Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Technici Bugatti odhalili, jak moc se nový Tourbillon liší od Chironu. Prakticky všechno je jinak, byl to pro ně dar i prokletí
3.1.2025 | Petr Prokopec
S ohledem na aktuální trendy v automobilovém světě by leckdo jistě čekal snahu o maximální využití dosavadní techniky, zrovna v tomto případě ale na nic takového nedošlo. Novinka z Molsheimu vyfasovala zcela novou platformu i kompletní pohon, což technikům přineslo radostnější i méně radostné výzvy.
Nové Bugatti Tourbillon bylo světu poprvé představeno loni v červnu. A i když majitelé musí za privilegium jej vlastnit vysázet na stůl 3,8 milionu Eur (skoro 96 milionů Kč), tedy prakticky dvakrát víc než za předchozí Chiron, za jeho volant hned tak neusednou. S prvními dodávkami se totiž počítá až v roce 2026, během toho letošního musí automobilka z Molsheimu splnit své dosavadní závazky. Vyrobeny totiž nejsou všechny exempláře otevřené varianty Mistral, stejně jako okruhového provedení Bolide.
Automobilka ale tuto časovou mezeru nevyplní jen ruční montáží zřejmě posledních aut v historii značky poháněných čistě spalovacím osmiválcem s koncepcí W16, nýbrž také dotažením vývoje Tourbillonu. A zároveň také topí pod kotlem PR aktivit, pročež se nyní spolu s technickým šéfem značky Emiliem Scervem a hlavním technikem Paulem Burhamem můžeme Tourbillonu znovu podívat pod sukně. Oba technici totiž zmiňují, že s příchodem zcela nové platformy se dočkali dlouho nepoznané svobody, která ale byla zároveň limitována použitím odlišného pohonného ústrojí.
Novinka totiž dostala do vínku 8,3litrový atmosférický šestnáctiválec doplněný třemi elektromotory, který je o 25 centimetrů delší. Samotný Tourbillon je však při délce 4 671 milimetrů jen o 2,5 mm delší než Chiron, zároveň je oproti němu také nižší. Bugatti ovšem chtělo klientele nabídnout stejně prostornou kabinu. Cestující tak mají atmosférickou jednotku hned za zády, což skrze zvuk a vibrace logicky umocní zážitek z jízdy.
Bugatti ale právě proto muselo přesunout palivové nádrže na strany šasí, stejně jako omezilo možnost posunu sedadel dopředu či dozadu. Majitelé si je tak mohou nastavit jen výškově, štelovací je dle jejich dispozic pouze box s plynovým a brzdovým pedálem. Zároveň značka rozsázela po obvodu šasí osm chladičů, kdy pět se nachází v přední části. Dva z nich přivádí chladný vzduch ke spalovacímu ústrojí, zbývající trojice se pak stará o chlazení interiéru a elektrických komponentů.
Jak pak už nejspíš víte, dva elektromotory byly usazeny vpředu a roztáčí pouze přední kola, zatímco ten třetí asistuje šestnáctiválci při pohonu těch zadních. Mezi ně se pak nastěhovala baterie o kapacitě 25 kWh ve tvaru písmene T, která pomohla snížit těžiště. Nižší je ovšem i pohotovostní hmotnost vozu, třebaže Bugatti zatím finální data stále neupřesnilo. S výkonem 1 800 koní ale máme počítat.
Tourbillon by tak měl bez problémů zvládat zrychlení na stovku za rovné 2 sekundy, zatímco jeho maximum nakonec bude ležet za metou 445 km/h, kdy má zasáhnout omezovač. Celkově k mání bylo 250 exemplářů, momentálně však již přímo od automobilky není k dispozici jediný. Jaké překvapení...












Nový Tourbillon přitahuje pohledy i bez karoserie, jde o automobilové porno svého druhu. Techniky kvůli příchodu zcela nového motoru a platformy čekaly nové výzvy - některé vítali, jiné méně. Foto: Bugatti
Zdroj: Bugatti
Bleskovky
George Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
před 2 hodinamiNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
28.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho včera 23:23
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey včera 10:00
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
Nejnovější články
Nejnovější Ferrari má 880 turbo-elektro koní jen na zadku, to bude snad až kruté svezení
před hodinouGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
před 2 hodinamiKonec her: VW už volá po odložení zákazu spalovacích aut i konci jejich postupného vybíjení, doteď oficiálně trval na opaku
před 3 hodinamiVolvo po letech divokých sázek prudce upadá. Akcie firmy ztratily desetinu za den, polovinu za rok, 79 procent za tři roky
před 4 hodinamiK mání je krásná Škoda 110 R teprve po 2. majiteli v dokonalém stavu, je to lístek na vlak do roku 1977
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva