Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Porsche poprvé ukázalo svůj motor 2,0 V4 s výkonem 500 koní, je to pastva pro oči
19.2.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Vidlicový čtyřválec se jen tak nevidí. Tenhle navíc vyhrál Le Mans ve voze značky Porsche. Pro rok 2016 bude slabší, i tak fascinuje.
Vítězem loňské čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans se po několikaleté dominanci Audi stala značka Porsche se svou hybridní plackou, označenou 919. To není žádná novinka, tenhle závod se jel vloni v červnu a už tehdy jsme si o vítězném voze mohli přečíst, kolik spálil paliva a kolik dostal nových pneumatik. A při té příležitosti se také podívat na jedno z jeho ostrýcg kol.
Tenhle vůz se představil dokonce mnohem dříve, na autosalonu v Ženevě v roce 2014. Už tam jsme se dozvěděli, že má vidlicový čtyřválec o objemu dva litry, v automobilu velmi neobvyklý motor. Porsche jej ale od té doby nikdy oficiálně a detailně neukázalo na skutečných fotografiích, až do nynějška. Teď si jej můžeme prohlédnout na nových fotkách na kterých vypadá trochu jako šperk.
A šperk to vlastně trochu je. Řady válců svírají úhel 90°, takže to je něco jako půlka V8. A Porsche s ním vyhrálo Le Mans absolutně, což je proti kalibrům typu čtyřlitrové dieselové V6 Audi a 3,7litrové V8 Toyoty vážně velký úspěch. Víme ale, že v roce 2015 měl tento motor s přeplňováním výkon přes 500 koní; přesné číslo není známé. A celý hybridní systém nabídl asi 900 koní.
Motor využívá systém vyrábějící elektřinu z tepla výfuků a vůz má systém KERS, který dobíjí lithium-ionové baterie v kabině auta. Elektromotor je na přední nápravě, takže každé kolo může pilot z vozu udělat na chvíli čtyřkolku; může se to hodit zejména v zatáčkách. Spalovací motor pohání zadní kola.
Víme také, že s přísnějším limitem na množství spáleného paliva v letošním šampionátu WEC byl tento vidlicový čtyřválec trochu přiškrcen, takže má dávat méně než 500 koní. Celkový výkon systému je ale pořád okolo 900 koní. A auto váží 870 kilogramů, takže se díváme na stroj s poměrem výkonu ku hmotnosti přes tisíc koní na tunu.
Prvním závodem, kde se tento motor v nové specifikaci ukáže, bude šestihodinovka na okruhu Silverstone 17. dubna. Le Mans se letos jede 18. června a v září se šampionát WEC podívá do Střední Ameriky, do Mexico City. Obrázky jsou níže, tenhle motor je vážně radost si prohlédnout.
Vidlicový čtyřválec s objemem 2 litry a výkonem okolo 500 koní se jen tak nevidí
Pohled na celé hybridní ústrojí vozu
Porsche s ním vloni vyhrálo 24h Le Mans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 9 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 5 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 6 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 8 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 9 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Onboard videa 04.25. 19:03 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 14:29 - mattonecz
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda