Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Mechanik ukázal, jak se v elektrickém propadáku VW mění pylový filtr, musíte rozebrat skoro půlku auta
včera | Petr Miler
Že nad konstrukcí tohoto auta nikdo moc nepřemýšlel, ukazuje už to, že vůbec vzniklo, neboť dává pramalý smysl jako celek. Míru deficitu prozíravosti jeho autorů ale naplno ukazují teprve detaily jeho konstrukce, tohle je opravdu velká absurdita.
Němci mohou říkat, co chtějí, jejich pokus o elektrickou dodávku ID.Buzz ale vždy byl a pořád je prodejní propadák, na kterém majitelé prodělávají kalhoty. Divit se vážně není čemu, pokud do auta, které má v prvé řadě něco nebo někoho někam levně odvézt, dáte 77kWh baterii odpovídající ani ne 20litrové nádrži na naftu, a necháte majitele platit statisícové ztráty hodnoty v krátkém čase. Takto fungující auto zcela odporuje primárnímu smyslu jeho existence.
Tak nějak jsme se už smiřovali s tím, že nad ID.Buzzem jednoho dne prostě zajde slunce stejně jako nad většinou podobných vozů, a nebudeme se k němu muset nijak obšírněji vracet. Mechanik, který si na internetu říká Chromelizard, nás ale donutil plány změnit. Ukázal totiž, že v případě ID.Buzzu nebyly hlavy vypnuty jen v momentě jeho ideového zrodu, ale i v momentě, kdy někdo vymýšlel jeho elementární konstrukci. Anebo je to možná naopak - tady se někdo možná až moc snažil, aby něco tak nesmyslného dal dohromady.
Elektrická auta jsou totiž svou základní konstrukcí jednodušší. A byť též vyžadují řadu pravidelných servisních zásahů, nejčastější výměny oleje, olejových filtrů nebo vzduchových filtrů u nich z velké části odpadají. Jiné prvky jako kabinový vzduchový filtr obvykle nazývaný pylový, ty ale zůstávají. A měnit se pochopitelně musí.
Vzhledem k primitivnosti zbylé konstrukce by bylo na místě předpokládat, že když konstruktéři nemusí přemýšlet nad tím, jak snadno umožnit třeba výměnu oleje, bude zbylý servis o to jednodušší. Chyba lávky, je o to složitější. A Chromelizard vám na videu níže ukáže, jak absurdní operací jeho výměna je.
Nejprve musíte z auta odmontovat přední masku, jak naznačuje hlavní fotka z nedávného aukčního prodeje. Následně je nutné odpojit několik konektorů, vyjmout trysku ostřikovače čelního skla a poté odšroubovat skrze otevřené boční dveře několik šroubů, které drží na autě části předních blatníků. Teprve poté lze odstranit dvě části karoserie pod čelním sklem, jež teprve uvolní přístup k pouzdru pylového filtru. Také to je třeba otevřít a pak teprve můžete filtr vyjmout.
Podívejte se na to na videu níže, je to směšně absurdní a zdlouhavé, tohle všechno je nutné udělat jen pro jeden jediný filtr, který ani neovlivňuje jízdní funkce vozu. A to měla být příď ID.Buzzu navržena tak, aby poskytovala snadný přístup k vyměnitelným prvkům. Povedlo se! Jako ID.Buzz sám...



Je hit ID.Buzz mít. Tohle konkrétní auto jeho prvního majitele zruinovalo rychlým poklesem hodnoty, nakonec ale může být rád, že na autě nemusel měnit kabinový vzduchový filtr... Foto: Bring A Trailer, tiskové materiály
@chromelizard Volkswagen ID. Buzz 2024 Pollen Filter Replacement #volkswagen #idbuzz #2024 #vw #van #pollenfilter #mechanic #buzz #mechanicsoftiktok #cartok #automaintenance #germancars son original - dj.mk.18
Zdroj: chromelizard@TikTok
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025Jedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Honda se zbavuje Chantry: rozchod je kompletní, i za cenu ztráty sponzora včera 14:31
- Qualifying 8h Suzuka: Honda před BMW včera 11:29
- Iannone končí po sezóně v týmu Go Eleven včera 10:03
- Suzuka 8h - první kvalifikace včera 08:38
- Kalendář MS-Superbike 2026 31.7.2025
Nejčtenější články
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Audi zažívá tvrdý vnitřní rozkol. Sázka na elektromobily byla „nešťastná”, teď jsme „ztratili flexibilitu”, říká místopředseda dozorčí rady
2.7.2025Co ještě je na novém Mercedesu „fejk”? Manažer sportovní divize přiznal další absurdní faleš, tohle auto je virtuální realita
3.7.2025Další detaily k chystané elektrické Octavii ukazují, jak moc Škoda ztratila cestu a dál ignoruje realitu
3.7.2025Prodeje VW v USA se dramaticky propadají, největší průšvih nepřekvapí ani v nejmenším
3.7.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva