Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Toyota říká, že diesely padnou za oběť hybridům. Zde jsou důvody
19.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Hybridy jsou na trhu stále Popelkou, zatímco dieselům se navzdory aféře Volkswagenu dále daří. Toyota ale vidí moment, který tento stav změní.
Toyota je mezi automobilkami největším proponentem hybridních motorů. Nicméně Japonci nezapomínají ani na tradiční agregáty, mezi které patří rovněž diesely. V tomto ohledu značka dokonce loni v létě představila nové 2,8litrové a 2,4litrové agregáty. Poté však propukl skandál Volkswagenu a automobilka rázem začala od „producentů sazí“ ruce pryč. Nedávno jim pak prorokovala maximálně 15letou budoucnost.
Nově se ke tomuto tématu vyjádřil šéf divize pohonných jednotek značky Koei Saga, tedy člověk nadmíru povolaný. A upřesnil, co Toyota na tomto poli pro další léta očekává.
Také Saga předpovídá naftovým motorům velmi těžké časy, a to kvůli stále tvrdším emisním regulacím, jejichž vymáhání bude po odhalení aféry Volkswagenu ještě přísnější. Tato omezení vyžadují stále náročnější technologie redukující emise, což logicky znamená dodatečné náklady. A ty nikdo jiný než zákazníci zaplatit nemohou - vše se tedy ve výsledku odrazí na cenách dieselových aut, která budou stále hůře konkurenceschopná.
„Myslím, že před diesely stojí vážně hodně velká výzva. A možná také i před některými benzinovými motory. V případě dieselů je dodatečné zacházení s emisemi velmi náročné. Potřebujete nové technologie a regule jsou stále přísnější. Očekávám, že v budoucnu bude vývoj dieselů dvakrát dražší než u hybridů, takže i jejich ceny půjdou nahoru,“ říká Saga.
„Proto si myslím, že to pro dieselové motory bude stále těžší,” dodává, přesto upozorňuje, že úplný konec dieselů tento stav znamenat nebude. „Stále jsou tu autobusy, nákladní vozy či lodě, které na diesely spoléhají. Proto pokračujeme ve vývoji a budeme i nadále hledat možnosti, jak minimalizovat náklady. I když tedy ceny půjdou nahoru, budou nějakým způsobem zastřešeny.“
Jen na zmíněné segmenty se ale prý diesely neomezí, protože ony přísné regulace jednoduše nebudou platit všude. „I když se ve vyspělých zemích, jako jsou Spojené státy, Japonsko, Evropa a možná i Čína, regulace stanou přísnějšími, stále tu budou země a regiony, kde poptávka po dieselech bude. Zejména v rozvojových zemích očekávám přetrvávající poptávku po efektivnějších, odolných turbodieselech s vysokým točivým momentem,“ konstatuje Saga.
Proto prý diesely nezemřou zcela a proto Toyota bude pokračovat v jejich vývoji. Ne však pro nás, alespoň výhledově - Japonci už v příští dekádě předpokládají, že v Evropě hybridy diesely nahradí u všech aut, kde jsou zákazníci citlivější na cenu, tedy u čehokoli „normálního”. Populární jsou dnes ovšem hlavně u velkých a luxusních aut, kde mohou žít nadále, tam větší náklady na vývoj nemusí být překážkou...









Toyota diesely zcela neodpíská, v Evropě s nimi ale výhledově počítat už nemáme, alespoň ne u masově vyráběných aut
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský hit, který vypadá i jede jako Porsche, ale stojí jako Škoda, oficiálně dorazil do Evropy, první kus přihlásili v Německu
9.7.2025I levná základní Corvette v klání osmiválcových sporťáků ukázala, jak výjimečná je, silnějšího konkurenta roznesla na kopytech
8.7.2025Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
7.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Superpole Manzi, 20. Vostatek včera 19:28
- Superbiky v Doningtonu včera 17:22
- Fabio Di Giannantonio nejrychlejším v pátek včera 16:24
- Vietti Top, 7. Salač včera 16:17
- David Muňoz první v Moto3 včera 16:13
Nejnovější články
Majitel špičkové Tesly poznal, zač je v Pardubicích elektrický perník, 24 tisíc ujetých km ho stálo ukrutné peníze
před 4 hodinamiHyundai zaměstnává v Evropě slušné mimoně. Tento říká, že manuály „nikdo nechce” a spalovací sporťáky jsou vedle elektromobilů „zklamání”
před 11 hodinamiRenault udělal z Dacie další vlastní model. Stvořil tak hezčí, výkonnější a vybavenější auto, které bude pořád levné
včeraTo už dnes ani prestižní evropské automobilky neumí nabídnout lákavé auto? Na novinkách devastují vše, včetně designu
včeraChorvatský poník pro jeden trik stanovil hromadu světových rychlostních rekordů, všechny jsou na jedno brdo
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva