Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Mechanik doma vyřešil jednu z bolístek bezklíčového vstupu Škod, VW a dalších
18.11.2019 | Mirek Mazal
Bezklíčový vstup a start si dnes můžete pořídit snad do všech aut koncernu VW, ta levnější a starší ale trpí slabinou, která dříve či později naštve - vše funguje jen přes přední kliky.
Součástí výběru každého nového auta je zkoumání možností rozšíření základní technické, komfortní či bezpečnostní výbavy o další prvky. Po motorizaci je specifikace příplatků obvykle druhý nejdůležitější krok volby, když už tedy neexistuje šance svobodně zvolit mezi automatickou a manuální převodovkou.
Šíře možností je dnes opravdu velká, a tak není problém, aby se ze základního VW Golf 1,0 TSI stal špičkově vybavený Golf R s pohonem 4x4 a výkonem 310 koní (228 kW). Právě takový stroj si ve žluté barvě objednal mechanik Charles vystupující na internetu po přezdívkou Humble Mechanic. Součástí výbavy jeho exempláře je i systém bezklíčového přístupu, stejně jako spousta jiných majitelů menších aut koncernu VW ale „skromný mechanik” rychle přišel na to, že opravdu bezklíčový je vstup do auta pouze pouze přes přední dveře.
Stejnou bolístkou trpí všechna levnější auta od značek skupiny Volkswagen, Škodu nevyjímaje. Třeba i do Octavie nebo Superbu si můžete koupit systém zvaný Kessy, jen na klikách předních dveří ale má senzory, které dovolí odemykání či zamykání auta bez použití klíče. Pokud tedy například přijdete k autu s malým dítětem a chcete jen nejprve usadit na zadní sedadla, nestačí vzít za kliku zadních dveří - musíte buď nejprve vzít za tu přední nebo auto otevřít klíčem. To opravdu není moc komfortní a jde tu jen o peníze - třeba už Audi A4 léta otevírá všemi čtyřmi, o dražších modelech ani nemluvě.
Charles se tedy věrný své přezdívce rozhodl dodělat keyless pro zadní kliky sám a i ostatním ukázal cestu z nesnází. Jako obvykle prokázal kreativní myšlení, protože vyrobit funkční zařízení nebylo nic jednoduchého. Začal srovnáním předních a zadních klik Golfu, které jsou naštěstí stejné, proto by měl sedět modul odemykání. Podle čísel dílů zepředu Charles sehnal všechny součástky keyless včetně rezervní kabeláže a za pomoci složitého obrazového schématu elektrických rozvodů začal zapojovat díly do funkčního celku.
Elektrikáři snadno pochopí dílčí postupy, zbytek populace může jen s otevřenou pusou sledovat spojování kabelů podle papírové předlohy s nákresy elektriky vedoucí od klik do řídicí jednotky Golfu. Barevné vodivé šňůry opatřené čísly pro lepší orientaci patří do konektorů skrytých pod palubní deskou. Černá hranatá krabička za měkkým krytem řídí pohodlné odemykání a zamykání, do tohoto snadno přístupného zařízení je potřeba připojit všechny připravené dráty. Titěrná práce spočívá v zasunování očíslovaných vodičů do prázdných políček konektoru opatřených odpovídajícími čísly.
Kompletně propojený modul se všemi dveřmi je dále potřeba aktivovat autodiagnostikou přes počítač. Program dovede načítat elektroniku Golfu včetně systému keyless pod sériovým kódem 3Q0 959 435 L. Několik dobře mířených kliků myší spustí bezklíčovou technologii a zaškrtnutím levých zadních, respektive pravých zadních dveří se spustí vytoužená funkce dodávaná z výroby jen pro vyšší koncernové modely.
Kódování vyžaduje odborné znalosti, které Humble Mechanic představil ve videu. Sestřih všech důležitých kroků může pomoci schopnějšími kutilovi spustit keyless, méně nadaným automechanikům nelze garážovou instalaci bezklíčového odemykání pro zadní dveře doporučit. I zkušenému Charlesi se to povedlo až na druhý pokus, když zapomněl správně uzemnit svoji domácí instalaci nových vodičů do kabiny Volkswagenu. Po jeho pokusech a omylech to ale dalším půjde nepochybně snáze.


























Pomoc pro majitele koncernových aut s keyless jen vepředu. Je možné zapojit i zadní dveře, ale proces není úplně jednoduchý
Zdroj: HumbleMechanic@Youtube
Bleskovky
Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
včera (3)Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025Nové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025
Nejnovější články
Dědic Fiatu a šéf Renaultu dali EU ultimátum: Buď něco změníte teď, nebo tu zničíte autoprůmysl, za 5 let bude pozdě
včeraNěmci vrátili život legendárnímu Audi Quattro. Vypadá jako zamlada, má ale skoro třikrát víc výkonu
včeraBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
včera (3)Mercedes nechtěl motory V8 nabízet už skoro pro nic, teď otočil a jejich novou generaci chce nacpat takřka do všeho
včeraBizarní prodlužovač dojezdu Tesly je totální fiasko. Nesmyslné řešení nakonec nedostane nikdo, firma vrací zálohy
včera
Živá témata na fóru
- Cyklistické vlákno 05.10. 19:29 - Zajda
- whitelist & blacklist 05.10. 09:44 - Stepan
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.10. 07:08 - Brus
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan
- OT - zavírám krám, uklízím 05.09. 14:42 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.09. 14:38 - pavproch
- Detektory policejních radarů 05.09. 13:40 - řidičBOB
- BMW Divize 05.09. 13:18 - pavproch