Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Zeus Twelve Gold Rush, Magnate a Sigma: bizarní švédská trojka
26.8.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Švédská společnost Grey Design tvrdí, že při svém úvodním vstupu mezi malosériové výrobce automobilů postaví ne jeden ale hned tři stroje.
Vzpomenete si ještě na švédské designové studio Grey Design? V motorismu nějak zvlášť velkou stopu prozatím nezanechalo, tak bychom si mohli osvěžit paměť a připomenout, že firma kromě jiného spolupracovala s lotyšskou společností Dartz na návrzích podivně vypadajícího a neméně zvláštně nazvaného roadsteru Jo-Mojo. Ambice Grey Designu jsou ale evidentně poněkud vyšší.
Švédové založili novou automobilovou divizi Zeus Twelve s podtitulem „exkluzivní automobilové sochy“ a představili rovnou tři stroje, které ji mají reprezentovat. Co víme, auta prozatím existují jen jako počítačové návrhy, nicméně Gray Design se chlubí založením mezinárodní aliance s Lotusem a Mansory, která má ideje transformovat na v omezených sériích ručně vyráběnou realitu.
Dvoudveřové kupé Gold Rush si nečiní nároky na nic menšího než způsobovat oněmění davů, což se mu kombinací černého laku, chromu a skutečného zlata jistě podaří, ačkoli to asi neznamená, že všechny pohledy budou obdivné. K technice auta toho víme jen málo. Zeus Twelve Gold Rush by měl mít pod přední kapotou vidlicový dvanáctiválec o objemu 5 935 cm3 a výkonu 517 koní při 6 500 ot./min a to znamená, že švédská firma by si chtěla zajistit přístup k pohonným jednotkám Aston Martin. Agregát z DBS nebo Vantage V12 se má zde postarat o maximální rychlost 302 km/h.
Také další model (opět neskromně) pojmenovaný Magnate má spadeno na britský motor, tentokrát ale z vlajkové lodi automobilky Bentley - typové řady Mulsanne. Dvakrát přeplňovaný osmiválec o objemu 6,75 litru disponuje velmi podobným výkonem 512 koní akorát už při 4 200 ot./min a nejvyšším točivým momentem 1 020 newtonmetrů od 1 750 ot./min. To se bude čtyřsedadlové limuzíně s buď proti směru jízdy otevíranými zadními dveřmi anebo dveřmi „motýlího“ typu vcelku hodit. Zeus Twelve Magnate bude na přání pancéřovaný. Jestli byla odhadovaná maximální rychlost 296 km/h stanovena pro standardní nebo zesílenou variantu, to Gray Design neuvádí.
Posledním automobilem v pořadí je Sigma. Osmnácté písmeno řecké abecedy má v tomto případě reprezentovat luxusněji navrženého konkurenta pro automobily typu Caterham nebo Westfield. Zeus Twelve chce stavět karoserie i většinu komponentů z uhlíkových kompozitů a zaměřit se především na špičkovou aerodynamiku. Prosklený kryt kabiny bude možné odstranit a dále vylepšit výhled i prožitek z jízdy. Pohonná jednotka je opět z ostrovů - dvoulitrový čtyřválec Duratec má přímo pocházet z Caterhamu. Firma uvádí výkon 340 koní při 7 500 otáčkách a poněkud odvážnou maximálku až 290 km/h.
Co z toho nakonec skutečně vznikne jako funkční automobil anebo skončí jako pouhá digitální upoutávka na schopnosti studia Grey Design, se v tuto chvíli neodvažujeme odhadovat. Jistá míra zdravého skepticismu je zde asi na místě, ačkoli jména Lotus a Mansory vypadají vcelku důvěryhodně. Navíc vkus ruské nebo čínské klientely jsou zárukou, že dnes je možné opravdu všechno. Pokud se tedy vážný zájemce přihlásí, může mít pro tuto chvíli alespoň jistotu, že Zeus Twelve nevyrobí ze žádného typu více než dvanáct aut.





Gold Rush se tváří jako GT, ačkoli zlato na kapotě a tvary můžou v někom evokovat americkou klasiku Pontiac Firebird Trans Am
Jakým způsobem se chce Zeus Twelve dostat ke dvanácti pohonným jednotkám z Bentley Mulsanne, to tisková zpráva neuvádí
Firma Grey Design nejdříve představila Sigmu jako elektromobil, nyní by ráda atmosférický dvoulitr z Caterhamu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Tesla dokončila svou první vlastní restauraci postavenou okolo Superchargerů, tady jsou první skutečné fotky
včeraFirma dostala na značky brutální Lamborghini s podtunovou hmotností, stvořila silniční bestii s božským zvukem
15.7.2025Překvapivý nástupce automobilového favorita Jeremyho Clarksona odhalil interiér, je to luxus se závodními geny
14.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Do Brna se vrací MotoGP - po 5 letech včera 12:50
- Pol Espargaro v Brně místo Mavericka Viňalese včera 12:41
- Triumph Scrambler 400 XC: anglická klasika 15.7.2025
- Jake Dixon přechází z Moto2 do MS-Superbike 15.7.2025
- Comeback Jorge Martina na Masecu 15.7.2025
Nejnovější články
Prodeje elektromobilů v USA náhle nabraly směr, který vyděsil automobilky. A to má to nejhorší teprve přijít
včeraMuž si před dvěma léty koupil nové Ferrari. Rozpadat se začalo hned po koupi a nefunguje dodnes, firma roky odmítala záruční opravu
včeraZnačka, která se rozhodla zbavit svá auta zadních oken, nedokáže ani po dvou svolávacích akcích opravit nefunkční parkovací kamery
včeraTesla dokončila svou první vlastní restauraci postavenou okolo Superchargerů, tady jsou první skutečné fotky
včeraNissan v rámci rozsáhlých škrtů rozhodl o zavření jedné ze svých historických továren, tisíce lidí čeká vyhazov
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 07.16. 20:44 - Stepan
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 07.16. 15:45 - pavproch
- Jak vyhledat majitele Autovraku (potřebuju poradit) 07.16. 14:32 - Carrert93
- BMW Divize 07.16. 14:31 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 07.16. 13:10 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 07.16. 12:32 - Truck Daškam
- Toyota obecně 07.15. 21:21 - M.Z.
- Rychlodotazy 07.15. 19:51 - Stepan