Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Westfield iRacer: elektrický závoďák ve standardu žádný elektromotor nenabízí
9.4.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Britská novinka je pouhým kitem, který si musíte sami sestavit. V případě motoru však můžete sáhnout i po hybridní soustavě nebo benzinovém agregátu.
O britské automobilce Westfield možná slyšelo jen pár zasvěcených. S jejími výrobky se ale mohla setkat daleko větší část populace. Jen je zřejmě zařadila do tábora Caterhamu. Výrobní program obou firem je totiž extrémně podobný a týká se především Lotusu Seven. I díky tomu přišla v závěru 80. let minulého století soudní pře, neboť Caterham legitimně odkoupil práva na jeho výrobu, zatímco Westfield bychom s jeho replikami mohli zařadit do kategorie parazitů. Vše se ale nakonec vyřešilo tím, že firma Chrise Smithe původní design Colina Chapmana lehce přepracovala. Zároveň ovšem zachovala použití sklolaminátových karoserií, zatímco Caterham již přesedlal na hliník. Tím nastalo příměří, které se Westfield rozhodl narušit až nyní - jeho nejnovější iRacer však bude provokovat spíše další britskou firmu Ariel.
Důvodem je vzhled nového modelu zvaného iRacer, který až nápadně připomíná Atom. Samozřejmě až na kapotáž. Westfield přitom na novince spolupracoval s univerzitou města Birmingham, díky čemuž zřejmě další žaloba hrozit nebude. Zvláště po pohledu do motorového prostoru, kde by iRacer měl nabízet dva elektromotory YASA-750 pohánějící zadní kola. Dohromady vytvářejí sílu 134 koní a 748 Nm točivého momentu, přičemž každý z nich váží pouhých 25 kg.
Muší hmotnost však od Westfieldu iRacer nečekejte, jakkoliv tento fakt hnací ústrojí naznačuje. Ve srovnání s Arielem Atom vážícím 612 kg je elektrická novinka o 160 kilogramů těžší, za což mohou její zastaralé lithium-železo fosfátové baterie o kapacitě 23 kWh. I tak je ovšem iRacer schopen akcelerace z klidu na stovku pod pět sekund a nejvyšší rychlosti 185 km/h (bez omezovače by jel až 225 km/h).
Správně bychom ovšem měli napsat, že takového tempa by Westfield byl schopen dosáhnout, kdyby pod kapotou skutečně nějaké hnací ústrojí měl. Pod názvem iRacer totiž britská značka jen prodává kit (za zběsilých 13 999 GBP/406 000 Kč), který zahrnuje hliníkový rám, kompozitové panely karoserie, zavěšení, podvozek a veškerou elektroniku. Po motoru ale budete pátrat marně.
Pokud tedy máte o iRacer zájem, budete si muset zvlášť objednat ještě pohonnou jednotku. Volit přitom nemusíte jen dvojici elektromotorů, daný komplet lze totiž spřáhnout i s běžným benzinovým agregátem nebo hybridní soustavou. Přičemž dojezd v takové chvíli bude stoprocentně přesahovat 25 minut (nebo až 88 km), po které se na závodní dráze udrží elektrická verze.





Westfield iRacer vypadá jako kapotovaný Ariel Atom. O jeho pohon se však může starat elektromotor, hybridní soustava či klasická benzinová pohonná jednotka
Zdroj: Carscoop
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Možná nejlepší fotbalový obránce světa ukázal své nové auto, zářit v něm bude míle na všechny strany
včeraČínské Porsche za cenu Škody na ulici zavalil rozjetý náklaďák, auto přesto zůstalo dál funkční
16.5.2025Nechvalně proslulý silniční pirát znovu udeřil, po 7 letech se ve Švýcarsku znovu prohnal před radarem skoro dvojnásobnou rychlostí
15.5.2025
Nejčtenější články
Zkrachovala další německá automobilová firma, výrobce úchvatného Mercedesu. Před úpadkem ji nezachránily ani čínské peníze
18.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025Mini otočilo, se spalovacími motory neskončí. Bez nich by mnohde ani nemělo co prodávat
18.4.2025Číňané obsadí každý segment, na který Evropané zanevřou, jejich nový sexy kombík nabízí za cenu základní Octavie opravdu hodně
18.4.2025Nejprodávanější VW, který za 250 tisíc nabízí víc než Octavie, dostal úplně nový vzhled. Teď vypadá jako laciné čínské auto
19.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva