Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Znovuzrozené Moskviče zjevně nikdo nechce, skladová auta se prodávají jen za cenu obřích slev
22.2.2023 | Petr Prokopec
Rusové se už pěkných pár pátků tváří, že Moskviče frčí, z objektivně zjistitelných údajů tomu ale nic nenasvědčuje. Výmluvné jsou i skutečné ceny, za které jsou tyto vozy prodávány.
V loňském roce se po dvou dekádách absence vrátil na scénu Moskvič. Ruskou automobilku do hry dostal odchod Renaultu ze země, neboť po Francouzích zůstala osiřelá moskevská továrna, kterou Rusové chtěli využít. Domluvili se tak s čínskou automobilkou JAC, že pro ně na místě bude vyrábět vozy znovuzrozené, nám důvěrně známé značky. Než se ovšem rozjede skutečná výroba, bude v Moskvě více než co jiného probíhat montáž aut z komponentů dovezených z Číny.
Moskvič již dříve oznámil, že tímto způsobem má letos vzniknout 50 tisíc aut, z čehož pětina vyfasuje elektrický pohon. Pro příští rok pak má kapacita narůst na 100 000 a 20 000 vozů. Něco takového nepůsobí nereálně, zájem být mobilní mají Rusové nadále a Moskviče jsou relativně levné. Jak se ale zdá, novinka na ně příliš nezabírá.
Moskvič 3, jak byla pojmenována novodobá prvotina značky, startuje na 1 milionu a 970 tisících rublů (cca 586 000 Kč). Za tuto částku nabízí benzinovou jedna-pětku disponující 150 koňmi, jejichž přenos má na starosti manuální převodovka. K mání je nicméně i automat, za který je třeba připlatit dalších 65 000 RUB (asi 19 500 Kč). Na dnešní ruské poměry to není mnoho, už dříve se ale ukázalo, že prvotní dodávky jsou přes pozitivní vyjádření ruských politiků omezené. A nyní tu máme další signál, že tomu tak je.
Rusové totiž navzdory vlastně nejnižší ceně srovnatelného auta na trhu již nyní nabízí slevy ve výši 200 až 300 tisíc rublů (60 až 90 tisíc Kč) každému, kdo sáhne po voze z roku 2022, připlatí si za pojištění, nabídne své existující auto na protiúčet a využije firemní financování. I pokud bude splněna pouze některá z podmínek, mohou klienti počítat s odpočtem nějakých 60 až 70 tisíc rublů (18 až 21 tisíc Kč) za dílčí vyhovění zmíněnému. A jednotlivé slevy se pochopitelně mohou i sčítat až do více jak 15 % z ceníkových cen, to je na současnou situaci na trhu s auty kdekoli - a zvlášť v Rusku - obří sleva.
Tyto informace je navíc nutné porovnat s těmi předchozími. Loni měl Moskvič smontovat pouze 600 exemplářů. Tedy opravdu velmi malé množství, zvláště vedle cílů pro letošní a příští rok. Přesto se nicméně zdá, že celá produkce ještě nebyla vyprodána. To je poměrně překvapivé, neboť automobilka již dávno nepůsobí pouze v Moskvě. Místo toho ji nově můžete nalézt i v deseti dalších ruských městech včetně Petrohradu či Nižného Novgorodu.
Ruská média kromě toho již narazila na vozy, které startují na 1 milionu a 770 tisících rublech (asi 526 tisíc Kč). Jak se tedy zdá, zákazníci sice po nových vozech jsou hladoví, ovšem vůně Moskviče jim zatím příliš neštymuje. Bude tedy zajímavé sledovat, jak se firmě letos povede. Prodat 50 tisíc aut může být zjevně tvrdý oříšek k rozkousnutí.
Moskvič 3 je k mání s benzinovým i elektrickým ústrojím, a to oficiálně od 586 tisíc Kč. To na Rusko není mnoho, značka přesto již krátce po rozjetí velmi omezené produkce nabízí slevy ve výši až 90 tisíc korun. To je více jak 15% sleva, která o velkém zájmu jistě nesvědčí. Foto: Moskvič
Zdroj: Quto
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejčtenější články
- Němci vybrali pohodlné ojetiny, které vás nezruinují koupí ani provozem. Je mezi nimi i Škoda Octavia
27.3.2024 - Firma, která předělává spalovací auta na elektrický pohon, je na hranici bankrotu, bez peněz zastavila činnost
27.3.2024 - Krachující Fisker se pokouší zachránit zoufalým výprodejem. Auta zlevnil skoro o polovinu, stojí míň než základní Octavie
28.3.2024 - Ford si nechal patentovat chytré řešení převozu větších věcí, bude mu ho závidět i Škoda se svým Simply Clever
28.3.2024 - Volvo se rozhodlo odpravit polovinu svých českých prodejů. Skončilo s diesely, i když jde o jeho jasně nejžádanější motory
28.3.2024