Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Značka na oko oddaná elektromobilům mimo EU nenabízí pro některé modely nic než motor 5,0 V8
9.11.2021 | Petr Miler
Nakonec můžeme být rádi, je ale těžké nevnímat pokrytectví značky, když něco hlásá na jednom kontinentu a současně dělá něco úplně úplně jiného na kontinentu druhém.
Slova a činy málokdy bývají totéž, zvláště pak ve světě obchodu a marketingu. Snad jsme si i zvykli na to, že řada firem něco jiného hlásá než později dělá, aby současně mohla ekonomicky fungovat a vypadat při tom dobře před veřejností, kterou její finanční výsledky zase tak moc nezajímají. Nepamatujeme ale moment v historii, kdy by se nůžky těchto dvou světů rozevíraly tak moc jako v této době.
Zejména v posledních měsících pravidelně slýcháme o odhodlání té či oné automobilky přejít jen k elektricky poháněným autům v řádu jednotek let, typicky pak v zemích Evropské unie. Bylo by to fajn, kdyby elektrický pohon přišel jako lepší alternativa k tomu spalovacímu a postupně jej zastiňoval, to by bylo naprosto logické. On ale přišel jako alternativa politicky nařízená a v mnohém horší a jako taková nikdy z podstaty nemůže být dobrou náhradou na místě, kde si lidé mohou a nemusí něco koupit. Tomu místu se říká trh.
Trh z valné většiny elektrická auta odmítá, o tom nemá smysl se přít. Stačí se podívat na bilanci nového, čistě elektrického Fiatu 500, který se prodává 10krát hůř než jeho spalovací předchůdce s 14 léty na krku - protože je podstatně levnější a univerzálnější. Přesto za této situace, při vědomí zjevně omezené atraktivity nové nabídky Fiat přijde s tím, že za 9 let nechce prodávat nic jiného. Jaký toto dává smysl? Zjistili jsme, že lidé něco nechtějí, tak toho nabídneme víc?
To nemůže být reálný obchodní záměr, to zkrátka musí být marketing, kterým se Fiat ohání v době, kdy i finanční trhy na taková slova slyší. S ještě odvážnějšími se dříve vytasil Jaguar, který chce dokonce už za 4 roky prodávat jen elektrická auta, i když ví, že jeho jediný elektrický model je propadák a místo jeho prodejů si koupí emisní odpustky od Tesly. Nevěříme tomu a do trochu jiného kontextu tato slova zasazují i současné činy značky.
Ta v případě sportovního kupé F-Type už dříve nahradila motor značený P380, tedy 3,0litrový šestiválec s kompresorem, který jsme kdysi vyzkoušeli, 5,0litrovým osmiválcem též s kompresorem se sníženým výkonem. To je v dnešní době nevídaný opak downsizingu, který nastává u značky prý oddané tomu, že za 4 roky nebude nabízet žádný spalovací motor.
To ale není vše. Vedle zmíněných dvou osmiválců je do auta montován také dvoulitrový čtyřválec turbo s 300 koňmi (P300), který v Evropě zůstává k dispozici. Ne tak v Austrálii. Tam je auto nově k mání jen s osmiválcem o 450 nebo 575 koních. F-Type Coupe, F-Type Convertible a vedle nich také F-Pace SVR (ten má k dispozici 550 koní) jsou tak v nabídce výlučně s pětilitry. Tomu se říká pevná víra v nízkoemisní budoucnost.
Nám to pochopitelně nevadí, do Jaguaru se osmiválce hodí jako žádné jiné motory a vzhledem k průměrnému nájezdu takového F-Typu bude jeho reálná emisní stopa zlomková oproti jakémukoli firemnímu Passatu 2,0 TDI. Ale proč Britové hlásají, že míří k autům bez spalovacích motorů a na oko bojují proti každému vypuštěnému gramu CO2? Že by to s poptávkou po takových autech přece jen nebylo tak žhavé a jediným motivem k co nejdřívějšímu elektrickému „přepnutí” byl jen politický diktát?
Jaguar F-Type je jedním z aut, která se v Austrálii začínají prodávat jen s osmiválcem 5,0 s kompresorem. V Evropě přitom tatáž automobilka nechce za 4 roky prodávat nic jiného než elektromobily. Foto: Jaguar
Zdroj: Motoring
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 3 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 6 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera
Nové na MotoForum.cz
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? včera 16:00
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time včera 08:03
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
- Novotný a Clark získali důležité poznatky a zkušenosti 26.3.2024
Nejnovější články
- Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
před 2 hodinami - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 3 hodinami - Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
před 5 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 6 hodinami - Stellantis dál propouští ve velkém. Nově končí dalších 3 500 lidí, je to prý součást „energetické a technologické transformace”
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva