Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Opel Astra OPC 2012 má lamelový samosvorný diferenciál Drexler
15.3.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Na povrch vyplouvají další detaily o nové Astře OPC. Nově jsme se dozvěděli, že o přenos výkonu na silnici se postará specifický samosvor od Drexleru.
Už párkrát jsme si „stěžovali”, že Opel posouvá do prodejů novou Astru OPC, aniž by ji představil se všemi jejími technickými detaily. Obecné informace jsou známé, řada podrobností ale zůstává obestřena tajemstvím. Je jasné, že se je postupně dozvíme, ať už se Opel k jejich zveřejňování postaví jakkoli, ale o to zřejmě automobilce jde. Nejnověji se výrobce podělil o pár informací týkajících se samosvorného diferenciálu, který používá jeho přední osa.
Už fakt, že jde o produkt známého německého výrobce tohoto „náčiní”, firmy Drexler, je dosti zajímavý. Její samosvorný diferenciál se prý dosud nikdy neobjevil v sériové vyráběné předokolce, to ale lidé od Opelu trochu přehání. Podle dostupných informací se to samé řešení nachází již v Corse OPC Nürburgring Edition, ale možná její pětisekusovou výrobu nepovažují Němci za dostatečně sériovou. Buď jak buď jde o nasazení dosti výjimečné.
OPC dostalo od Drexlera do vínku tzv. lamelový samosvor, který se u silničních aut s předním náhonem objevuje spíše zřídka. Obvykle se totiž uzavírá velmi agresivně a pro běžné řidiče se tím vůz stává i přes lepší trakci hnaných kol obtížněji ovladatelným - fungování diferenciálu totiž značně ovlivňuje řízení a jízda vyžaduje mnohem preciznější práci s plynem, na kterou řidiči odkojení „otevřenými” diferenciály nejsou zvyklí. Sázka na tento typ řešení je tedy od Opelu, zvláště v dnešní době, dosti odvážná. Automobilka ale tvrdí, že její řešení nedostatky netrpí.
Šéf divize OPC a bývalý závodník Volker Strycek (mimochodem, pěkné jméno...) k tomu dokonce řekl, že řešení Drexleru je naopak pro řízení velmi příjemné. Výsledek přímo srovnává s poslední generací Focusu RS, který používá diferenciál reagující na točivý moment (tedy tzv. torque-sensing, zná někdo lepší český popis?) od další veličiny oboru, firmy Quaife. Už u něj je přenos projevů práce diferenciálu do volantu omezený (ale zdaleka ne nulový či minimální) a Opel má být v tomto směru ještě dál - známé „tahání za volant” má být velmi malé a pomáhat tomu má i specifické řešení přední nápravy, kterému Opel říká HiPerStrut.
Zajímavé je, že sám Strycek, vítěz německého šampionátu cestovních vozů z roku 1984 (pozoruhodné je, že se jím stal, i když za celou kariéru nevyhrál v DTM ani jeden závod) působil jako jeden z testovacích pilotů, kteří měli na starosti závěrečné doladění nového OPC na Severní smyčce německého Nürburgringu před jeho uvedením na trh. Jestli je to zárukou kvalitního fungování vozu, to se teprve uvidí, lidé z Opelu jsou ale pochopitelně přesvědčeni, že ano.
Vůz má nabídnout více dynamiky současně s příjemnějším jízdním projevem a lepší trakcí přední osy. Postarat se o to má nejen nový diferenciál, ale i adaptivní tlumiče FlexRide, které budou pracovat s o 30 procent tužšími pružinami a o 5 procent tušími stabilizátory ve srovnání s výchozí Astrou GTC. V kombinaci s jízdním módem Race, který přitvrdí i zmiňované tlumiče, pak má být podvozek v extrému přibližně o polovinu tužší než v případě sériového GTC.
Motokára pro každý den? Uvidíme, zvláště české silnice budou pro OPC jistě prubířským kamenem.


V útrobách nejnovějšího „ópécéčka” se nachází něco takového, tento LSD pochází z dílen americké firmy Kaaz







Nová Astra na novějších oficiálních i živých snímcích
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejčtenější články
Proslulí němečtí ničitelé krásných aut dostali výjimečnou šanci udělat auto pro jednou hezčí, ani tu nevyužili
27.9.2025
Nové Audi RS6 nachytali při testech. Má znovu spalovací motor, i když takové auto už vůbec nemělo existovat
27.9.2025
Volkswagen teď sám začal dělat to, kvůli čemu ještě loni žaloval své vlastní dealery
28.9.2025
Čínské Porsche za cenu Škody vyzvala na souboj násobně dražší vrcholná Tesla. Neměla to dělat
28.9.2025
Německé automobilové firmy začínají padat jako kostky domina. A pokud nekrachují, propouští ve velkém
28.9.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
