Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Proč zní nejnovější Aston Martin docela jinak než stroje AMG, ač má jejich motor?
9.10.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Se zvukem aut se čaruje a výfukem vše nespravíte. Technici Astonu se museli mnohem více snažit, aby jejich DB11 zněl docela jinak než Mercedesy.
Aston Martin DB11 je na světě už nějakou dobu - představil se prvně s novým, 5,2l dvanáctiválcem, a v letošním roce také v levnější verzi s německou V8. Konkrétně to je motor M178, který se stejným objemem čtyř litrů pracuje téměř ve všem, co u Mercedesu nosí označení AMG a čísla 63.
Jenže Aston nemůže znít jako Mercedes, byť třeba takové AMG GT S je radost poslouchat, potkáte-li ho někdy na ulici. Při představení osmiválcového DB11 jsme psali o tom, že v rámci úprav pro zástavbu do Astonu motor dostal mimo mnoha jiného nové sání a nový výfuk, a to s cílem zvuku typického pro velké Astony.
Tady je nutno trochu přibrzdit, protože pro velké Astony je v posledních dekádách typický dvanáctiválec (byť DB7 byl k mání i s řadovou šestkou) a na jejich zvuku to je znát. Čtyři chybějící válce a křížovou klikovou hřídel tak snadno neschováte, zejména máte-li přeplňovaný motor a navíc s turby uprostřed V, což znamená v podstatě nulový prostor, fyzický i metaforický, na hrátky s délkou svodů.
Zvuk Astonu DB11 V8 je přesto podstatně odlišný od AMG GT S. Je vyšší, méně dunivý, méně bublavý, byť počet válců nezakryje a v nižších otáčkách je stále slyšet velmi jasný baryton. V přímém srovnání s AMG GT S si ale rozdílů všimnete a pokud jste zvyklí auta poznávat podle zvuku, nebudete mít tyhle dvě aplikace M178 V8 problém od sebe odlišit.
„Když se podíváte na sonogram motoru AMG, vidíte, že generuje hlavní hluk ve velmi nízkých frekvencích, je to motor se silnými basy,” vysvětluje Simon Croft, manažer globální strategie uvádění nových produktů na trh u Astonu. „To není charakteristika, která by byla v linii s naší značkou. Potřebovali jsme dominantní zvuky posunout výše ve frekvenčním rozsahu,” dodává.
Největší úpravy na motoru se tedy odehrály právě po stránce zvuku. Není to však zvuk falešný. „Změnili jsme způsob, jakým vzduch do motoru vstupuje, změnili jsme způsob, jakým výfukové plyny odcházejí a jakým vychází z motoru zvuk, změnili jsme elektroniku motoru a progresi plynového pedálu a dokázali jsme motoru dát charakter Astonu místo charakteru AMG,” pokračuje Croft.
Jistě, není to dvanáctiválec, ale rozdíl oproti Mercedesu-AMG GT S je znatelný. Pokud vám bublání V8 nevoní a máte radši jekot dvanáctiválce, asi vás nepřesvědčíme, ale nám se zvuk DB11 V8 líbí. Předvést ho můžou videa níže, první ukazuje V12, druhé jako gros tohoto článku ukazuje testování DB11 V8 na Nordschleife i se zvukem, a třetí dává srovnání s AMG GT S...






















Aston Martin DB11 V8 má motor z Mercedesu, ale s podstatně odlišným zvukem. Poslední obrázek pochází od Mercedesu a ukazuje, jak jsou v motoru M178 uložená turba a že má křížovou klikovou hřídel
AMG GT ve verzi S jsme testovali a má zvuk posazený opravdu docela hluboko
Pokud vás nebaví řeči youtubera, přeskočte na čas 0:51
V tomto případě je zvuk nejlépe slyšet od 0:25
Mercedes-AMG GT S můžete poslouchat už od začátku, nejlépe však od 0:08
Zdroj: Auto Guide
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Začalo i MS MotoE včera 15:19
- Autodrom Most: Vylepšení trasy a infrastruktury včera 14:00
- Vítězství lokalmatadora Zarca 11.5.2025
- Moto2 vyhrál lídr Gonzalez, 7. Salač 11.5.2025
- Vítězem Moto3 Rueda 11.5.2025
Nejčtenější články
GM propouští lidi ze své nové fabriky na elektromobily, s investicí 50 miliard Kč ji přitom otevřel teprve před čtyřmi lety
13.4.2025Někdo najel se Škodou Superb přes 540 tisíc km za necelé čtyři roky, stvořil laciný sen českých šejdířů
13.4.2025Toto jsou dnes nejžádanější ojetiny v Německu. Nakonec ukazují, jakým autům je lepší se vyhnout
13.4.2025EU je tu vážně pro lidi. Klidně zruší cla na čínská auta, stačí, když Číňané slíbí, že je tu nebudou prodávat moc levně
13.4.2025Prodaných Octavií 8, Kodiaqů 34. Pád Škody v Číně na úplné dno navzdory směšným cenám je varováním pro všechny Evropany
14.4.2025
Živá témata na fóru
- Cyklistické vlákno 05.12. 18:45 - Brus
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.12. 14:42 - Zajda
- S větrem ve vlasech.... 05.11. 13:31 - pavproch
- Onboard videa 05.11. 13:18 - brnenska.odchytova
- whitelist & blacklist 05.10. 09:44 - Stepan
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan
- OT - zavírám krám, uklízím 05.09. 14:42 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.09. 14:38 - pavproch