Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Zázraky se dějí, do Evropy oficiálně míří nové auto s až 828koňovým motorem V8
1.4.2023 | Petr Prokopec
Uvážíme-li, kam evropskou perspektivou směřuje současný automobilový svět, pak něco takového čekat opravdu nešlo. Zvlášť když jde o auta od značky, která jako mnohé další touží „zezelenat” elektrickým pohonem čehokoli.
Loni v létě Dodge oznámil, že letošní rok bude tím vůbec posledním pro kultovní modely Charger a Challenger osazené spalovacím motorem. Značka totiž svou budoucnost spojuje s elektřinou, a to přesto, že zatím nemá v nabídce jediný bateriový vůz. Ke změně má dojít až příští rok, kdy dorazí produkční verze loňského konceptu Charger Daytona SRT. Automobilka nicméně zatím ještě neoznámila, zda půjde o dvoudvířko nebo čtyřdvířko. Dosavadní reakce ale zatím nejsou až tak moc nadšené, pročež je vskutku otázkou, jak se nakonec vše vyvrbí.
Ostatně Dodge nebere své veřejné závazky až tak příliš vážně. Když totiž loni oznamoval konec výroby obou muscle cars, uvedl, že chystá pořádnou rozlučku. Pod hlavičkou Last Call pak představil hned sedm speciálních edic. Dočkat se jich ovšem měli pouze zákazníci v zámoří, tedy ve Státech a Kanadě. Momentálně nicméně Dodge potvrdil, že hned pět edic zamíří oficiálně i přes oceán. Chybět bude pouze Charger King Daytona a vůbec nejzajímavější vůz značky, nedávno odhalený Challenger Demon 170.
S čím tedy můžeme počítat? Půjde o Charger a Challenger Swinger, Challenger Black Ghost, Charger Super Bee a Challenger Shakedown. Poslední zmíněný dorazí jako první, zájemci o něj však mohou spíše počítat s nalezením čtyřlístku než s přiděleným slotem. Automobilka totiž vyprodukuje pouze tisíc exemplářů, z nichž do Evropy dorazí pouze 55 z nich. Všechny přitom budou vyvedené v černém laku Pitch Black a osazené rozšířeným bodykitem. Ten v zámoří dostane jen polovina produkce.
Cenu automobilka nezveřejnila, nicméně Challenger R/T Scat Pack Widebody, na kterém je edice Shakedown založena, ve Státech startuje na 54 830 dolarech (cca 1 186 000 Kč). Cesta přes oceán pak vyústí minimálně v půlmilionovou, ale spíše ještě dražší přirážku, stejně jako prvky, jimiž se vůz liší od běžné produkce. Standardem jsou totiž v jeho případě specifická kapota motoru, grafické polepy, 20palcová litá kola, šestipístkové brzdy Brembo, nové sání nebo čalounění kombinující kůži a Alcantaru.
Po stránce motorické se nicméně u tohoto provedení nic neměnilo, zadní kola tedy nadále roztáčí 6,4litrový osmiválec. Ten produkuje 492 koní, což sice nezní špatně, ovšem další edice jsou na tom lépe. Zejména pak Challenger Black Ghost, u kterého byl oproti běžné variantě SRT Super Stock zvýšen výkon z 818 na 828 koní. Nejspíše tedy půjde o evropský vrchol značky Dodge, což celou situaci dělá ještě více kuriózní.
Suma sumárum tu tedy máme další automobilku, která o elektromobilitě mluví s takovým nadšením, jako kdyby se ničemu jinému již dlouhá léta nevěnovala. První produkční auto s bateriovým pohonem nicméně představí až příští rok. V mezičase ovšem výkon své spalovací nabídky posílá do hvězdných výšin. A aby toho nebylo málo, oficiálně ji nabídne i v Evropě, tedy na trzích, kde je pomalu vrcholem spalovací produkce dvoulitrový čtyřválec.
Nebylo by tedy ani zdaleka překvapivé, kdyby Dodge byl další z mnoha značek, jejichž veřejná prohlášení až tak úplně nekorespondují s realitou. To ostatně Američané naznačili již loni v závěru roku, kdy po nemalé kritice směřující na zmíněný elektrický koncept uvedli, že modulární platforma koncernu Stellantis umožňuje i zástavbu spalovacích jednotek. Zatím se má sice vrátit jen šestiválec, ale čemu dnes lze vlastně věřit?






Jako první dorazí na evropský kontinent Challenger Shakedown, který se ovšem liší spíše kosmetickými doplňky než specifickou technikou. Foto: Dodge
Zdroj: Dodge
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Začalo i MS MotoE včera 15:19
- Autodrom Most: Vylepšení trasy a infrastruktury včera 14:00
- Vítězství lokalmatadora Zarca 11.5.2025
- Moto2 vyhrál lídr Gonzalez, 7. Salač 11.5.2025
- Vítězem Moto3 Rueda 11.5.2025
Nejnovější články
Chladič, nádrž, řadička. Fiat ukázal první vyrobené nové spalovací pětistovky, zažehne znovu lásku k dnes neprodejnému bestselleru?
před 2 hodinamiNissan je v „zoufalé situaci” a musí propustit skoro 20 tisíc lidí. Bývalý šéf mluví o kolapsu a úplném rozkladu spojení s Renaultem
před 3 hodinamiNezničitelný kombík Mercedesu najel už skoro 900 tisíc km s původní technikou. A dál jezdí, jako by se nechumelilo
včeraNěmecko je odsouzeno ke zkáze, lidi tam vyrábí auta nejdráž na světě, i Česko a Slovensko jsou superlevný kraj
včeraHammond a May překvapili novým soubojem jako ze starých časů Top Gearu. Zkusili, jestli je na cestování rychlejší auto, nebo letadlo
včera
Živá témata na fóru
- Cyklistické vlákno 05.12. 18:45 - Brus
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.12. 14:42 - Zajda
- S větrem ve vlasech.... 05.11. 13:31 - pavproch
- Onboard videa 05.11. 13:18 - brnenska.odchytova
- whitelist & blacklist 05.10. 09:44 - Stepan
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan
- OT - zavírám krám, uklízím 05.09. 14:42 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.09. 14:38 - pavproch