Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Zaměstnanci Audi přišli o svá služební auta, na „elektrickou revoluci” už musí šetřit i oni
9.8.2023 | Petr Prokopec
Pokud vás láká práce v automobilovém průmyslu kvůli své blízkosti autům, kterých by mělo být všude okolo dost, vyhněte se působení v Audi. Tam už zašlo šetření kvůli nevyžádané elektromobilitě tak daleko, že zaměstnanci přišli o své služební vozy, které mohli používat dle libosti.
Služební auto, které můžete používat i pro soukromé účely, je jedním z oblíbených zaměstnaneckých benefitů. Aby také ne - auto užije v podstatě každý, pro zaměstnance znamená jeho používání mimo práci jen relativně drobné zdanění navíc a pro zaměstnavatele jde o plně nákladovatelnou položku, z níž nemusí odvádět různé daně, kterým se u nás říká pojištění. Je to zkrátka výhodná věc pro všechny zúčastněné, proto je dnes „vyfasování” služebního auta spojené i relativně nevýznamnými pracovními pozicemi.
Člověk by v takové situaci čekal, že když dostanete služební auto jako zaměstnanec továrny na těstoviny, dostanete jej tím spíš jako zaměstnanec automobilky. Pro výrobce aut je to ještě výhodnější záležitost, neboť vůz si sám prodá s marží a může tak optimalizovat odbyt, pokud o ten přirozený zrovna má nouzi. Je to „win-win-...” na mnoho stran. Časy i takového blahobytu jsou ale zjevně pryč, jak nyní poznávají zaměstnanci Audi.
Německý magazín Automobilwoche uvádí, že zaměstnanci automobilky čtyř kruhů z rozhodnutí vedení přišli o veškerá služební Audi, která jim dosud byla přidělována obvyklým způsobem, tedy jako „jejich” vozy využitelné i pro soukromé účely. Zapomenout nicméně mohou i na vozy dalších koncernových značek, i kdyby šlo třeba o Škodu či Seat, nedostanou prostě nic. Důvod si domyslíte sami - úspory kvůli „elektrické revoluci”, která automobilku zatím jen stojí spoustu peněz.
Nejde ale jen o auta jako taková, Audi zavelelo k větší digitalizaci a virtualizaci. Zaměstnanci se tak mají s obchodními partnery setkávat primárně online. Pokud to není možné a okolnosti podle zaměstnance vyžadují osobní schůdku, musí nejprve požádat o schválení takové schůzky nadřízeného. Pokud ten osobní setkání schválí, pak je teprve možné vypůjčit si auto z flotily firmy. Ani tehdy to ale pro zaměstnance není snadné.
I kdyby se schůzka uskutečnila daleko od ústředí Audi, zaměstnanci nemohou s vozem zajet domů a ráno vyrazit na cestu odtud. Pokud pracovní cesta nevyžaduje ubytování v hotelu, je nutné si auto vždy vypůjčit z ústředí firmy a tam jej zase vrátit. Domů pak mohou jet taxi, autobusem, vlakem, na kole... No to už je na nich, důležité pro Audi je, aby jej tato cesta nestála ani vindru.
Upřímně řečeno, takový přístup není ničím unikátním, známe jej z jiných firem. Ale u automobilky? Kde je používání služebního auta pro soukromé účely nejen efektivnější, ale je i zdrojem jakési pýchy a prostředkem propagace? Navíc kvůli něčemu tak zbytečnému, jako jsou investice do nikým nevyžádané elektromobility? Oh-la-la, automobilový světe, v co se obracíš?



Na dobu, kdy zaměstnanci Audi mohli jako služební vůz používat klidně i RS6 Avant, pakliže na to měli z titulu své funkce rozpočet, je nově třeba zapomenout. Foto: Audi



Automobilka totiž kvůli elektromobilům šetří, kde může, a proto lidé pro ni pracující nedostanou už ani obyčejnou A4 TDI. Foto: Audi
Zdroj: Automobilwoche
Bleskovky
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
dnes
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Další elektrický Mercedes potichu skončil bez nástupce jako propadák. I třídu G si u nás letos koupilo o 200 lidí víc
7.10.2025
Někdo na víc jak 30 let zavřel do garáže nejeté auto za statisíce, teď se prodá za miliony
7.10.2025
Nová levná Lada je zatím fiasko, za tři měsíce od začátku prodejů si ji převzalo jen 57 lidí a 71 dealerů
7.10.2025
Dacia nás se začátkem října zasypala hromadou novinek, uhranout teď chce už úplně všechny
7.10.2025
Další nový Moskvič si Češi mohou koupit už teď, je to zajímavé auto za slušné peníze
7.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
