Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Zájem o ruskou Škodu Octavia RS přes nízkou cenu povážlivě klesá, cena tak letí ještě níž
27.1.2021 | Petr Prokopec
Podle nás je to velmi zajímavá nabídka, přes uměle omezenou výrobu ale nebyla roční kvóta vyčerpána ani po dvouletém prodeji. Za 145 koní a slušivý bodykit Lady Vesta Sport tak nyní také dáte ještě méně.
Po Škodě Octavia RS touží spousta českých motoristů. Není divu, výkon až 245 koní je v tomto případě spojen s agresivně stylizovaným zevnějškem, a výsledkem je tak praktické, pohledné i docela rychlé auto. A aby toho nebylo málo, je také slušně vybavené. Stejně tak ovšem není překvapivé, že touha jen málokdy vyústí v samotnou koupi. Octavia RS totiž startuje na 889 900 Kč, což je takřka dvojnásobná suma vůči základu a asi 250 tisíc navíc oproti sumě, za kterou šlo svého času koupit technicky prakticky shodnou Octavii RS třetí generace.
Pokud se přesuneme do Ruska, musíme konstatovat, že tamní motoristé jsou na tom daleko lépe, byť k dispozici mají výkon o 100 koní nižší. Jejich Octavia RS, jak se Ladě Vesta Sport přezdívá, totiž dostala do vínku 1,8litrový motor naladěný na 145 koní. Dává je ovšem k dispozici mnohem levněji, ve srovnání se základem startujícím na 624 510 rublech (cca 178 tisíc Kč) je totiž dražší „pouze“ o třetinu. Tedy jinými slovy, pokud by kdokoliv zatoužil po velkém množství muziky za málo peněz, pak by neměl o ničem jiném uvažovat.
Zájem na ruském trhu ale kupodivu není nijak valný, AvtoVAZ měl totiž v loňském roce prodat pouze 451 exemplářů. To je o 39 procent neboli o 291 kusů méně než v předchozím období. Během dvou let tak má Lada na kontě jen 1 193 registrací Vesty Sport, pročež ani nemusela fakticky omezovat výrobu na 1 200 kusů ročně - aut se prodá ještě méně. Dle informací listu Rossijskaja gazeta si ovšem Rusové za daný nezájem mohou sami, a nikoliv proto, že cenu nasadili příliš vysoko.
Vesta Sport totiž není limitována jen celkovým ročním množstvím, ale i objednávkami na jedno dealerství - každý showroom má totiž přidělené maximálně čtyři kusy za rok. Pravda, i Moskvan může nakupovat klidně na Sibiři, ale to už stojí čas a peníze a ne každému se je chce investovat. Více se tak daří levnější Ladě Granta Drive Active, která je k mání za ještě nižší sumu a oslovuje i zákazníky z chudších částí Ruska.
AvtoVAZ přesto za nastalé situace nenapadlo nic lepšího, než auto zlevnit. Dealerské kvóty se tedy nemění, nicméně ceny vrcholného provedení klesly. Vesta Sport tak nově startuje již na 989 910 rublech, což je asi 283 tisíc Kč, načež byste si namísto jedné Octavie RS mohli za stejnou sumu pořídit hned tři exempláře. Tedy pochopitelně v Rusku, kde by bylo nejspíše nutné objet hned několik showroomů. Počítat byste ovšem následně mohli hned se 435 koňmi ve vleku.
Dobře, trochu žertujeme, nastalé situaci se ale stejně divíme. Uvidíme, jak se vozu povede dál, pro tuto chvíli lze už jen dodat, že Vesta Sport je od loňského roku k mání s dvoubarevným lakem, kdy odlišné zbarvení střechy a karoserie vychází na 16 tisíc rublů (4 570 Kč). Kromě výbavy Luxe pak Rusové mohou sáhnout ještě po variantě Luxe s paketem Multimedia, se kterým Vesta Sport startuje na 1 022 310 RUB (291 960 Kč). Ani při objednání „plné polní“ tedy zákazníkům nezmizí z účtu více než 300 tisíc.
Lada Vesta Sport loni zaujala méně zákazníků než předloni. Pro letošek tak padají dolů i ceny, třebaže už dosud byly nízké. Foto: AvtoVAZ
Zdroj: Rossijskaja gazeta
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
dnes - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 6 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací skoro až k rýsovacímu prknu, plán nabídnout rychle jen elektromobil vyletěl komínem
před 8 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
před 9 hodinami - V Německu začali nabízet elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
před 11 hodinami - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva