Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Mechanik doma vyřešil jednu z bolístek bezklíčového vstupu Škod, VW a dalších
18.11.2019 | Mirek Mazal
Bezklíčový vstup a start si dnes můžete pořídit snad do všech aut koncernu VW, ta levnější a starší ale trpí slabinou, která dříve či později naštve - vše funguje jen přes přední kliky.
Součástí výběru každého nového auta je zkoumání možností rozšíření základní technické, komfortní či bezpečnostní výbavy o další prvky. Po motorizaci je specifikace příplatků obvykle druhý nejdůležitější krok volby, když už tedy neexistuje šance svobodně zvolit mezi automatickou a manuální převodovkou.
Šíře možností je dnes opravdu velká, a tak není problém, aby se ze základního VW Golf 1,0 TSI stal špičkově vybavený Golf R s pohonem 4x4 a výkonem 310 koní (228 kW). Právě takový stroj si ve žluté barvě objednal mechanik Charles vystupující na internetu po přezdívkou Humble Mechanic. Součástí výbavy jeho exempláře je i systém bezklíčového přístupu, stejně jako spousta jiných majitelů menších aut koncernu VW ale „skromný mechanik” rychle přišel na to, že opravdu bezklíčový je vstup do auta pouze pouze přes přední dveře.
Stejnou bolístkou trpí všechna levnější auta od značek skupiny Volkswagen, Škodu nevyjímaje. Třeba i do Octavie nebo Superbu si můžete koupit systém zvaný Kessy, jen na klikách předních dveří ale má senzory, které dovolí odemykání či zamykání auta bez použití klíče. Pokud tedy například přijdete k autu s malým dítětem a chcete jen nejprve usadit na zadní sedadla, nestačí vzít za kliku zadních dveří - musíte buď nejprve vzít za tu přední nebo auto otevřít klíčem. To opravdu není moc komfortní a jde tu jen o peníze - třeba už Audi A4 léta otevírá všemi čtyřmi, o dražších modelech ani nemluvě.
Charles se tedy věrný své přezdívce rozhodl dodělat keyless pro zadní kliky sám a i ostatním ukázal cestu z nesnází. Jako obvykle prokázal kreativní myšlení, protože vyrobit funkční zařízení nebylo nic jednoduchého. Začal srovnáním předních a zadních klik Golfu, které jsou naštěstí stejné, proto by měl sedět modul odemykání. Podle čísel dílů zepředu Charles sehnal všechny součástky keyless včetně rezervní kabeláže a za pomoci složitého obrazového schématu elektrických rozvodů začal zapojovat díly do funkčního celku.
Elektrikáři snadno pochopí dílčí postupy, zbytek populace může jen s otevřenou pusou sledovat spojování kabelů podle papírové předlohy s nákresy elektriky vedoucí od klik do řídicí jednotky Golfu. Barevné vodivé šňůry opatřené čísly pro lepší orientaci patří do konektorů skrytých pod palubní deskou. Černá hranatá krabička za měkkým krytem řídí pohodlné odemykání a zamykání, do tohoto snadno přístupného zařízení je potřeba připojit všechny připravené dráty. Titěrná práce spočívá v zasunování očíslovaných vodičů do prázdných políček konektoru opatřených odpovídajícími čísly.
Kompletně propojený modul se všemi dveřmi je dále potřeba aktivovat autodiagnostikou přes počítač. Program dovede načítat elektroniku Golfu včetně systému keyless pod sériovým kódem 3Q0 959 435 L. Několik dobře mířených kliků myší spustí bezklíčovou technologii a zaškrtnutím levých zadních, respektive pravých zadních dveří se spustí vytoužená funkce dodávaná z výroby jen pro vyšší koncernové modely.
Kódování vyžaduje odborné znalosti, které Humble Mechanic představil ve videu. Sestřih všech důležitých kroků může pomoci schopnějšími kutilovi spustit keyless, méně nadaným automechanikům nelze garážovou instalaci bezklíčového odemykání pro zadní dveře doporučit. I zkušenému Charlesi se to povedlo až na druhý pokus, když zapomněl správně uzemnit svoji domácí instalaci nových vodičů do kabiny Volkswagenu. Po jeho pokusech a omylech to ale dalším půjde nepochybně snáze.


























Pomoc pro majitele koncernových aut s keyless jen vepředu. Je možné zapojit i zadní dveře, ale proces není úplně jednoduchý
Zdroj: HumbleMechanic@Youtube
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nejnovější články
Potopená obří loď zapálená podle všeho elektromobily pohřbila na dně oceánu auta za miliardy. A účet za celé fiasko dál roste
před 3 hodinamiOjetá Audi A6 a A7 lákají na image držáku ve spojení s nízkými cenami, pozor ale na typický nešvar prestižních aut
včeraKlání německých superkombíků a supersedanů znovu ukázalo pomíjivost hybridních pohonů, s prázdnými baterkami budou nahrané
včeraČíňané musí mít vždy o něco víc. Zatímco Audi končí u A8, oni ukázali A9L, na svou velikost a luxus uvnitř stojí pakatel
včeraNejvětší dnešní propadák Škody dál líže dno prodejních tabulek. Prodává se ještě 4x hůř než beztak nechtěná Scala
včera