Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Žádná turba pro V12, tvrdí Ferrari. Dříve ale totéž slibovalo i pro menší motory
18.7.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Výrobce z Maranella připravuje pro modernizovaný model 485 Italia přeplňovanou V8. Dvanáctiválcům by se ovšem turbo mělo zatím vyhnout.
Špičkové italské supersporty se vzpínajícím se koněm ve znaku mají podle posledních zpráv zůstat bez turbodmychadel. Něco takového už tu ale bylo před časem, kdy se Ferrari kasalo, že nechá své motory dýchat přirozeným způsobem, aby později představilo oturbený osmiválec pro poslední vydání modelu California s dodatkem T. Věříme, že nejede špatně, ale přes veškeré snahy o atmosférický projev se nepodařilo zachránit typický jekot.
Invaze přeplňovaných maranellských koníků bude pokračovat v příštím roce modernizovanou 458 Italia. Značka se však nechává slyšet, že minimálně ve střednědobém horizontu nehodlá turbodmychadel využívat u dvanáctiválcových motorů. Odkazuje při tom na hypersportovní LaFerrari, u něhož je jednotka prostá dopingu z objemu 6,3 litru sama o sobě vydolovat 800 atmosférických koní, že se nedá prohlásit nic o nedostatečné dynamice i pružnosti.
Další evoluci klasické V12 s velkým blokem uvidíme v rámci faceliftu čtyřmístného cesťáku FF v roce 2016, ke kterému dojde v polovině jeho životního cyklu. Výkon 48ventilové jednotky uložené vpředu by při tom měl poskočit ze 670 na 710 koní. V tomtéž roce dojde i na vylepšení F12 Berlinetta, která také nabere koně navíc, a sice bez použití turba i hybridních technologií. Výrobce si je jist, že jejich předností dosáhne i jinými způsoby. To však neznamená, že by elektrické hybridy v Itálii uložili k ledu.
Elektrifikace se totiž stane nedílnou součástí architektury všech nových modelů, které se začnou hrnout do výroby v roce 2017 (u vozů s motorem vpředu), respektive 2019 (u Ferrari s motorem uprostřed). V tuto chvíli jen ještě není jasné, jak přesně bude výrobce řešit otázky e-mobility, třebaže je zřejmé, že bude využito poznatků z vývoje plug-in hybridního LaFerrari. Tak či onak, u Ferrari prý přijali rozhodnutí, že jeho vrcholná díla zůstanou věrná formátu V12, s nímž je značka historicky tak pevně spjata. Její zákazníci by jí odklon od takových jednotek prý neodpustili.
Jedním ze způsobů dalšího snižování emisí je nižší hmotnost dosahovaná ještě větší mírou využití lehkých materiálů, přičemž v útrobách nových modelů bude naprosto dominantní roli zastávat hliník. Na karoserii to pak samozřejmě bude karbon a kvůli nižšímu těžišti ho budeme nacházet především v oblasti nad pontonem karoserie - to znamená primárně střechu z kompozitů. Úspory mají dosahovat v závislosti na daném modelu 20 až 50 kilogramů. Dalším skokem vpřed v efektivitě budou právě vyvíjené osmistupňové převodovky.
Jejich komponenty prý vzniknou hydraulickým vytlačováním. Vstřikování hliníkové pěny povede k sofistikovanější výrobě, ale také k dosažení celkově tužší konstrukce, tedy i vyšší odolnosti při maximální zátěži. Sofistikovanější mají být procesy, při nichž budou tyto skříně kompletovány. Ferrari ale neupustí ani od aktivních aerodynamických panelů, které budou ovládány hydraulicky.






Ferrari prý k dvanáctiválcovým motorům turbodmychadla nepřidá. Dříve nám však tvrdilo totéž i o osmiválcích a hle, dnes už se čeká na přeplňovanou 458
Zdroj: Car
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Někdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
včeraNejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025
Nejnovější články
Nová verze nejlevnějšího MG srazila jeho cenu v zahraničí o desítky tisíc níž. Pokud dorazí k nám, bude to jedno z nejlevnějších aut na trhu
před 2 hodinamiČerný přízrak mezi luxusními superexpresy německých dálnic je k mání krásný a málo jetý za cenu lepší Škody
včeraVW chce svůj elektrický propadák „ufaceliftovat” k životu, to se zaručeně povede
včeraNejlevnější auto v Česku nakonec nekončí, dočká se znovu nového provedení. Těšit se na něj ale mohou jen někde
včeraPřirozený projev špičkového motoru je prostě nenahraditelný, moderní napodobeniny jsou jen gumové panny mezi auty
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.05. 08:16 - Truck Daškam
- Prodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 05.05. 06:21 - tomkathy
- Genesis 05.05. 06:19 - lauralordelaure
- VZKAZY 05.04. 19:13 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 05.04. 18:41 - M.Z.
- Onboard videa 05.04. 15:24 - Truck Daškam
- OT: Už ani na bajku nemůžu yezdit.... 05.04. 14:31 - pavproch
- BMW Divize 05.04. 13:31 - pavproch