Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Značka kdysi proslulá svými motory v Evropě padá ke dnu, letos je ještě níž než loni
16.6.2021 | Petr Prokopec
Ještě nedávno tu prodávala přes 250 tisíc aut ročně, letos už neprodává skoro nic. A je smutně pikantní, že klesá i oproti minulému roku, oproti němuž si automobilky obvykle polepšují.
Pohled na evropské prodeje Hondy musí být pro příznivce japonské značky velmi zraňující. Ještě v živé paměti musí mít rok 2007, kdy automobilka dosáhla svého vrcholu a připsala si 311 801 prodaných vozů. Navíc ani v následujících dvou letech, kdy světem a tedy i starým kontinentem zmítala finanční krize, její prodeje neklesly pod 260 tisíc aut ročně. Zdálo se tedy, že Honda stojí oběma nohama pevně na zemi, pak se ale pokazilo, co mohlo.
Výše zmíněná krize zasáhla Hondu na jejím stěžejním americkém trhu, kde prodeje v roce 2009 klesly takřka o dvacet procent. Na stejné úrovni pak zůstaly po další dva roky, a tak Honda utahovala kohoutky, kde se dalo. Nejprve ukončila své účinkování ve Formuli 1, poté začala vynechávat modernizace některých evropských modelů, třeba Accord v roce 2011 prošel jen velmi mírným omlazením. Prodeje tak šly dolů a vůz o čtyři léta později definitivně skončil bez nástupce.
S rokem 2016 došlo na lehké vzedmutí zájmu publika, do prodeje totiž dorazila Honda CR-V nové generace. Možná měla i na víc, Japonci se ale rozhodli nabízet v Evropě auta už jen bez dieselových motorů, i když v určitých segmentech zákazníci nadále skoro nic jiného nechtějí. To poslalo tento bestseller dolů a s ním i celou značku - loni pak přišel koronavirus, který prodeje srazil o dalších 34,1 procenta na 81 427 kusů. To je skoro čtvrtina toho, co tu Honda prodala o 13 let dříve.
Že už to muselo být dno? Bohužel, ačkoli letos si téměř všechny automobilky polepšují a poklesy vykazují jen proti roku 2019, Honda dále klesá. Za první čtyři měsíce letošního roku prodala pouhých 20 448 aut, o další skoro 15 % méně. To už je opravdu paběrkování, a tak se ani nedivíme spekulacím o tom, že tu japonská automobilka definitivně zabalí.
Něco takového Honda s novým šéfem Toshihirem Mibem odmítá, chce získat zpět ztracená území, musíme se ale ptát, jak toho chce dosáhnout. Klíčové CR-V neinovuje, její proslulé motory přestávají být zajímavé, diesely jsou ze hry a předražené elektrické mini s letos 805 prodanými auty za stavu absurdně vysokých a neudržitelných dotací stěží něco změní. Přáli bychom si, aby to bylo jinak, Hondy jsme měli rádi. Současné modely značky jsou ale stínem jejich předchůdců a zjevně nejsme sami, kdo si toho nedokáže nevšimnout.
Honda CR-V je pro značku klíčovým modelem, nicméně i její evropské registrace razantně klesají. Mimo jiné proto, že vůz již není k mání s dieselem, elektrické a hybridní modely netáhnou. Foto: Honda
Zdroj dat: JATO Dynamics
Bleskovky
- Nejvzácnější a nejpodivnější moderní Lambo se po letech konečně prodalo, i aukční rekord ale musel majitele zklamat
včera - Na Ukrajině se při předvádění se srazili řidiči nových BMW M3 a M4, to se hned tak nevidí
12.6.2024 - Tesly Model Y jako by najednou nikdo nechtěl, německý novinář natočil neskutečné množství neprodaných aut na bývalém vojenském letišti
11.6.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Prakticky nejetá Škoda Octavia s top motorem, 4x4, výbavou a po 1. majiteli může být vaše za cenu obyčejné Fabie
před 5 hodinami - Úleva i pro české řidiče, nová pravidla zavedená italskou vládou znamenají konec většiny stacionárních radarů
před 7 hodinami - BMW dochází nápady, kam by ještě pláclo znak divize M. Poslední umístění je už docela zoufalé
před 8 hodinami - Evropské aktivity Fordu se dál hroutí. Padáka dostalo dalších 1 600 lidí, za poslední dobu je jich už přes 6 tisíc
před 10 hodinami - Řidič si spletl volič převodovky auta s ovládáním hlasitosti a naboural, ukázal tím na větší problém
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva