Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Toyota říká, že diesely padnou za oběť hybridům. Zde jsou důvody
19.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Hybridy jsou na trhu stále Popelkou, zatímco dieselům se navzdory aféře Volkswagenu dále daří. Toyota ale vidí moment, který tento stav změní.
Toyota je mezi automobilkami největším proponentem hybridních motorů. Nicméně Japonci nezapomínají ani na tradiční agregáty, mezi které patří rovněž diesely. V tomto ohledu značka dokonce loni v létě představila nové 2,8litrové a 2,4litrové agregáty. Poté však propukl skandál Volkswagenu a automobilka rázem začala od „producentů sazí“ ruce pryč. Nedávno jim pak prorokovala maximálně 15letou budoucnost.
Nově se ke tomuto tématu vyjádřil šéf divize pohonných jednotek značky Koei Saga, tedy člověk nadmíru povolaný. A upřesnil, co Toyota na tomto poli pro další léta očekává.
Také Saga předpovídá naftovým motorům velmi těžké časy, a to kvůli stále tvrdším emisním regulacím, jejichž vymáhání bude po odhalení aféry Volkswagenu ještě přísnější. Tato omezení vyžadují stále náročnější technologie redukující emise, což logicky znamená dodatečné náklady. A ty nikdo jiný než zákazníci zaplatit nemohou - vše se tedy ve výsledku odrazí na cenách dieselových aut, která budou stále hůře konkurenceschopná.
„Myslím, že před diesely stojí vážně hodně velká výzva. A možná také i před některými benzinovými motory. V případě dieselů je dodatečné zacházení s emisemi velmi náročné. Potřebujete nové technologie a regule jsou stále přísnější. Očekávám, že v budoucnu bude vývoj dieselů dvakrát dražší než u hybridů, takže i jejich ceny půjdou nahoru,“ říká Saga.
„Proto si myslím, že to pro dieselové motory bude stále těžší,” dodává, přesto upozorňuje, že úplný konec dieselů tento stav znamenat nebude. „Stále jsou tu autobusy, nákladní vozy či lodě, které na diesely spoléhají. Proto pokračujeme ve vývoji a budeme i nadále hledat možnosti, jak minimalizovat náklady. I když tedy ceny půjdou nahoru, budou nějakým způsobem zastřešeny.“
Jen na zmíněné segmenty se ale prý diesely neomezí, protože ony přísné regulace jednoduše nebudou platit všude. „I když se ve vyspělých zemích, jako jsou Spojené státy, Japonsko, Evropa a možná i Čína, regulace stanou přísnějšími, stále tu budou země a regiony, kde poptávka po dieselech bude. Zejména v rozvojových zemích očekávám přetrvávající poptávku po efektivnějších, odolných turbodieselech s vysokým točivým momentem,“ konstatuje Saga.
Proto prý diesely nezemřou zcela a proto Toyota bude pokračovat v jejich vývoji. Ne však pro nás, alespoň výhledově - Japonci už v příští dekádě předpokládají, že v Evropě hybridy diesely nahradí u všech aut, kde jsou zákazníci citlivější na cenu, tedy u čehokoli „normálního”. Populární jsou dnes ovšem hlavně u velkých a luxusních aut, kde mohou žít nadále, tam větší náklady na vývoj nemusí být překážkou...









Toyota diesely zcela neodpíská, v Evropě s nimi ale výhledově počítat už nemáme, alespoň ne u masově vyráběných aut
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
před 8 hodinamiMožná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
včeraPříplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
11.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pole Position získal Marco Bezzecchi 11:32
- Marc Marquez před trojicí Italů včera 16:33
- Filip Salač přímo do Q2 včera 15:30
- David Almansa nejlepším v Moto3 včera 15:00
- Honda Fest 2025: z Frymburku až do Mariazell včera 13:15
Nejnovější články
Ford už v krizi chystá náhradu za zaříznutý Focus. Zkuste se nesmát. Anebo nebrečet
před 2 hodinamiČíňané prodávající auta i v Česku ukázali svůj Rolls-Royce pro chudé, je to velký luxus za cenu obyčejné Škody Superb
před 4 hodinamiNení velký, se srazí... Se zdí. Do té posílají své majitele auta vietnamského nudlového miliardáře, všechna teď musí do servisů
před 5 hodinamiJeden z majitelů Audi otevřeně řekl, proč se zbavil jinak ještě dobrého auta značky, Němcům tohle vůbec nedochází
před 7 hodinamiBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 09.13. 14:58 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 09.13. 14:53 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.13. 10:38 - pavproch
- Pomoc s výběrem auta na denní dojíždění 09.13. 06:22 - annawonka
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.12. 16:01 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 09.12. 05:16 - AndreGlenn
- Tranzit 2.0 TDCi - potkany motor po vymene rovodu 09.12. 05:11 - JohnnyBryan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.11. 11:38 - řidičBOB