Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Witt Sea Lion: první obojživelný supersport
5.6.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Automobilový lachtan je připraven pokořit všechny rychlostní rekordy na souši i vodě v kategorii obojživelných aut. A nevypadá, že by na to neměl.
Problémem většiny obojživelných vozů je ten, že zpravidla vypadají... no, zkrátka jako neohrabaný člun na kolech. Výjimkou je snad pouze Rinspeed sQuba, ale to byl spíše utěsněný Lotus, který se lépe potápěl, než plaval. Projekt Sea Lion, tedy lachtan, od jistého pána jménem Witt však působí nejen umělecky zajímavěji, ale konečně jako nepříliš kompromisní supersport pro souši i vodu.
Začátky konstrukce auta se datují do roku 2006. Jeho majitel jej navrhl pomocí programu CAD a při stavbě použil broušený hliník a nerezovou ocel. Základem se stal centrální monokok pro jednoho pasažéra s přístupem do kabiny skrze skleněný poklop.
Prahy a vlastně kompletní boky jsou duté a slouží buď jako plováky nebo zavazadlový prostor. Mechanický lachtan je poháněný Wankenem 13B o objemu 1,3 litru a výkonu 174 koní s tím, že motorový prostor je přizpůsoben možné instalaci modernější rotační jednotky Renesis z Mazdy RX-8, kterou lze vyladit na 300 až 600 koní.
Ani se současnou pohonnou jednotkou není malá stříbrná placka úplně pomalá. Sea Lion je podle majitele postaven tak, aby na souši pokořil rychlostní rekord obojživelníku, který v současnosti činí 201 km/h. Po přestavbě a změně zpřevodování by ale měla být jeho amfibie schopna dosáhnout s novým motorem a díky skvělé aerodynamice rychlost až 290 km/h. Ve vodě si pak troufne na 97 km/h.
Jak tato věc plave? To nejlépe vysvětlí videosnímek, princip ale spočívá ve dvou transformacích. Auto nejdříve vyklopí dlouhé přední lízátko nahoru, čímž na přídi vznikne vlnolam zabraňující tomu, aby Sea Lion neskočil do vody šipku. Ve druhé fázi se zatáhnou kola a na přední nápravě je překryjí panely, aby „lachtan“ snadněji klouzal na vodě. Pohyb vpřed pak zajišťuje proudové čerpadlo s hydraulicky natáčenou tryskou.
Líbí? Může být vaše. Majitel jej právě prodává za 259 500 dolarů a slibuje, že novému majiteli pomůže se zástavbou nového motoru, případně jakýmikoli dalšími úpravami. „Budu k dispozici jako konzultant, inženýr, strojník i psychiatr, pro každého, kdo se bude chtít s tímto vozem zapsat do rekordních knih,“ slibuje pan Witt.























Po aplikaci výkonnějšího motoru bude moci obojživelný Sea Lion jezdit na souši rychlostí až 290 km/h
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
 Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
 před 59 minutami
 Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
 28.10.2025
 Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
 27.10.2025
Nejnovější články
 Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
 před hodinou
 Jaguar zrušil letošní premiéru své údajně revoluční novinky, nedivili bychom se, kdyby tuhle příšeru odpískal nadobro Jaguar zrušil letošní premiéru své údajně revoluční novinky, nedivili bychom se, kdyby tuhle příšeru odpískal nadobro
 před 2 hodinami
 Volkswagen se poprvé po letech propadl do ztráty, za kvartál odepsal desítky miliard Volkswagen se poprvé po letech propadl do ztráty, za kvartál odepsal desítky miliard
 před 3 hodinami
 Legendární „Sennova” Honda se skutečně vrátí i s motorem V6 bez turba a ručním řazením, má to jen jeden háček Legendární „Sennova” Honda se skutečně vrátí i s motorem V6 bez turba a ručním řazením, má to jen jeden háček
 včera
 Korejská Škoda Kamiq v bazarech láká nízkými cenami. Dost prostoru nabízí i s motory, které nové už nekoupíte Korejská Škoda Kamiq v bazarech láká nízkými cenami. Dost prostoru nabízí i s motory, které nové už nekoupíte
 včera
Živá témata na fóru
- ojeté auto kolem 300tis, s místem na lyže uvnitř 10.30. 15:55 - delphin
- Další zajímavá autovidea 10.29. 18:44 - Brus
- Onboard videa 10.29. 12:24 - Truck Daškam
- Politický koutek 10.28. 13:04 - Carrert93
- Autokosmetika 10.28. 12:59 - Carrert93
- Toyota GT 86 / Subaru BRZ 10.27. 19:29 - Snowman000
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.27. 12:11 - Vrooom
- Fiat a vše kolem nich 10.27. 10:36 - pavproch
 

 
    
    
    
   
      
      
      
    
 RSS
 RSS Facebook
 Facebook Twitter
 Twitter