Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Nový motor Porsche 4,0 V8 biturbo detailně, dává až 550 koní
9.5.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový přeplňovaný osmiválec je o něco výkonnější než stávající 4,8litrová jednotka, zaměřuje se ale hlavně na nižší spotřebu paliva resp. emise CO2.
Na letošním vídeňském motorářském sympoziu bylo poměrně živo, zejména díky koncernu VW Group. Představil se tam motor 1,5 TSI Evo, který jako první masově vyráběný benzínový agregát zavádí do výroby variabilní geometrii lopatek turbodmychadla, ale rovněž pohonné ústrojí nového Bugatti Chiron. Nechyběly ani diesely, z koncernové stáje hlavně Audi 4,0 V8 TDI s elektrickým turbem, pozoruhodný byl ale také nový šestiválec BMW 50 se čtveřicí turb. Dnes se opět podíváme do dílen VW Groupe a posvítíme si detailněji na nový čtyřlitrový osmiválec Porsche.
Nový motor se poprvé představí pod kapotou druhé generace Porsche Panamera, kde bude dávat 550 koní a 770 Nm. Ve srovnání se stávající variantou Turbo osazenou 4,8litrovým osmiválcem tak nejde o enormní nárůst, nicméně Dr. Ing. Thomas Günther ve své prezentaci několikráte uvedl, že hlavní oblastí zlepšení nového motoru je výrazně nižší spotřeba paliva resp. emise CO2.
Nic konkrétního prozatím zmíněno nebylo, nicméně pohonná jednotka počítá s deaktivací poloviny válců. Tento režim je přitom aktivován v rozmezí 950 až 3 500 otáček, kdy dochází k redukci spotřeba paliva až o 30 procent. Kromě toho se na menší žíznivosti podílí také Ottův cyklus, stejně jako nízká hmotnost osmiválce - kliková skříň včetně doplňků váží pouhých 39 kilogramů.
Zmínit můžeme také přeplňování usazené mezi válci, které počítá s elektricky řízenými ventily recirkulace výfukových plynů. Samotná turbodmychadla jsou typu twin-scroll, chladicí okruh se pro změnu pyšní nezávislou hřídelí a termostatem s přednastavenými mapami. Porsche jej navíc zasadilo přímo mezi jednotlivé válce, pročež bylo dosaženo větší účinnosti.
Pohonná jednotka byla od počátku navrhována v součinnosti s Audi a přeplňovaným třílitrem V6, pročež může být použita jak v kombinaci s platformou MLB a pohonem předních kol, tak v případě architektury MSB a pohonu zadních kol. Šestiválec pak doplňuje klasický osmistupňový automat ZF, osmiválec pro změnu osmistupňová dvouspojková převodovka.
Günther dále uvedl, že samotná pohonná jednotka není konečnou, neboť motor je již připraven na hybridizaci. Osazen přitom bude v celé řadě koncernových vozů, přičemž zejména v kombinaci s elektromotorem lze očekávat ještě vyšší výkon a nižší papírovou spotřebu.

Porsche ve Vídni představilo nový čtyřlitrový přeplňovaný osmiválec
Prezentace Porsche jej popisuje do detailu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský hit, který vypadá i jede jako Porsche, ale stojí jako Škoda, oficiálně dorazil do Evropy, první kus přihlásili v Německu
9.7.2025I levná základní Corvette v klání osmiválcových sporťáků ukázala, jak výjimečná je, silnějšího konkurenta roznesla na kopytech
8.7.2025Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
7.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sachsenring bez «Bestie» včera 19:35
- Pre Sachsenring včera 10:00
- Pre Donington 9.7.2025
- BMW R12 Toprak Passion: stavba od brněnských FSB Motor Works 9.7.2025
- Časový program Grand Prix Sachsenringu 9.7.2025
Nejnovější články
Japonci dál posouvají možnosti nového řešení spalovacího motoru. S téměř nulovými emisemi ho nasadí ve světové rallye
před hodinouOjetá SUV BMW lákají v bazarech na velké motory za malé ceny. Detailní data TÜV ukazují, na co si dát pozor
včeraStudie ukázala, kolik kapacity baterií ztrácí elektromobily postupem času. Tragickou bilanci někteří zkouší podat jako dobrou zprávu
včeraK mání je neobvyklé BMW M3 s posuvnými zadními dveřmi. Vypadá jako rozbité, ale je to speciální tovární úprava
včeraPorsche trvá na tom, že stvořilo nejlepší elektromobil světa. Je to ale nejhůř prodávané auto značky, za 2 roky přišlo o polovinu kupců
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva