Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW zkouší napravit nejdepresivnější den v roce vzpomínkou na svérázný prodejní hit
18.1.2021 | Petr Prokopec
Pokud se dnes cítíte obzvlášť mizerně, dá se na to podívat i z lepší stránky - horší den v roce už být nemá. A ten dnešní se Volkswagen pokouší rozjasnit hravým novým Polem Harlekin, bohužel jen jedním.
V roce 1994 představil Volkswagen třetí generaci modelu Polo. Pro Němce šlo o stěžejní krok, neboť se jednalo o vůbec první provedení, které bylo k mání jako třídvířko i pětidvířko. Zpočátku byl prodáván pouze hatchback, nicméně během následujících měsíců nabídku rozšířil i kombík a nakonec také čtyřdveřový sedan. Roční prodeje následně vystřelily až k půlmilionové hranici, což je meta, o které může stávající provedení jen snít.
VW se rozhodl, že zájem publika musí nějakým způsobem odměnit. Proto již v roce 1995 spatřila světlo první limitovaná edice Harlekin. Ta se od základu technicky nijak nelišila, přední kola tedy stejně jako u standardu roztáčela 1,6litrová benzinová atmosféra. Nicméně vůz se dočkal zakázkové hlavice řadicí páky, unikátního volantu a specifického čalounění se vzorem Joker. Největší rozdíl byl patrný z venku.
Provedení Harlekin bylo lakováno kombinací červené, žluté, zelené a modré. Vůz tak na první pohled působil jako seskládaný z několika bouraček, což jen podtrhoval fakt, že u auta nebylo poněkud neněmecky stanoveno, jakou má mít který díl barvu. Jeden zákazník tak mohl dostat žlutý nárazník, jiný zelený a třetí modrý - vybrat si nešlo, konkrétní podoba vozu při dodání byla dílem náhody. A klientela to všechno kupodivu ocenila. Jakkoliv tedy VW původně počítal s tím, že vyrobí pouze tisíc kusů, nakonec z montážních linek sjelo hned 3 800 exemplářů. A zatímco více než polovina z této produkce zamířila na britské ostrovy, do Nizozemí se nedostal ani jeden vůz.
Možná i z toho důvodu si zastoupení Volkswagenu v zemi tulipánů usmyslelo, že nastal čas na nápravu. Dnes proto odhalilo stávající Polo ve verzi Harlekin, které je ale bohužel unikátem, žádné další nevznikne A ani ten jeden kus není na prodej, nový Harlekin lakovaný čtyřmi barvami VW stvořil jen pro zlepšení nálady.
S tím plně souvisí načasování odhalení právě na dnešek, třetí pondělí v lednu je totiž od roku 2005 považováno za nejdepresivnější den v roce. Stojí za tím nejen mrazivé počasí, které na daný termín obvykle připadá, ale i chvíle, kdy si lidé začínají uvědomovat marnost novoročních předsevzetí. Kromě toho pak mají na mysli stále ještě Vánoce jako vzpomínku na hezčí časy a letos se ke všemu přidává pokračující koronavirová nepohoda.
Je samozřejmě otázkou, zdá vám pohled na různě zbarvené Polo pomůže od špatné nálady. Ale snaha se pochopitelně cení. Zvláště když Nizozemci museli při reinkarnaci sáhnout po neexistujícím odstínu, jímž je pistáciově zelené na kapotě motoru a zadních dveří. Tím se přitom současné Polo odlišuje od třetí generace, v jejímž případě byla tato barva součástí nabídky a na silnicích je dodnes k vidění docela často.















Současný VW Polo Harlekin vznikl kvůli rozjasnění dnešního dne, na rozdíl od původní verze, která zamířila i za zákazníky. I tak má naše sympatie. Foto: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
včera
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nejčtenější články
Tesla odhalila své nové levné modely. Za docela malou slevu jim toho chybí víc, než by vám bylo milé
8.10.2025
Ferrari si postavilo zbrusu nový soukromý testovací okruh, fanoušky tím nejspíš ani trochu nepotěší
8.10.2025
Čínský elektromobil shořel na parkovišti po ujetí pouhých 1 000 km. Žár byl tak silný, že zapálil dalších sedm aut okolo
8.10.2025
Nová vrcholná Škoda Fabia si na speciál pro Monte Carlo jen hraje, i tak je to nejvíc, co si dnes můžeme přát
8.10.2025
Stellantis dokončil obrat jako nikdo jiný. Roky bazíroval na elektromobilech, teď nacpal přes 100 miliard do nové spalovací techniky
8.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
