Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Už i Britové hledají cestu, jak udržet v prodeji auta na benzin místo elektromobilů
25.3.2021 | Petr Prokopec
Neuvážená avíza brzkého konce prodejů aut s motory na benzin a naftu jsou absurdní vždy, někdy ale narazí na příliš velký odpor zákazníků. Tak se tomu stalo v případě Bentley, kterému nezbylo než couvnout.
V poslední době přišlo hned několik automobilek s prohlášeními, kterými se zavázaly od určitého data prodávat jen elektrická auta. Patří mezi ně i Bentley, které chce výlučně elektromobily prodávat už od roku 2030. Jakkoliv však pro aktivisty a politiky je takové prohlášení rajskou hudbou, u cílové klientely vzbudilo paniku. Zákazníci britské automobilky jsou spíše konzervativního charakteru a spousta z nich se rekrutuje z prostředí, ve kterém s elektrickým autem automobilky neuloví v jakkoli dohledné době nikoho. Problémem jistě není vysoká cena, nýbrž omezená praktická využitelnost. Tedy nedostačující dojezd a dlouhá doba dobíjení.
Od listopadu, kdy Bentley se zmíněným prohlášením přišlo, jsou Britové permanentně na telefonu, e-mailu či na osobních schůzkách, a přesvědčují zákazníky, aby neutíkali ke konkurenci. A nezbylo jim než otočit, neboť stejně jako spřízněné Porsche rázem chtějí udržet spalovací jednotky při životě tak dlouho, jak jen to bude možné. Stane se tak s pomocí syntetických paliv, jen zatím není jisté, zda se Bentley do programu Porsche zapojí jen jako odběratel, či rovněž jako investor.
„Zabýváme se udržitelnějšími pohonnými hmotami, ať už jde o syntetické nebo bio-genetické palivo. Myslíme si, že spalovací motory tu s námi budou ještě velmi dlouho, a pokud se tak stane, pak si myslíme, že s nimi může být spojena značná environmentální výhoda v podobě syntetických pohonných hmot. Až přijde ta správná doba, prozradíme vám více detailů, nicméně na tuto technologii nahlížíme velmi pozitivně,“ uvedl na výroční konferenci k tématu technický ředitel značky Matthias Rabe.
To je pozoruhodný obrat, Rabe ale v podstatě jen naváže tam, kde skončil bývalý technický šéf Werner Tietz. Za syntetická paliva bojoval již v roce 2019, kdy uváděl, že „třeba taková Bentayga je velmi často využívána k tahání přívěsů s loděmi nebo koňmi. Se současnými elektromobily ale něco takového možné není.“ Právě z toho důvodu se Bentley mělo rozhlížet po různých řešeních, přičemž jedním z nich byly i palivové články. Ty ale dle Britů nebudou masově použitelné minimálně dalších 10 let.
Ještě delší období tak chce nakonec Bentley překlenout s pomocí syntetických paliv. Podle šéfa značky Adriana Hallmarka sice syntetická paliva nezabrání tomu, aby se elektromobilita stala hlavním pohonem budoucnosti. Mohou však prodloužit život spalovacích vozů, což je v této chvíli asi nejpodstatnější.
Je samozřejmě otázkou, zda tato slova klientelu Bentley uklidní, nicméně s ohledem na směřování celé branže zákazníkům zřejmě nic jiného nezbývá. Jak totiž dokládá Hallmark, „dnes potřebujeme zhruba pět bilionů barelů ropy denně. Nahradit je tedy syntetickými pohonnými hmotami není možné.“ To ale nikdo ani nečeká - většina spotřebované ropy stejně nahrazena nebude, protože je spotřebovávána v místech či způsoby, se kterými elektrická mobilita nemá nic společného. Pak jistě existují oblasti, v nichž se elektromobilům může velmi dobře dařit, pro některá využití jsou ale v tuto chvíli spalovací motory jediným rozumným řešením. A tak není divu, že je ani Bentley rázem nemíní odepisovat.



Bentley chce zachovat spalovací motory ve hře tak dlouho, jak jen to půjde, i proto, že elektrifikace není vhodná třeba pro tahání přívěsů, ke kterému majitelé SUV Bentayga často přistupují. Nejspíše u toho i budou moci zůstat, a to díky syntetickým palivům. Foto: Bentley
Zdroj: Autocar
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejnovější články
Fiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
před 11 hodinamiVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
včeraAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
včeraProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
včeraPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva