Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Zákazníci Tesly si stěžují na neobvyklý problém, reakce automobilky nepřekvapí
20.1.2021 | Petr Prokopec
Se vskutku svérázným problémem se potýkají majitelé Modelu 3. I když teplo v autě zvlášť v zimě ocení každý, auta kalifornské automobilky jej generují až moc i ve chvíli, kdy o něj nestojí.
To chce klid a nohy v teple, říká se. Tesla tato slova evidentně vzala vážně, stejně jako kritiku zákazníků, že topení v jejích automobilech zejména v zimním období nedostačuje. A proto interiér Modelu 3 proměnila doslova v saunu. Tedy nikoliv celý, pouze prostor pro nohy řidiče, kde se mnohdy objevují až padesátistupňové teploty. Ty samozřejmě málokdo zvládne, zvláště když je zbytek kabiny klimatizován na nějakých 22 stupňů Celsia. Není tak vůbec s podivem, že jízda v takovém voze může být obzvláště nepříjemnou a ve výsledku nebezpečnou.
Na daný problém nyní upozornil Bjorn Nyland, dlouholetý norský fanoušek značky, který má momentálně zapůjčený na testování modernizované provedení elektrického sedanu modelového roku 2021. Když vůz přebíral, vše fungovalo perfektně. Tesla tedy vykazovala ve všech částech interiéru teplotu víceméně stejnou, tedy s přihlédnutím na všemožné faktory, mezi něž mimo jiné patří i fyzikální zákony. Horký vzduch totiž stoupá vzhůru, načež by logicky mělo být u stropu o trochu tepleji než v prostoru pro nohy.
Po čtyřech týdnech testu se nicméně ukázalo, že stejně jako politici i Tesla dokáže poručit větru a dešti. Či spíše přesněji, dokáže ohýbat ony fyzikální zákony, neboť v Nylandově voze je nyní tím nejteplejším místem právě prostor pro nohy řidiče. Dle automobilky vina leží na jeho straně, což se vlastně dalo i očekávat, Tesla své chyby neuznává. Není tak překvapivé, že z přehřívání viní Nylanda, který nechává otevřený kryt středové schránky.
Proč by to přitom měl být problém? Důvod je prostý, Tesla v rámci svých inovačních kroků umístila tepelný senzor pod rozměrný palubní displej, aby tak byl v centru dění a mohl lépe navolit ideální stav napříč kabinou. V té chvíli si nicméně asi nikdo neuvědomil, že pokud lidé otevřou středovou schránku, onen senzor bude jejím krytem blokován. Dané pochybení tak vychází najevo až nyní, kdy se stížnosti začínají množit. Přičemž kalifornská automobilka by vše nejraději opravila jen pouhou radou, aby lidé ono schránku neotevírali.
Jak ovšem Nyland dodává, v umístění senzoru problém není. Když totiž otestoval jeho chod se zvednutým i zavřeným krytem, dočkal se podobných výsledků a přehřátých nohou. Spíše tak poukazuje na závadu samotného senzoru, který nejspíše odchází dříve, než by měl. Na základě toho pak vůz dostává chybná data, v jejichž důsledku další komponenty nedělají, co mají.
Nyland uvádí, že v létě žádné takové potíže nezaznamenal. Nicméně si vybavuje, že něco podobného se mu stalo již loni se starším Modelem 3. U něj nicméně rozdíl v teplotách nebyl tak markantní, načež nad vším mávnul rukou. Ukazuje se tedy, že Tesla má další, nejspíše dlouhodobý problém, což dokládají i komentáře pod Nylandovým videem. Nohy v přílišném teple má totiž i řada dalších majitelů, ať již starších či zcela nových aut.
Náprava je přes Nylandovy výzvy zatím v nedohlednu. V prvé řadě je třeba, aby Tesla uznala, že problém vůbec existuje, což je vlastně totéž, jako kdyby jistý český premiér přiznal, že je ve střetu zájmů. Jednou možná, nyní ale majitelé kalifornských elektromobilů musí zkrátka počítat s tím, že souběžně s vozem by si měli raději pořídit i ponožky z Nomexu.








Dnes už pomalu neexistuje oblast, ve které by Tesla Model 3 neměla nějaký problém. K těm dosavadním se totiž nyní přidává přehřívání prostoru pro nohy řidiče. Foto: Tesla
Zdroj: Bjorn Nyland@YouTube
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 10 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu 17:04
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů 16:00
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
před 2 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 3 hodinami
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 5 hodinami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 6 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
