Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Vzhled nových VW bude šitý na míru Číně, říká šéfdesignér značky. Ta tam ztrácí, nepřijde ale takhle o všechno?
24.10.2023 | Petr Prokopec
Pro Volkswagen je Čína dlouho jasně největším trhem na světě, v poslední době tam ale výrazně ztrácí. A na doby, kdy byla jedničkou, může jen vzpomínat. Michael Mauer to chce zvrátit novým designem, nebude ale nakonec výsledkem propad nejen v Číně?
Letošní rok se pro Volkswagen v Číně moc dobře nevyvíjí. Německá automobilka ztratila pozici jedničky na trhu, zájem o její elektromobily je pak zanedbatelný. Za tím stojí jak jejich o poznání vyšší ceny, tak nezajímavá technika. Ve srovnání se značkami jako BYD, Xpeng, Nio a spol. tak „lidový vůz“ prakticky nemá co nabídnout. Šéf koncernu VW Oliver Blume proto zavelel ke změnám. Otázkou nicméně je, zda lze počítat s úspěchem, neboť jedním z klíčových prvků, které mají Volkswagenu pomoci zpátky na vrchol, není zlevnění či nabídka lepší techniky, nýbrž divočejší venkovní vzhled.
O této věci se nyní více rozpovídal šéfdesignér VW a Porsche Michael Mauer (na hlavní fotce vlevo vedle šéfa koncernu a Porsche Blumeho). Ten zmínil, že „start-upy bez historie dělají věci zcela jinak“. Na mysli tím neměl někdejší kopírování, spíše jistou svobodu, kterou zajeté značky z podstaty nemají. „To považuji za velmi pozitivní věc, neboť ti, kteří dělají rozhodnutí, tedy správní rada, tak mají více otevřenou mysl,“ říká. Znamená to ovšem, že dosud spíše konzervativní Němci zavelí k radikálnímu obratu a začnou na trh pouštět jednu šílenou kreaci za druhou? To asi ne, přesto změny, které v Číně zaujmout nemusí a jinde přesto mohou odradit.
Tomu by se Mauer rád vyhnul, když říká, že u futuristického designu je vždy důležité najít tu správnou míru, za kterou už nelze jít. „Ve své mysli mám vždy obrázek kamene, kterým házíme do budoucna. A otázkou je - hodíme s ním daleko? Přičemž skutečnou výzvou je, abychom trefili hřebíček přímo na hlavičku, nesmíme tedy zajít ani příliš daleko, ani se držet moc zkrátka,“ upřesňuje. VW má nicméně dle něj velký prostor pro zlepšení a současnou situaci designu jeho aut považuje za vážnou, byť nikoli kritickou.
Jak jsme nicméně naznačili, je vskutku třeba se ptát, zda něco takového Němcům v Číně pomůže. Produkty určené zvláště tomuto trhu jsou totiž designově mnohem odvážnější než většina aut nabízených v Evropě. Klientela k nim ovšem již nevzhlíží tak jako kdysi, prioritou se pro ni naopak začíná stávat domácí produkce. Něčemu takovému by se VW neměl divit, ostatně v Německu dominuje právě díky národnímu cítění klientely. I té se ale vysoké ceny zajídají.
To vlastně Mauer svými dalšími slovy i potvrzuje. Uvedl totiž, že „design není uvnitř firmy tím největším problémem. Je to však oblast, kde můžeme dosáhnout hodně při vynaložení relativně malých prostředků“. S tím pochopitelně lze souhlasit, jakkoliv tu máme nemalý paradox. Dříve to totiž byly evropské automobilky, od kterých ty čínské „opisovaly“, a to legálně i ilegálně. Momentálně se ale situace obrátila a západ bude inspirován východem. V případě VW máme reálnou obavu, aby nakonec nechtěl víc a místo toho neměl nic.



Takový Teramont X 530 V6 4Motion R-Line, tedy 4 917 milimetrů dlouhé SUV disponující 299 koňmi, by v Evropě jistě zabodovalo. S patřičně agresivním vzhledem a opravdu bohatou výbavou je totiž v přepočtu k mání za 1,1 milionu korun. Na Čínu je nicméně tento model zkrátka až příliš drahý a málo odvážný. VW tak svá auta designově globálně opepří, na výsledky si počkejme. Foto: Volkswagen
Zdroj: Bloomberg
Bleskovky
Nové Audi RS6 nachytali při testech. Má znovu spalovací motor, i když takové auto už vůbec nemělo existovat
před 7 hodinamiPrvní elektrické Ferrari poprvé nachytali v provozu ve vlastní kůži, působí spíš jako dodávka
25.9.2025Rusové ukázali smrtící riziko špatného zacházení s pneumatikami, na místě dokáže rozsekat celé auto na hadry
24.9.2025
Nejnovější články
Proslulí němečtí ničitelé krásných aut dostali výjimečnou šanci udělat auto pro jednou hezčí, ani tu nevyužili
před 4 hodinamiVolskwagen teď sám začal dělat to, kvůli čemu ještě loni žaloval své vlastní dealery
před 6 hodinamiNové Audi RS6 nachytali při testech. Má znovu spalovací motor, i když takové auto už vůbec nemělo existovat
před 7 hodinamiNadšenec si koupil tři roky starý elektromobil původně za 2,5 milionu jen za třetinu původní ceny a myslel si, že udělal terno. Mýlil se
před 8 hodinamiNejnovější Lamborghini má 7 600 koní, nezná nic jiného než šestnáctiválcový motor
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva