Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Z prodeje nejslavnější značky koncernu VW není nic, Němci zvolili úplně jiné řešení
6.7.2021 | Petr Prokopec
Mluvilo se o něm tak dlouho jako o hotové věci, až k němu nakonec vůbec nedošlo. I když je tak poslední krok VW Group některými interpretován, realita má k prodeji čehokoli komukoli daleko.
Měsíce spekulací a dohadů o prodeji Bugatti jsou u konce, výsledkem je ale něco úplně jiného, než o čem se po celou tu dobu mluvilo. Jakkoli jde nepochybně o velký úspěch Rimacu a třiatřicetiletého nadšence v jeho čele, chorvatská firma výrobce hypersportů z Molsheimu nekupuje. Celá záležitost je poněkud složitější, jak nejlépe dokládají slova místopředseda představenstva Porsche Lutz Meschkeho. Dle něj veškerá jednání trvala 18 měsíců, neboť bylo třeba vytvořit ten správný základ nové společnosti a získat pro něj i veškeré akcionáře.
Proč najednou zmiňujeme Porsche? Právě tato automobilka vlastní 24procentní podíl v Rimacu a je pojítkem mezi Chorvaty a koncernem VW, který rodiny Porsche a Piëchů fakticky ovládají. Pod taktovkou německého výrobce luxusních sporťáků došlo ke vzniku nového podniku nazvaného Bugatti-Rimac, do kterého každá z automobilek vloží část svých aktiv. Přímo Bugatti a Rimac tedy zůstávají nezávislými firmami ovládanými svými dosavadními akcionáři, přičemž první zmíněná bude pokračovat s výrobou svých aut ve Francii. Druhá pak zůstává spojená s Chorvatskem, kde bude i sídlo nového společného podniku.
Dohodu musí ještě posvětit některé antimonopolní úřady, nicméně všeobecně se předpokládá, že je ruka v rukávu. Mate Rimac se přitom stane šéfem zmiňovaného joint-venture, ve kterém bude chorvatská automobilka držet 55procentní podíl, zatímco zbývajících 45 % připadne Porsche. Automobilka ze Zuffenhausenu navíc bude v celé věci figurovat i jako strategický partner, načež její šéf Oliver Blume bude členem vedení nové společnosti, stejně jako již zmiňovaný Meschke.
Koncern VW Group si tedy může oddechnout, neboť budoucnost Bugatti byla zajištěna. A jak asi již tušíte, spojena bude pochopitelně s elektrifikací. Ostatně sám Mate Rimac potvrdil, že „ještě v této dekádě dorazí plně elektrická Bugatti“. Mluvil přitom v množném čísle, což znamená, že novinek by mohlo být více. Kromě toho má nicméně automobilka z Molsheimu i nadále produkovat vozy se spalovacím motorem, ten však bude „opravdu velmi hybridizován“.
Nová společnost Bugatti-Rimac přitom nebude mít v Chorvatsku pouze sídlo, vznikat zde budou i veškeré elektrické komponenty. Ty pak nebudou určené jen pro hypersporty z Molsheimu či pouze pro zbytek koncernu VW Group, ale pro širší spektrum firem. Z toho důvodu se ostatně Rimac rozdělil na dvě entity, kdy pod Rimac Group budou spadat rozsáhlejší operace, zatímco Rimac Technology se zaměří na vývoj, výrobu a dodávky baterií, hnacích ústrojí a dalších dílů.
Otázkou pak zůstává, co se stane se Stephanem Winkelmannem. Ten byl totiž dosavadním šéfem Bugatti, přičemž ještě loni se mluvilo o tom, že bude určovat směr, jakým se tato značka vydá. Z toho pochopitelně měli radost všichni příznivci spalovacích motorů, neboť Winkelmann soustavně mluvil o jejich zachování a elektrifikaci odmítal. Jakkoliv ovšem koncernu vydělal možná nejvíce peněz ze všech manažerů, jeho názory byly stejně jako v případě jiných kolegů namítajících cokoli proti ryzí elektromobilitě (Stackmann, Capito...) zjevně ignorovány.
Zdá se tedy, že Winkelmannovi nezbývá nic jiného než sklapnout podpatky, ostatně elektrickým směrem míří už i Lamborghini, jehož šéfem je rovněž. V opačném případě by totiž VW Group musel opustit jako výše zmínění. Pro koncern je totiž elektrický pohon aktuálně Alfou i Omegou všeho bytí, přičemž Rimac v tom bude evidentně hrát velkou roli. Kuriózní na tom přitom je, že 12 % v této značce drží Hyundai, které je pro VW Group velkým konkurentem.



Pod taktovkou Porsche vznikl nový podnik Bugatti-Rimac, samotné Bugatti zůstává pod křídly VW, samotný Rimac si zachovává dosavadní strukturu akcionářů. Sídlo nové společnosti bude v chorvatském Záhřebu, obě značky však mají zůstat nezávislé a pokračovat s výrobou vlastních aut ve vlastních továrnách. Foto: Bugatti-Rimac
Zdroj: Bugatti-Rimac
Bleskovky
„Italský Turek” se natočil, jak jede ve svém Porsche 260 km/h po německé dálnici, teď chtějí jeho hlavu
26.8.2025Britové proti sobě ve sprintu postavili dva dinosauří osmiválcové offroady, metály ale nakonec bral ten třetí vzadu
25.8.2025Někdo si nechal přelakovat ikonické Ferrari F40 na zelenou, pro tradicionalisty je to zločin
22.8.2025
Nové na MotoForum.cz
- Moto2 pro rok 2026: 3 místa jsou stále volná včera 17:30
- Sergio García si užívá překvapivý debut ve WorldSBK v Aragonu včera 11:45
- Test Superbike Aragon - 2. den 26.8.2025
- Alvaro Bautista zůstává u Ducati 26.8.2025
- Test Superbike Aragon - 1. den 25.8.2025
Nejnovější články
Člověk, který vlastnil pět ikonických McLarenů F1, radí, jak si jeden takový koupit. A co s ním pak dělat
před 11 hodinamiAudi chystá brutální rozlučku s pětiválcovým motorem, testuje nejsilnější a nejrychlejší hot hatch všech dob
včeraNěmecké automobilové firmy propustily jen za poslední rok přes 51 tisíc lidí, účet za všechny obory je ještě násobně horší
včeraMěsto se pokusilo omezit hluk z aut instalací „hlukového radaru”, který by pokutoval řidiče, dosáhlo pravého paku
včeraMazda pracuje na revolučním spalovacím motoru s nulovými emisemi CO2 i při spalování klasického benzinu
včera
Živá témata na fóru
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 08.27. 20:25 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 08.27. 20:15 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 08.27. 16:09 - řidičBOB
- Toyota Land Cruiser 250 || Nezastavitelná legenda 08.26. 23:02 - lukasak12
- Dříve M135i, nyní ///M2 08.26. 22:52 - Eda
- Onboard videa 08.26. 21:56 - abgx1
- vyber prveho auta, univerzalne pouzitie 08.26. 20:55 - magalanes
- jak poznám minerální olej, polosyntetiku, full syntetiku? 08.26. 18:32 - pavproch