Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Nový motor Porsche 4,0 V8 biturbo detailně, dává až 550 koní
9.5.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový přeplňovaný osmiválec je o něco výkonnější než stávající 4,8litrová jednotka, zaměřuje se ale hlavně na nižší spotřebu paliva resp. emise CO2.
Na letošním vídeňském motorářském sympoziu bylo poměrně živo, zejména díky koncernu VW Group. Představil se tam motor 1,5 TSI Evo, který jako první masově vyráběný benzínový agregát zavádí do výroby variabilní geometrii lopatek turbodmychadla, ale rovněž pohonné ústrojí nového Bugatti Chiron. Nechyběly ani diesely, z koncernové stáje hlavně Audi 4,0 V8 TDI s elektrickým turbem, pozoruhodný byl ale také nový šestiválec BMW 50 se čtveřicí turb. Dnes se opět podíváme do dílen VW Groupe a posvítíme si detailněji na nový čtyřlitrový osmiválec Porsche.
Nový motor se poprvé představí pod kapotou druhé generace Porsche Panamera, kde bude dávat 550 koní a 770 Nm. Ve srovnání se stávající variantou Turbo osazenou 4,8litrovým osmiválcem tak nejde o enormní nárůst, nicméně Dr. Ing. Thomas Günther ve své prezentaci několikráte uvedl, že hlavní oblastí zlepšení nového motoru je výrazně nižší spotřeba paliva resp. emise CO2.
Nic konkrétního prozatím zmíněno nebylo, nicméně pohonná jednotka počítá s deaktivací poloviny válců. Tento režim je přitom aktivován v rozmezí 950 až 3 500 otáček, kdy dochází k redukci spotřeba paliva až o 30 procent. Kromě toho se na menší žíznivosti podílí také Ottův cyklus, stejně jako nízká hmotnost osmiválce - kliková skříň včetně doplňků váží pouhých 39 kilogramů.
Zmínit můžeme také přeplňování usazené mezi válci, které počítá s elektricky řízenými ventily recirkulace výfukových plynů. Samotná turbodmychadla jsou typu twin-scroll, chladicí okruh se pro změnu pyšní nezávislou hřídelí a termostatem s přednastavenými mapami. Porsche jej navíc zasadilo přímo mezi jednotlivé válce, pročež bylo dosaženo větší účinnosti.
Pohonná jednotka byla od počátku navrhována v součinnosti s Audi a přeplňovaným třílitrem V6, pročež může být použita jak v kombinaci s platformou MLB a pohonem předních kol, tak v případě architektury MSB a pohonu zadních kol. Šestiválec pak doplňuje klasický osmistupňový automat ZF, osmiválec pro změnu osmistupňová dvouspojková převodovka.
Günther dále uvedl, že samotná pohonná jednotka není konečnou, neboť motor je již připraven na hybridizaci. Osazen přitom bude v celé řadě koncernových vozů, přičemž zejména v kombinaci s elektromotorem lze očekávat ještě vyšší výkon a nižší papírovou spotřebu.
Porsche ve Vídni představilo nový čtyřlitrový přeplňovaný osmiválec
Prezentace Porsche jej popisuje do detailu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch