (asi 505 tisíc korun) ani neškrtli.
O překvapení se nicméně nejedná, VW se totiž musí opravdu snažit, aby dál neztrácel a v Číně nedopadl jako sedláci z Mladé Boleslavi - pro Škodu šlo také ještě před pár lety o největší trh, než její prodeje poklesly desetinásobně. Něco takového si ale Němci nemohou dovolit, poté by totiž místo aut začali rozhodně prodávat i mnohé značky.














VW Sagitar L pro rok 2025 narostl do délky, díky změněným čelním partiím působí také dramatičtěji. Uvnitř pak Němci sází na digitalizaci, na kterou Číňané slyší. Jejich asi nejdůležitějším krokem k úspěchu je ale snížení cen, navzdory modernizaci je pozoruhodné. Foto: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen
Bleskovky
Přelomový Jaguar nachytali při testech, jak si hraje na něco, čím není, bude to jen další hřebíček do jeho rakve
včeraUnikla podoba nástupce Audi TT a R8 v jednom, je to ještě o hodně větší tragédie, než jsme doufali
2.9.2025Zapomeňte na Škodu Octavia RS Combi, nejlepší rychlé auto na prázdninové výlety je teď tohle
31.8.2025
Nejnovější články
VW začal prodávat jeden ze svých největších bestsellerů v novém, auto velké skoro jako Škoda Superb nabízí od 350 tisíc Kč
před 4 hodinamiTesla potichu vyřešila problém, na který si majitelé stěžovali roky, teď už je nemůže ignorovat
před 5 hodinamiRusové ukázali nový všudychod jako z dob SSSR. Stroj zvaný Hvězda nezastaví nic, ujede až 1 000 km v kuse klidně i bažinami
před 7 hodinamiFiat dramaticky otočil, nově zákazníkům v Evropě prodá i čistě spalovací Pandu s manuálním řazením
před 8 hodinamiŠkoda se levných čínských aut nebojí, jsou prý nedodělaná a ušitá horkou jehlou. „Ve skutečnosti jsou lepší,” říká jiný konkurent
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva