Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Že auta na elektřinu v zimě daleko nedojedou? Některá za takových podmínek odmítají jet úplně
20.1.2023 | Petr Prokopec
Majitelům těchto modelů skutečně nevadí, že by v zimě zvládli ujet na elektřinu kratší vzdálenost, než je udáváno či než jsou zvyklí z teplejších podmínek. Problémem je, že elektrický režim nejde aktivovat vůbec.
Současná generace Jeepu Wrangler přišla na svět již v roce 2017. Zpočátku byla k dispozici pouze s benzinovými motory, předloni však automobilka přišla také s plug-in hybridem. Ten je aktuálně jedinou verzí, která se nabízí v Evropě, přičemž zájemci musí sáhnout do kapsy minimálně pro 2 miliony korun. Jakkoli nejde o nízkou sumu, Wrangler 4xe stále láká. Nikoli však až tak kvůli spotřebě, nýbrž s ohledem na zátah elektromotoru v terénu, jímž projíždí jako nůž máslem.
Ve Státech se plug-in hybridní verze loni stala slušným hitem. Data za celý rok sice ještě nejsou k dispozici, v rámci prvních třech kvartálů měl nicméně Wrangler 4xe na kontě 32 685 registrací. To je více než čtvrtina ze všech prodaných exemplářů. A navíc většina ze všech 43 031 aut užívajících kombinaci spalovací a elektrické jednotky, které koncern Stellantis na americkém kontinentu za onu dobu prodal. A uchytil se i Grand Cherokee 4xe s tímtéž ústrojím.
Nově nicméně na tuto dvojici neprší chvála, nýbrž kritika. Jeep totiž oficiálně uvádí, že hybridní ústrojí má majitelům umožnit dojezd 21 až 25 mil (34 až 40 km) čistě na elektřinu. S pádem teplot však toto tvrzení narazilo na nemalý problém. Tím není výrazně nižší vzdálenost, kterou lze urazit bez zapojení spalovací jednotky. Místo toho se mnoha lidem během zimních měsíců nepovedlo elektrický režim aktivovat vůbec, Wrangler 4xe i Grand Cherokee 4xe tedy musely spoléhat jen na dvoulitr.
Podle všeho je důvodem režim FORM (Fuel and Oil Refresh Mode), jehož obdobou disponují i hybridy jiných značek. Systém přitom v takové chvíli nakrátko aktivuje spalovací motor, aby došlo na jeho zahřání. V podstatě se tak jedná o ochranný režim spalovací jednotky. Jak jsme nicméně zmínili, aktivován by měl být jen občas a navíc vždy pouze na pár minut.
V případě plug-in hybridního ústrojí Jeepu je nicméně třeba motor, respektive motorový olej, zahřát na teplotu alespoň 88 stupňů Celsia, a to na dobu 20 minut. To ovšem v mnoha případech není možné. Lidé si tedy logicky začínají stěžovat, že museli zaplatit značné částky za ústrojí, které nemohou plně využívat. Automobilku proto viní z podvodu, kvůli čemuž se již obrátili na právní firmu Keller Rohrback. Jeepu tak hrozí, že bude muset čelit hromadné žalobě.
Celá věc je zatím ve fázi šetření, automobilka se tak dost možná s postiženými majiteli vyrovná mimosoudně. Či by to rozhodně měla udělat. Jak jsme uvedli již na úvod, zejména Wrangler 4xe je neskutečným hitem, i proto, že dosud byl zmiňován pouze v souvislosti se superlativy. Nyní ale na jeho pověsti ulpěla nemalá kaňka, která může vést k hrozivému pádu registrací. Benzinových 272 koní je totiž na 2 348 až 2 409 kilogramů hmotnosti zoufale málo.



O plug-in hybridní Wrangler byl loni ve Státech slušný zájem. S pádem teplot ovšem řada majitelů zaměnila chválu za kritiku, vůz totiž zůstává jen v čistě spalovacím režimu. Foto: Jeep
Zdroj: Keller Rohrback přes Carscoops
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
včera„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025Unikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nejnovější články
Bugatti chtělo po zákazníkovi 331 tisíc Kč za opravu malého ovladače, přitom si ho sám spravil s díly za 26 korun
včeraTesla po 13 letech prodeje opět jen faceliftovala Model S a s ním i X, největší „inovací” je zvýšení cen
včeraNová nejlevnější Lada prošla crash testem. 84 interních zkoušek skončilo na jedničku, toto byl ten 85.
včeraVolkswagen na nejnáročnějším okruhu světa překonal rekord, o jehož existenci dosud nikdo nevěděl
včeraČínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.17. 06:28 - Stepan
- Policejní kontroly a měření 06.16. 21:07 - Truck Daškam
- Jednostopé okénko 06.16. 19:48 - řidičBOB
- BMW Divize 06.16. 18:15 - jerry
- IT poradna 06.16. 17:36 - petr_riha
- OBD diag pro moje brmbrmbrm 06.16. 17:23 - pavproch
- kola e89+Tiguan+Scout 06.16. 14:30 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 06.16. 09:56 - pavproch