Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Ford prodává už dva obří motory 7,3 V8 pro osobní auta, Godzilla a Megazilla nabízí až 624 koní od 192 tisíc Kč
11.12.2023 | Petr Prokopec
Obří osmiválce už možná k Americe nepatří tak moc jako kdysi, tamní automobilky ale pořád úplně nezanevřely na své kořeny, dokonce ani Ford. Ten tak teprve nyní naplno rozjel svůj program, v jehož středu je 7,3 litru zdvihového objemu v relativně kompaktních motorech.
Je vskutku otázkou, zda spalovacím motorům, zvláště pak těm objemným, skutečně odzvonilo. Jsme si sice vědomi politického tlaku na to, aby se tak přinejmenším v Evropě stalo co nejdříve, právě kvůli tomu - a faktu, že je v přímém rozporu s technickou a ekonomickou schůdností - ale nevěříme, že k tomu skutečně dojde. Jak ostatně nedávno zmínil šéf koncernu Stellantis - stačí jedny volby a všechno ji jinak.
V zámoří jsou politické tlaky umírněnější, a tak zůstává i palet tam dostupných motorů poněkud pestřejší. Americké publikum tak o objemných motorech nemusí jen snít, může si je i koupit a jejich nabídka se dokonce rozrůstá. S jednou opravdu zajímavou nyní přichází Ford, který až letos dotáhl do konce misi, na kterou se vydal už před třemi lety. Tehdy automobilka ohlásila příchod nového 7,3litrového motoru V8, který by si zákazníci mohli koupit jako holý komponent a následně jej použít v osobním autě dle vlastních představ a preferencí.
Následně však svět zachvátil koronavirus, který u Fordu (a pochopitelně nejen u něj) vyústil v řadu průtahů. Automobilka tak nakonec pustila do světa pouze základní provedení motoru zvané Godzilla, se kterým je spojeno 436 koní výkonu a 646 Nm točivého momentu. To na atmosférickou jednotku rozhodně nejsou špatná čísla, ještě působivější je ovšem cena. Zvláště pak letos, neboť došlo na zlevnění. Nově totiž osmiválec stojí 8 500 dolarů (cca 192 tisíc Kč), tedy o 675 USD (asi 15 300 Kč) méně než loni.
Tím ale dobré zprávy teprve začínají. Modrý totiž aktuálně pustil do prodeje i variantu zvanou Megazilla, u které sice zůstal zachován objem, ovšem výkon narostl na 624 koní a točivý moment dokonce na 868 Nm. Mluvčí Fordu zároveň dodal, že pohonná jednotka je díky speciálně navrženému sání dokonce užší než pětilitrový osmiválec Coyote, jenž běžně odvádí svou práci pod kapotou Mustangu. Pod jeho kapotu se tedy obří 7,3litrový agregát vejde bez výraznějších úprav, opravdu to není motor pro pick-upy a spol.
Řada firem navíc oznámila, že osmiválcový motor má obrovský potenciál k dalším úpravám. Třeba společnost Merkel Racing Engines se chlubí výkonem 1 129 koní, zatímco Willis Performance Enterprises má na kontě dokonce 1 470 koní. V obou případech navíc byla jako základ použita verze Godzilla, v případě nové varianty motoru tak nejspíše bude možné počítat s ještě působivějšími čísly. To nicméně platí také o cenách, které už nebudou tak pěkné jako u základu.
Ford si totiž za Megazillu účtuje 22 995 USD (cca 520 tisíc Kč), přičemž stejně jako u méně výkonné Godzilly vám dané peníze zajistí pouze dodání samotného agregátu, olejové vany a příslušné kabeláže. Za startér a veškeré další příslušenství je třeba doplácet, stejně jako za odpovídající převodovku. A to se ani nezmiňujeme o samotném voze, do kterého je třeba vše naskládat. Na rozdíl od Evropy ale Američanům alespoň zůstala možnost volby.

Za něco málo přes půl milionu korun si Američané novou mohou koupit Megazillu, tedy výkonnější variantu 7,3litrového osmiválce. Slabší Godzilla o stejném objemu nyní stojí jen 192 tisíc Kč. Foto: Ford
Zdroj: Ford
Bleskovky
První elektrické Ferrari poprvé nachytali v provozu ve vlastní kůži, působí spíš jako dodávka
včeraRusové ukázali smrtící riziko špatného zacházení s pneumatikami, na místě dokáže rozsekat celé auto na hadry
24.9.2025Jediný déšť proměnil parkovací garáž v jezero, naráz zničil přes 270 i vzácných a cenných aut
22.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Slavný designér BMW a Ferrari strhal přelomový Jaguar. Je prý nedodělaný a nezajímavý z každého úhlu
26.8.2025Opel definitivně zrušil plán přejít jen na elektrická auta do roku 2028, nechce skončit jako Porsche
27.8.2025Bentley znovu mění strategii. Vrátí se k už odpískané technice, aby se znovu vlichotilo do přízně ztracené klientely
27.8.2025Mazda pracuje na revolučním spalovacím motoru s nulovými emisemi CO2 i při spalování klasického benzinu
27.8.2025Město se pokusilo omezit hluk z aut instalací „hlukového radaru”, který by pokutoval řidiče, dosáhlo pravého opaku
27.8.2025
Živá témata na fóru
- Za kolik jezdíte s benzínem? 09.26. 23:17 - abgx1
- IT poradna 09.26. 20:16 - Brus
- phev sup/passat vs EV vs rav4? 09.26. 16:23 - delphin
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.26. 15:03 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 09.24. 22:30 - řidičBOB
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 09.24. 20:12 - Truck Daškam
- Politický koutek 09.24. 07:20 - řidičBOB
- Onboard videa 09.23. 18:46 - řidičBOB