Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Ford prodává už dva obří motory 7,3 V8 pro osobní auta, Godzilla a Megazilla nabízí až 624 koní od 192 tisíc Kč
11.12.2023 | Petr Prokopec
Obří osmiválce už možná k Americe nepatří tak moc jako kdysi, tamní automobilky ale pořád úplně nezanevřely na své kořeny, dokonce ani Ford. Ten tak teprve nyní naplno rozjel svůj program, v jehož středu je 7,3 litru zdvihového objemu v relativně kompaktních motorech.
Je vskutku otázkou, zda spalovacím motorům, zvláště pak těm objemným, skutečně odzvonilo. Jsme si sice vědomi politického tlaku na to, aby se tak přinejmenším v Evropě stalo co nejdříve, právě kvůli tomu - a faktu, že je v přímém rozporu s technickou a ekonomickou schůdností - ale nevěříme, že k tomu skutečně dojde. Jak ostatně nedávno zmínil šéf koncernu Stellantis - stačí jedny volby a všechno ji jinak.
V zámoří jsou politické tlaky umírněnější, a tak zůstává i palet tam dostupných motorů poněkud pestřejší. Americké publikum tak o objemných motorech nemusí jen snít, může si je i koupit a jejich nabídka se dokonce rozrůstá. S jednou opravdu zajímavou nyní přichází Ford, který až letos dotáhl do konce misi, na kterou se vydal už před třemi lety. Tehdy automobilka ohlásila příchod nového 7,3litrového motoru V8, který by si zákazníci mohli koupit jako holý komponent a následně jej použít v osobním autě dle vlastních představ a preferencí.
Následně však svět zachvátil koronavirus, který u Fordu (a pochopitelně nejen u něj) vyústil v řadu průtahů. Automobilka tak nakonec pustila do světa pouze základní provedení motoru zvané Godzilla, se kterým je spojeno 436 koní výkonu a 646 Nm točivého momentu. To na atmosférickou jednotku rozhodně nejsou špatná čísla, ještě působivější je ovšem cena. Zvláště pak letos, neboť došlo na zlevnění. Nově totiž osmiválec stojí 8 500 dolarů (cca 192 tisíc Kč), tedy o 675 USD (asi 15 300 Kč) méně než loni.
Tím ale dobré zprávy teprve začínají. Modrý totiž aktuálně pustil do prodeje i variantu zvanou Megazilla, u které sice zůstal zachován objem, ovšem výkon narostl na 624 koní a točivý moment dokonce na 868 Nm. Mluvčí Fordu zároveň dodal, že pohonná jednotka je díky speciálně navrženému sání dokonce užší než pětilitrový osmiválec Coyote, jenž běžně odvádí svou práci pod kapotou Mustangu. Pod jeho kapotu se tedy obří 7,3litrový agregát vejde bez výraznějších úprav, opravdu to není motor pro pick-upy a spol.
Řada firem navíc oznámila, že osmiválcový motor má obrovský potenciál k dalším úpravám. Třeba společnost Merkel Racing Engines se chlubí výkonem 1 129 koní, zatímco Willis Performance Enterprises má na kontě dokonce 1 470 koní. V obou případech navíc byla jako základ použita verze Godzilla, v případě nové varianty motoru tak nejspíše bude možné počítat s ještě působivějšími čísly. To nicméně platí také o cenách, které už nebudou tak pěkné jako u základu.
Ford si totiž za Megazillu účtuje 22 995 USD (cca 520 tisíc Kč), přičemž stejně jako u méně výkonné Godzilly vám dané peníze zajistí pouze dodání samotného agregátu, olejové vany a příslušné kabeláže. Za startér a veškeré další příslušenství je třeba doplácet, stejně jako za odpovídající převodovku. A to se ani nezmiňujeme o samotném voze, do kterého je třeba vše naskládat. Na rozdíl od Evropy ale Američanům alespoň zůstala možnost volby.

Za něco málo přes půl milionu korun si Američané novou mohou koupit Megazillu, tedy výkonnější variantu 7,3litrového osmiválce. Slabší Godzilla o stejném objemu nyní stojí jen 192 tisíc Kč. Foto: Ford
Zdroj: Ford
Bleskovky
Nové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025Srovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
5.5.2025
Nejnovější články
Bentley právě realizovalo největší objednávku ve své historii, jediný zákazník si najednou převzal 9 aut
před hodinouPoláci sestrojili létající motorku jako z Hvězdných válek, chtějí ji sériově vyrábět a prodávat
včeraKarta se obrátila, Renault ve svých autech začal používat techniku, kterou jako první nasadila Dacia
včeraNěmci srovnali elektrické kombíky Audi A6 a BMW i5. Vedle dieselových verzí to připomíná automobilovou paralympiádu
včeraFirma, ve které VW loni utopil 44 miliard, po ohlášení výsledků dál ztrácí svou hodnotu, VW do ní musí přisypat dalších 22 miliard
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva