Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Kdy už skončí móda SUV? VW dává stále stejnou odpověď, nevěří ji ale ani on sám
21.4.2020 | Petr Prokopec
Němci soustavně mluví o konci obliby SUV a k dříve zmiňovaným důvodům přidávají i efektivitu. Přesto však chystají model ID.4, které navíc dorazí ve dvou verzích.
V poslední době neuplynul pomalu ani měsíc, kdy by některý z vedoucích manažerů Volkswagenu nemluvil o brzkém konci obliby SUV. Stát za tím povětšinou měla elektrifikace a její omezená kompatibilita s většími a těžšími auty. Ovšem v podstatě pokaždé jen pár dní po oné prognóze německá automobilka vyrukovala s novým vozem či konceptem, který dostal právě vysokou stavbu karoserie a zvýšený podvozek. A nezřídka i elektrický pohon. Nyní by se nicméně značka dle šéfa vývoje a výzkumu Franka Welsche skutečně již měli přiblížit stavu, kdy svou nabídku již nebudou moci rozšířit o žádné další SUV.
„My jich už máme v nabídce dost. Nepotřebujeme deset dalších modelů. Nyní je na řadě začít se o ně starat. Musíme mít portfolio, které je efektivní, jak se na masového hráče sluší a patří,“ uvedl Welsch. Dle něj se tak automobilka nyní musí soustředit zejména na ty vozy, u kterých je komerční úspěch jistotou. „Pokud totiž budeme mít příliš mnoho různých modelů a budeme od každého prodávat 30 nebo 40 tisíc kusů ročně, nevyděláme žádné peníze.“
Přesně to naznačujeme již nějakou dobu. Na jedné straně je totiž hezké mít bezpočet aut, jenž mohou pokrýt veškeré lidské potřeby. Ovšem na straně druhé je třeba počítat s tím, že takové portfolio bude dříve nebo později bratrovražedné. Tedy jinými slovy, jeden model bude krást zákazníky druhému, a jakkoliv budou ve výsledku užívat tutéž techniku, dodatečné vývojové náklady jsou pokaždé natolik vysoké, že je příjmy již nebudou s to vyvážit.
Volkswagen má v současné době ve své globální nabídce hned 14 SUV, z čehož nejvíce jich v rámci jednoho trhu nalezneme logicky v Číně. Tamní desítka modelů se přitom má zakrátko dočkat další novinky, evropská šestka tak hraje až druhé housle. I když oproti americké trojce je na tom starý kontinent ve výsledku ještě docela dobře, zvláště pokud si uvědomíme, že ve Státech mají SUV na celkových prodejích již 60procentní podíl, zatímco v Evropě „jen“ 40procentní.
Jakkoliv se ovšem nabídka rozšiřuje, nárůst registrací tomu neodpovídá. Na druhé straně se prodeje stále alespoň pohybují pozitivním směrem, což již neplatí u sedanů či hatchbacků. Welsch proto přiznal, že německá automobilka chystá rovněž čistku, a to zejména u modelů postavených na platformě MQB. Ta je však Volkswagenem využívána nejvíce, pročež je nadmíru těžké odhadnout, o které auto půjde. Ostatně tuto architekturu používají i mnohá SUV.
Je tedy vskutku náročné určit, kterému vozu můžeme zamávat na rozloučenou. Na druhou stranu ale víme naprosto přesně, jakého modelu se od Volkswagenu v nejbližší době dočkáme. I přes veškerá oznámení o konci SUV, a to hlavně kvůli alternativnímu pohonu, půjde totiž o elektrické SUV, a sice ID4. Tato novinka navíc dorazí jako klasik i stylové SUV-kupé, prostor pro expanzi tedy Volkswagen evidentně ještě nevyčerpal.




Volkswagen sice soustavně mluví o konci SUV, hlavně kvůli elektrifikaci, přitom však sám chystá elektrické SUV. To má navíc dorazit rovnou ve dvou verzích
Zdroj: Autocar
Bleskovky
1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
včeraPřímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
24.6.2025Expert před summitem NATO varuje ty, kteří se lepí k silnici: Limuzína prezidenta USA vás klidně přejede
23.6.2025
Nejčtenější články
Mezi 30 nejprodávanějších aut v Evropě se letos nedostal ani jeden elektromobil, ani jeden. A i dál se dějí zajímavé věci
27.5.2025VW unikla podoba ostré verze auta, které i s velikostí překonávající Octavii stojí 465 tisíc Kč. Takhle zkusí odvrátit svůj úpadek
27.5.2025Škoda Octavia stála před 10 léty skutečně skoro půlku, RS jako dnešní základ. Podívejte se na dobové ceníky
27.5.2025Kolaps Porsche pokračuje i v domácím Německu. Je na tom tak špatně, že slevy musí dávat už i na ikonické verze 911
28.5.2025Prodeje Jaguarů v Evropě se propadly téměř na nulu, z Česka se ale v tomto prostředí stává hotové království divokých koček
28.5.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva