Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Už i Britové hledají cestu, jak udržet v prodeji auta na benzin místo elektromobilů
25.3.2021 | Petr Prokopec
Neuvážená avíza brzkého konce prodejů aut s motory na benzin a naftu jsou absurdní vždy, někdy ale narazí na příliš velký odpor zákazníků. Tak se tomu stalo v případě Bentley, kterému nezbylo než couvnout.
V poslední době přišlo hned několik automobilek s prohlášeními, kterými se zavázaly od určitého data prodávat jen elektrická auta. Patří mezi ně i Bentley, které chce výlučně elektromobily prodávat už od roku 2030. Jakkoliv však pro aktivisty a politiky je takové prohlášení rajskou hudbou, u cílové klientely vzbudilo paniku. Zákazníci britské automobilky jsou spíše konzervativního charakteru a spousta z nich se rekrutuje z prostředí, ve kterém s elektrickým autem automobilky neuloví v jakkoli dohledné době nikoho. Problémem jistě není vysoká cena, nýbrž omezená praktická využitelnost. Tedy nedostačující dojezd a dlouhá doba dobíjení.
Od listopadu, kdy Bentley se zmíněným prohlášením přišlo, jsou Britové permanentně na telefonu, e-mailu či na osobních schůzkách, a přesvědčují zákazníky, aby neutíkali ke konkurenci. A nezbylo jim než otočit, neboť stejně jako spřízněné Porsche rázem chtějí udržet spalovací jednotky při životě tak dlouho, jak jen to bude možné. Stane se tak s pomocí syntetických paliv, jen zatím není jisté, zda se Bentley do programu Porsche zapojí jen jako odběratel, či rovněž jako investor.
„Zabýváme se udržitelnějšími pohonnými hmotami, ať už jde o syntetické nebo bio-genetické palivo. Myslíme si, že spalovací motory tu s námi budou ještě velmi dlouho, a pokud se tak stane, pak si myslíme, že s nimi může být spojena značná environmentální výhoda v podobě syntetických pohonných hmot. Až přijde ta správná doba, prozradíme vám více detailů, nicméně na tuto technologii nahlížíme velmi pozitivně,“ uvedl na výroční konferenci k tématu technický ředitel značky Matthias Rabe.
To je pozoruhodný obrat, Rabe ale v podstatě jen naváže tam, kde skončil bývalý technický šéf Werner Tietz. Za syntetická paliva bojoval již v roce 2019, kdy uváděl, že „třeba taková Bentayga je velmi často využívána k tahání přívěsů s loděmi nebo koňmi. Se současnými elektromobily ale něco takového možné není.“ Právě z toho důvodu se Bentley mělo rozhlížet po různých řešeních, přičemž jedním z nich byly i palivové články. Ty ale dle Britů nebudou masově použitelné minimálně dalších 10 let.
Ještě delší období tak chce nakonec Bentley překlenout s pomocí syntetických paliv. Podle šéfa značky Adriana Hallmarka sice syntetická paliva nezabrání tomu, aby se elektromobilita stala hlavním pohonem budoucnosti. Mohou však prodloužit život spalovacích vozů, což je v této chvíli asi nejpodstatnější.
Je samozřejmě otázkou, zda tato slova klientelu Bentley uklidní, nicméně s ohledem na směřování celé branže zákazníkům zřejmě nic jiného nezbývá. Jak totiž dokládá Hallmark, „dnes potřebujeme zhruba pět bilionů barelů ropy denně. Nahradit je tedy syntetickými pohonnými hmotami není možné.“ To ale nikdo ani nečeká - většina spotřebované ropy stejně nahrazena nebude, protože je spotřebovávána v místech či způsoby, se kterými elektrická mobilita nemá nic společného. Pak jistě existují oblasti, v nichž se elektromobilům může velmi dobře dařit, pro některá využití jsou ale v tuto chvíli spalovací motory jediným rozumným řešením. A tak není divu, že je ani Bentley rázem nemíní odepisovat.



Bentley chce zachovat spalovací motory ve hře tak dlouho, jak jen to půjde, i proto, že elektrifikace není vhodná třeba pro tahání přívěsů, ke kterému majitelé SUV Bentayga často přistupují. Nejspíše u toho i budou moci zůstat, a to díky syntetickým palivům. Foto: Bentley
Zdroj: Autocar
Bleskovky
Nejdražší Bugatti historie je prodáváno s pomocí fotek, za které by se styděli i lidé inzerující na Bazoši
před 8 hodinamiNejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní sporťák Lamborghini k tomu, k čemu byl stvořen
včeraNěmec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
16.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Testy WSBK - Jerez 2. den včera 19:37
- Honda WN7: elektrický motocykl včera 12:45
- Testy WSBK - Jerez 1. den 16.9.2025
- Test MotoGP v Misanu 15.9.2025
- Ducati Diavel V4 RS a Multistrada V4 RS 2026: absolutní vášeň 15.9.2025
Nejnovější články
Mercedes neuhne, pořád špičkově prodávanou třídu A zařízne už příští rok bez jakéhokoli nástupce
před 2 hodinamiPotápějící se Nissan si našel novou oběť úsporných opatření, opěrky hlavy
před 4 hodinamiDacia udělala z Dusteru levné auto s obrovským prostorem pro náklad, pobere ho 1 150 litrů v základu
před 5 hodinamiMiláček Čechů od Kie je po smrti, místo něj zkusí zaskočit docela jinak pojaté auto. Aspoň pohon má „správný”
před 7 hodinamiNejdražší Bugatti historie je prodáváno s pomocí fotek, za které by se styděli i lidé inzerující na Bazoši
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Auto kolem 500tis.Kč 09.18. 12:39 - Zajda
- Onboard videa 09.18. 09:17 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 09.16. 15:35 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.16. 15:06 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 09.16. 13:16 - tommas
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.15. 18:48 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.15. 14:11 - pavproch