Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Výsledky volby nejlepšího off-roadu roku ukazují, co dnes lidé skutečně chtějí
4.10.2021 | Petr Prokopec
Stále více automobilek podle nás ignoruje přání zákazníků a soustředí se na hodnoty, které jsou možná ušlechtilé, byznysu ale neprospívají. Výsledky ruské volby off-roadu roku mohou brát jako připomenutí, že racionalita z trhu nezmizela.
Nepochybujeme o tom, že Ladu Niva řada lidí považuje za nejlepší vůz na světě. Ostatně i u nás v redakci má ruská legenda své fanoušky a dokonce také jednoho majitele. Divit se tomu nelze, zvláště pokud jste vyrůstali u televizního seriálu Návštěvníci, kde Niva disponovala netušenými možnostmi. Ovšem i bez filmařské fikce dokáže mnohé - můžete s ní cestovat po zpevněném asfaltu i zamířit do náročného terénu. Stejně jako s ní můžete odvézt děti do školy či školky a poté navečer vyrazit s drahou polovičkou do opery - nikdo na vás v tu chvíli nebude koukat skrze prsty, je to legenda kupovaná i bohatými lidmi, kteří si mohou dovolit pořídit prakticky cokoli.
S takovou reputací může počítat jen málokterý vůz, přičemž Ladě nesnižuje kredit ani její mizerná ochrana proti korozi. Oranžové pramínky totiž mohou zdobit i zcela nový vůz, stačí jen, aby pár dnů odpočíval pod širým nebem. Stejně tak lze ale negativně ukázat i na pohonné ústrojí, jehož 83 koním je působivá dynamika zapovězena. Vše si nicméně vynahrazuje nemalým apetitem, zvláště poté, co překročíte metu 80 km/h. V té chvíli doslova vidíte ručičku palivové nádrže, jak se přesouvá zprava doleva.
Jak jsme nicméně zmínili, nic z toho lidem nevadí. Stojí za tím i nízká pořizovací cena, díky níž mnohé nedostatky snadno přehlédnete a vnímáte hlavně pozitiva. Těch je ostatně aktuálně mnohem více než před několika měsíci, neboť jak je známo, Niva prošla faceliftem. Modernizace jí přitom nadělila především novou topnou soustavu a klimatizaci, stejně jako bylo vylepšeno odhlučnění. Tím se ruský off-road konečně dostal do 21. století, byť kultivovaností i nadále nemůže moderním soupeřům konkurovat.
O to překvapivější může být skutečnost, že Niva byla momentálně zvolena Off-roadem roku, a to v rámci kategorie kompaktních SUV s pohonem všech kol. Do čela jí přitom nevynesla porota složená z odborníků nebo různí rádoby-influenceři a bloggeři, nýbrž běžní motoristé. Jinými slovy tedy rozhodl lid, což by měla být podstatná zpráva pro veškeré automobilky, a to nikoliv jen ty, jenž operují na území Ruska. Stále více se totiž ukazuje, že lidé nechtějí všemožná cingrlátka, nýbrž schopný vůz za dobrou cenu.
Tuto tezi přitom potvrzuje i prvenství Dacie Duster mezi kompaktními crossovery a SUV, stejně jako přítomnost mnoha čínských vozů v anketě. Ve stejné kategorii jako rumunský zástupce totiž zabodoval i Haval Jolion, který získal zlaté vavříny od oněch influencerů a bloggerů. Ti pak mezi předokolkovými SUV poslali na trůn Cherry Tiggo 8 Pro jakožto nejlepší model střední velikosti a Geely Coolray jako nejlepší model mezi kompakty. Všechny tyto vozy přitom spojuje hlavně nízká cena.
Výsledky ankety jsou zajímavé a naznačují, že lidé stále vyšší ceny nehodlají akceptovat a naopak přesouvají svou náklonost k vozům, které za málo peněz nabízí hodně muziky. Vozy jako Škoda Kodiaq tak zvládají bodovat jen u oné expertní části poroty, která ovšem vše hodnotí na bázi schopností. Zůstáváme přesvědčeni, že dobré dvě třetiny trhu při koupi nadále sledují jen poměr výkonu a ceny a je jim úplně jedno, jestli jejich auto jezdí na benzin, plyn nebo fotonová torpéda a co na jejich existenci říkají lední medvědi, v dobrém i zlém. Automobilky by to podle nás neměly ignorovat.
Lada Niva prošla modernizací, která ji nadělila jak klimatizaci, tak lepší odhlučnění. Podstatné je přitom hlavně to, že lepší výbavu a stále stejně působivé schopnosti v terénu nabízí i nadále za velmi příznivou cenu. Lidé ji tak i po 44 letech berou jako nejlepší nabídku mezi kompaktními SUV s pohonem 4x4. Foto: AvtoVAZ
Zdroj: Club 4x4
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejčtenější články
- Tesla Cybertruck zkusila přebrodit docela normální potok, asi metr za ním se začala rozpadat
20.3.2024 - Putinova limuzína dostala facelift, poprvé se ukáže světu při inauguraci staronového ruského prezidenta
20.3.2024 - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
20.3.2024 - Šéf Audi neví, kde mu hlava stojí. Po přehodnocení elektrických plánů znovu říká něco jiného, je ale připraven to zase změnit
20.3.2024 - Ani Lancia nečeká, že by s elektrickým Ypsilonem uspěla, rychle vytáhla o stovky tisíc levnější spalovací verzi
20.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda