CRS: nový typ automatu připomíná CVT, ideálně prý sedne elektromobilům

 | 4 příspěvky | 6.9.2013 Petr Prokopec
Reagovat

Nepřihlášený jozephko

Geniálne! Geniálne veci sú.. | 6.9.2013 12:40reagovat
avatar

Geniálne! Geniálne veci sú jednoduché. Prečo to už nenapadlo niekoho predtým?

A viem si pekne predstaviť CVT prevodovku postavené na tejto technológií. Jednoducho budú vedľa seba 2 takéto rovnako veľké kolieska - jedno zmenšené a druhé zväčšené. Prevod sa bude jednoducho meniť súčasným zväčšovaním jedného a zmenšovaním druhého kolieska . Ale to už zabezpečí elektronika tak, aby reťaz bola stále napnutá.

Jediné, čo si zatiaľ neviem predstaviť, je to, ako bude zabezpečené, že pri zväčšovaní kolesa reťaz stále zostane v zuboch - pri zväčšovaní priemeru kolieska totiž rastie aj vzdialenosť medzi zubami.

Ak by sa toto podarilo vyriešiť, ani rýchlosť zmeny prevodu nemusí byť žiadny problém. Ide len o zabezpečenie dokonalej synchronizácie zväčšovania jedného a zmenšovania druhého kolieska. Ale inžinieri už dokázali vyriešiť omnoho väčšie technické oriešky.

vana

Elektromobilům fandím pro.. | 6.9.2013 15:40reagovat
avatar

Elektromobilům fandím pro absolutní jednoduchost jejich mechaniky. Jestli se do nich začnou cpát takovéhle nesmysly, půjdou do sra..ek ještě dřív než se naučí pořádněji jezdit.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Fido

Reakce na: Elektromobilům fandím pro.. | 26.9.2013 16:24reagovat
avatar

Právě tyhle podle vás nesmysly dovedou prodloužit dojezd a zvýšit účinnost rekuperace. To z nich dělá věc pro elektromobil hodně vhodnou.

Jiná cesta ani není, pokud se někdy má stát elektromobil rozumně použitelným. Nové baterky na obzoru nejsou a nic lepšího také ne. Pokud tedy nemáte ukrytý v rukávu malý fůzní reaktor nebo něco podobného.

vana

S tím prodloužením dojezdu.. | 26.9.2013 19:41reagovat
avatar

S tím prodloužením dojezdu to asi moc slavné nebude, jinak by nějakou vícestupňovou převodovku výrobci elektromobilů používali mnohem častěji než u pár raritních typů.

Neříkám že tam nějaký přínos nebude, ale za ty konstrukční komplikace se to asi nevyplatí. To už je asi lepší místo té převodovky přidat ve stejné váze akumulátory

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
Max. 2000 znaku
b_468_60.gif