Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Proč má nový Civic Type-R tři koncovky výfuku, navíc takové? Pro parádu to není
9.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nové CTR se tváří jako ještě větší ministr války než základní Civic. Proti němu navíc dostal unikát vykukující zprostředka zadního nárazníku. Proč?
Vzhled nové Hondy Civic stále rozděluje. Jedni jej milují, neboť novinka ze Země vycházejícího slunce rozhodně nesplývá s davem a navíc oproti předchůdci již nepůsobí až tak moc „japonským“ dojmem. Pro druhé jde ovšem o mišmaš, který nemá pořádně ani hlavu, ani patu, a až příliš se snaží ohromit. Do kterého tábora patříte, to si rozhodněte sami. Ať tak či tak, jisté je, že nové Hondy Civic jste si všimli, přehlédnout ji vážně nelze.
Ještě dále než standardní provedení zachází varianta Type-R, která nám byla představena v průběhu prvního novinářského dne aktuálně probíhajícího ženevského autosalonu. Včera jsme tento hot hatch zařadili mezi 10 aut, která je třeba vidět alespoň na živých fotkách, když už ne přímo na vlastní oči. Expresivní design základu rozvádí nové CTR na mnohem širší úrovni.
Rozdíly oproti standardu se dají najít všude - na čelním i zadním nárazníku, na vytažených blatnících či mohutném zadním křídle. Těmito doplňky ovšem základní Civic může osadit pomalu každý druhý tuner, čímž by výjimečnost verze Type-R poněkud zanikala. Naštěstí zde ale ještě máme tři koncovky výfuku, které každému ihned dají najevo, s čím má tu čest.
Toto uspořádání je poměrně neobvyklé, zvláště když krajní koncovky mají větší průměr než ta prostřední. Alex Kersten z Car Throttle tak vyrazil zjistit, proč Honda zvolila právě takové řešení a zjistil, že vzhledová stránka tady nebyla tou hlavní motivací. Místo toho hlavní roli hrál zvuk.
Úkolem menší prostřední koncovky je vytvářet ve středních a vyšších otáčkách zvuk s opačnou fází na nižších frekvencích. Ptáte se na důvod? Smyslem je redukce dunění, která je projevům moderních turbomotorů tak vlastní a z hlediska dlouhodobého používání není zase tak příjemná, jak se na první poslech může zdát.
Nový Type-R tak v má nízkých otáčkách vydávat hlubší, chraplavý zvuk a ve vyšších právě díky prostřední koncovce vyšší tóny, které budou pro ucho řidiče i okolí ještě podmanivější. Dole americká V8, nahoře Ferrari, s větší dávkou nadsázka - takto nějak má řešení Hondy fungovat.
Zní to chytře, trochu smutnější je, že Japonci neodolali jedné z módních věcí a nový Type-R bude při podřazování dávat automatické („falešné”, přes spojku, jinak to neumí) meziplyny. Kdo to zažil a meziplyny umí dávat sám, ví, že to je jedna z nejotravnější věcí, které vás v autech s manuálním řazením mohou potkat. Dobrou zprávou budiž, že na rozdíl od řady konkurenčních aut půjde tuto věc vypnout a nechat motoru s šestistupňovým spolupracovat tak precizně, jak to dokáže zajistit jen zručný řidič...
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2017.































Nová Honda Civic Type-R se chlubí třemi koncovkami výfuku. Kvůli vizáži přitom tuto neobvyklou koncepci nedostala
Zdroj: [https://www.carthrottle.com/post/wqx2p4v/ Car Throttle]
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil shořel na parkovišti po ujetí pouhých 1 000 km. Žár byl tak silný, že zapálil dalších sedm aut okolo
před 11 hodinami73 tisíc jen za nové pneu? A každých 10 tisíc km znovu? Ženu zaskočilo, jak moc „žere gumy” její těžké ošklivé BMW
včeraZlatan Ibrahimovič si k narozeninám nadělil další nové Ferrari, stálo ho přes 90 milionů Kč
5.10.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Stellantis dokončil obrat jako nikdo jiný. Roky bazíroval na elektromobilech, teď nacpal přes 100 miliard do nové spalovací techniky
před 4 hodinamiNová vrcholná Škoda Fabia si na speciál pro Monte Carlo jen hraje, i tak je to nejvíc, co si dnes můžeme přát
před 6 hodinamiFerrari si postavilo zbrusu nový soukromý testovací okruh, fanoušky tím nejspíš ani trochu nepotěší
před 7 hodinamiTesla odhalila své nové levné modely. Za docela malou slevu jim toho chybí víc, než by vám bylo milé
před 9 hodinamiŠkoda se teď pokouší stavět atraktivitu elektrických aut na základě odporu k nim, to už je vrchol zoufalství
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 10.08. 18:39 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.08. 17:45 - Spectral
- Dotazník na Autoservisy 10.08. 12:21 - Stepan
- BMW Divize 10.07. 16:58 - pavproch
- VZKAZY 10.07. 16:05 - řidičBOB
- IT poradna 10.07. 11:07 - pavproch
- Rychlodotazy 10.07. 10:26 - pavproch
- Kia EV9 10.06. 23:20 - lukasak12