Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Už i Britové hledají cestu, jak udržet v prodeji auta na benzin místo elektromobilů
25.3.2021 | Petr Prokopec
Neuvážená avíza brzkého konce prodejů aut s motory na benzin a naftu jsou absurdní vždy, někdy ale narazí na příliš velký odpor zákazníků. Tak se tomu stalo v případě Bentley, kterému nezbylo než couvnout.
V poslední době přišlo hned několik automobilek s prohlášeními, kterými se zavázaly od určitého data prodávat jen elektrická auta. Patří mezi ně i Bentley, které chce výlučně elektromobily prodávat už od roku 2030. Jakkoliv však pro aktivisty a politiky je takové prohlášení rajskou hudbou, u cílové klientely vzbudilo paniku. Zákazníci britské automobilky jsou spíše konzervativního charakteru a spousta z nich se rekrutuje z prostředí, ve kterém s elektrickým autem automobilky neuloví v jakkoli dohledné době nikoho. Problémem jistě není vysoká cena, nýbrž omezená praktická využitelnost. Tedy nedostačující dojezd a dlouhá doba dobíjení.
Od listopadu, kdy Bentley se zmíněným prohlášením přišlo, jsou Britové permanentně na telefonu, e-mailu či na osobních schůzkách, a přesvědčují zákazníky, aby neutíkali ke konkurenci. A nezbylo jim než otočit, neboť stejně jako spřízněné Porsche rázem chtějí udržet spalovací jednotky při životě tak dlouho, jak jen to bude možné. Stane se tak s pomocí syntetických paliv, jen zatím není jisté, zda se Bentley do programu Porsche zapojí jen jako odběratel, či rovněž jako investor.
„Zabýváme se udržitelnějšími pohonnými hmotami, ať už jde o syntetické nebo bio-genetické palivo. Myslíme si, že spalovací motory tu s námi budou ještě velmi dlouho, a pokud se tak stane, pak si myslíme, že s nimi může být spojena značná environmentální výhoda v podobě syntetických pohonných hmot. Až přijde ta správná doba, prozradíme vám více detailů, nicméně na tuto technologii nahlížíme velmi pozitivně,“ uvedl na výroční konferenci k tématu technický ředitel značky Matthias Rabe.
To je pozoruhodný obrat, Rabe ale v podstatě jen naváže tam, kde skončil bývalý technický šéf Werner Tietz. Za syntetická paliva bojoval již v roce 2019, kdy uváděl, že „třeba taková Bentayga je velmi často využívána k tahání přívěsů s loděmi nebo koňmi. Se současnými elektromobily ale něco takového možné není.“ Právě z toho důvodu se Bentley mělo rozhlížet po různých řešeních, přičemž jedním z nich byly i palivové články. Ty ale dle Britů nebudou masově použitelné minimálně dalších 10 let.
Ještě delší období tak chce nakonec Bentley překlenout s pomocí syntetických paliv. Podle šéfa značky Adriana Hallmarka sice syntetická paliva nezabrání tomu, aby se elektromobilita stala hlavním pohonem budoucnosti. Mohou však prodloužit život spalovacích vozů, což je v této chvíli asi nejpodstatnější.
Je samozřejmě otázkou, zda tato slova klientelu Bentley uklidní, nicméně s ohledem na směřování celé branže zákazníkům zřejmě nic jiného nezbývá. Jak totiž dokládá Hallmark, „dnes potřebujeme zhruba pět bilionů barelů ropy denně. Nahradit je tedy syntetickými pohonnými hmotami není možné.“ To ale nikdo ani nečeká - většina spotřebované ropy stejně nahrazena nebude, protože je spotřebovávána v místech či způsoby, se kterými elektrická mobilita nemá nic společného. Pak jistě existují oblasti, v nichž se elektromobilům může velmi dobře dařit, pro některá využití jsou ale v tuto chvíli spalovací motory jediným rozumným řešením. A tak není divu, že je ani Bentley rázem nemíní odepisovat.



Bentley chce zachovat spalovací motory ve hře tak dlouho, jak jen to půjde, i proto, že elektrifikace není vhodná třeba pro tahání přívěsů, ke kterému majitelé SUV Bentayga často přistupují. Nejspíše u toho i budou moci zůstat, a to díky syntetickým palivům. Foto: Bentley
Zdroj: Autocar
Bleskovky
- Nové Rychle a zběsile ukázalo v upoutávce víc ze svého děje, je čím dál absurdnější
včera - Nejdrsnější Lamborghini dějin řádící na sněhu je neobvyklá podívaná za miliony korun
14.4.2021 - Fotky z paluby nejdelšího linkového letu světa ukazují mizérii současného létání
14.4.2021 - Superdiesel, který pohřbila nová pravidla EU, se po své smrti ukázal na Autobahnu
13.4.2021 - Někdo naložil na korbu pick-upu snad veškeré vybavení domu, pak s ním vyjel na silnici
11.4.2021
Nejčtenější články
- Čínský sok Škody Octavia Comb míří do EU, k mání bude hned v několika zemích
17.3.2021 - Nadšenci srovnali ve sprintu 18tunový armádní speciál s náklaďákem táhnoucím 3 auta
17.3.2021 - Nejčastější poruchy ojetých SUV ukazují, od jakých žádaných vozů dát ruce pryč
17.3.2021 - Nový Peugeot 308 předčasně odhalen ze všech stran i zevnitř. Je to fešák, ale bez motorů
17.3.2021 - K mání je nejetá silniční verze monstra skupiny B přímo po stvořiteli těchto aut
18.3.2021 - Němec přes rok čekal na dodání nového Ferrari, 6 hodin po převzetí ho totálně zničil
18.3.2021 - Odchod Mitsubishi z části Evropy je hotová věc, rozprodává skvostnou místní kolekci aut
18.3.2021 - Majiteli Jeepu explodoval motor, jedinou chybou jej roztočil až na 50 tisíc otáček
18.3.2021 - Ford oznámil 30 000 svých zaměstnanců, že už nemusí chodit do práce
18.3.2021 (47) - V prodeji se objevilo asi nejbláznivější moderní auto s manuálem, prodala se jich hrstka
18.3.2021
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 16:50 - PepaSFI
- Onboard videa 16:16 - řidičBOB
- Politický koutek 15:48 - Stepan
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 15:45 - M.Z.
- Americké vozy a vše kolem nich 12:18 - 970ka
- Policejní Passaty, Superby a neoznačená měřící vozidla 09:58 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 09:31 - řidičBOB
- Combi 4x4 do 300tis kč 09:04 - Snowman000
- Policejní kontroly a měření 20:24 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 18:51 - pavproch